ورق استنلس استیل صنعتی
ورق استنلس استیل دکوراتیو

قیمت انواع ورق استیل در زمان خرید از جمله پارامترهای مهم است. به طور کلی ورق استیل در واقع یک ورق فلزی با سطح صاف است که قابلیت رول و کلاف شدن را دارد. ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که براساس روش تولید و مواد اولیه به کار رفته در آن ها طبقه بندی و نام گذاری می شوند. جهت خرید مستقیم و بدون واسطه ورق استیل می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو اقدام به خرید نمائید و از قیمت ورق استنلس استیل، ورق استیل دکوراتیو  به صورت روزانه مطلع شده و با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس گرفته با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

ورق استنلس استیل چیست و در چه صنایعی کاربرد دارند؟

حتما می دانید که ورق استنلس استیل چیست و چه ویژگی هایی سبب شده است تا بسیار پر فروش و در صنایع مختلف قابل استفاده شوند! ورق استیل یکی از انواع ورق های با کیفیتی می باشد که از ترکیب آهن، نیکل، کروم به دست می آیند و کارایی بالایی نیز دارند. در ورق استنلس استیل با تغییر درصد مولبیدن و کروم، تنوع در کارایی این ورق در صنایع مختلف زیاد شده است. توجه داشته باشید که تغییر درصد عناصر در ساختار ورق استیل بر روی قیمت ورق استیل نیز تاثیر گذار خواهد بود.

امروزه به دلیل کیفیت بالایی که ورق استیل دارد، از این محصول با گرید های مختلف در صنایع متعددی نیز استفاده می کنند. کیفیت بالای ورق استیل به نحوه تولید ورق استیل نیز بر می گردد چرا که پس از ترکیب کردن آلیاژ ها، از ۷ مرحله نورد نیز می گذرند و به دلیل زیبایی که دارند بسیار توجه عموم را جلب کرده اند. از دسته ویژگی های این ورق عبارتند از: مقاوم در برابر حرارت و خوردگی، خواص ضد زنگ، طول عمر بالا، امکان جوشکاری و قابل بازیافت بودن از سری ویژگی های این ورق می باشد.

  • ساخت سقف ساختمان با ورق استیل؛
  • پوشش بدنه، سقف و درب آسانسور؛
  • ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی؛
  • استفاده در ساخت پمپ؛
  • ساخت تانکر حمل مواد شیمیایی؛
  • ساخت بدنه خودرو، هواپیما و… .

انواع استیل و کاربرد آن:

ورق های استیل به طور طبیعی از فولاد تشکیل شده اند، آلیاژی از آهن و کربن هستند و با توجه به نوع عیار، روش ساخت، کیفیت و سایر مشخصات به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. ورق استیل به فلزی اطلاق می‌شود که از طریق انواع فرآیندهای تولید به قطعات مسطح با ضخامت‌های متفاوت، از فویل‌های نازک تا صفحات ضخیم شکل می‌گیرد. در یک دسته بندی کلی ورق های استیل از نظر کاربرد به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. ورق استیل صنعتی
  2. ورق استنلس استیل دکوراتیو

معمولاً در عملیات ساخت آن ها برای تولید محصولات برای بخش های صنعتی، تجاری و مسکونی کاربرد دارند. شما برای اطلاع از به روز ترین قیمت ورق استیل اصفهان، تهران و … می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

فلزات و آلیاژهای گوناگونی وجود دارند که به شکل ورق در می آیند و در نهایت در ساخت قطعات تولیدی استفاده می شوند. انتخاب این که کدام ماده انتخاب شود به مواردی مختلفی بستگی دارد که عبارتند از شکل پذیری، جوش پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، استحکام، وزن و هزینه.  در ضمن ترکیب کردن این موارد و فرایند تولید آن ها متفاوت بوده و موجب تفاوت در نوع ورق استیل می شود.

ورق استیل ۴۳۰

میزان کربن این نوع ورق استیل پایین می باشد و در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. از جمله کشورهای تولید کننده آن می توان به هند، روسیه، چین و تایوان اشاره کرد. با توجه به این ورق های استیل 430 در انواع ضخامت های 3 تا 50 میلی متر و در عرض 100، 125 و 150 سانتی متر وجود دارند و با توجه به کشورهای مختلف تولیدکننده آن، قیمت انواع ورق استیل تایوانی و ایرانی در عرض های گوناگون متفاوت است.

ورق استیل ۳۱۶

به این ورق های استیل ها که ورق ضداسید نیز می گویند دارای مقاومت به خوردگی و خزش بالای است و استحکام کششی خوبی دارد. قیمت انواع ورق استیل 316 با توجه به ابعاد و وزن ورق استیل متغییر می باشد. به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا در بسیاری از صنایع کاربرد زیادی دارد.

ورق استیل بگیر و نگیر:

مسلما نام استیل بگیر و نگیر را زیاد شنیده اید چرا که بسیار مرسوم و رایج شده اند. اگر به فروشگاه لوازم خانگی رفته باشید، به گوشتان خورده است که می گویند سرویس قاشق استیل بگیر هست و کیفیت خوبی دارد! اما در اصل این اصطلاحات به چه معنا هستند؟

استیل بگیر و استیل نگیر هر دو فولاد ضد زنگ هستند اما در اصل ورق استیلی که خاصیت آهنربایی داشته باشد، استیل بگیر بوده و ورقی که خاصیت آهنربایی نداشته باشد، استیل نگیر نام دارد. ورق استیل 304 و ورق استیل  و ورق استیل 316 از دسته ورق های نگیر می باشند و این خاصیت نگیر بودن به دلیل عدم وجود دو عنصر نیکل و کروم می باشد که برای خرید ورق استیل باید با انواع آن ها آشنا بوده چرا که ورق استیل دارای سری های مختلفی بوده و انواع ورق استیل بگیر و نگیر در بازار تولید و عرضه می شوند.

به طور کلی ورق های استیل نگیر سابقه 50 ساله دارند و با استفاده از 12 درصد کروم در آلیاژ آن به فولاد ضد زنگ تبدیل شده اند. از ویژگی های خاص آن این است که جذب آهنربا نمی شود و با اضافه کردن کربن به ترکیب آن، سختی و مقاومت آن را افزایش می دهند. این محصول در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. با توجه به وزن ورق استیل نگیر، قیمت آن متفاوت است.

ورق استیل بگیر با توجه به استفاده کم از کروم در این محصول، خاصیت مغناطیسی آن بالا بوده و به همین دلیل به آن بگیر می گویند. ورق های استیل 430، 420 و 410 از جمله گروه های از ورق استیل بگیر می باشند. قیمت انواع ورق استیل بگیر در گریدهای گوناگون متفاوت می باشد.

 

قیمت ورق استیل

شاخصه های مختلفی مانند وزن ورق استیل، ضخامت ورق فولادی و … برای تعیین قیمت آن مهم هستند و هر کدام از محصولات در گریدهای مختلف دارای نرخ متفاوتی هستند. برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل دکوراتیو، صنعتی، تایوانی، براق نگیر، بگیر، 304 و 316 و قیمت انواع ورق استیل و … با کارشناسان سایت آهن پرو با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ در ارتباط باشید چرا که تمامی محصولاتی که به بازار آهن وابسته می باشند، با قیمت جهانی بازار روز تغییر می کنند. در ادامه عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل بیان کرده ایم.

  1. درصد آلیاژ ورق استیل؛
  2. کاربرد ورق استیل؛
  3. حجم و اندازه ورق؛
  4. سطح ضخامت؛
  5. نحوه خرید ورق استیل؛
  6. برند شرکت سازنده.

کلام اخر

عوامل زیادی هستند که روی قیمت ورق استیل تاثیر می گذارند و سبب افزایش یا کاهش قیمت ورق استیل یا ورق دکوراتیو می شوند. بسیاری می پرسند که ورق استیل از کجا بخرم؟ باید بگوئیم که شما با خرید ورق استیل به صورت مستقیم و بدون واسطه حتی اگر از برند های مطرح نیز ورق استیل خریداری کنید با قیمتی مناسب تر برایتان در می آید. جهت خرید بدون واسطه ورق استیل می توانید از طریق سایت آهن پرو اقدام به خرید مستقیم از درب کارخانه نمائید و از قیمت روز ورق استیل و قیمت ورق استنلس استیل دکوراتیو مطلع شوید.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس