لوله گلخانه ای

ساخت گلخانه‌ها با انواع مختلفی از لوله‌ها صورت می‌گیرد که تا سال‌ها نیز پاسخگوی نیاز افراد خواهند بود. اما در این میان تولید لوله گالوانیزه سبب شده است تا طول عمر گلخانه‌ها نیز با افزایش چشم گیری رو به رو شود. در واقع قیمت لوله گالوانیزه گلخانه بسیار گران‌تر از دیگر انواع لوله‌ها است، اما در نظر داشته باشید که با پرداخت یکبار هزینه زیاد، بهترین محصول را با طول عمر ۳۰ سال خواهید داشت. فروشگاه اینترنتی آهن پرو، برند حرفه ای بازار آهن است که قیمت لوله گلخانه ای و دیگر محصولات را زیر قیمت بازار در نظر گرفته است.

توضیحات لوله گلخانه ای

لوله گالوانیزه گلخانه چیست؟

در جواب به سوال لوله گلخانه ای چیست باید بگوئیم، دسته ای از لوله‌های فولادی هستند که دارای پوشش گالوانیزه(galvanized) نیز هستند که به دلیل مقاومت بالا برای ساخت گلخانه کاربرد دارند. در واقع لوله گلخانه ای با فرایند نورد سرد یا گرم به تولید می‌رسند که قطعا لوله گالوانیزه گرم دارای کیفیتی بی نظیر با طول عمری بالاتر هستند. برای ساخت گلخانه باید از لوله‌هایی استفاده شود که در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند و از طرفی ساخت گلخانه باید با مصالحی سبک، با‌دوام و محکم، صورت بگیرد تا به نتیجه‌ای مطلوب برسید.

سایز لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت لوله گلخانه وابسته به نوع و سایز آن است که سایز های مختلف لوله گلخانه ای در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله های گلخانه ای طبق استاندارد های جهانی به تولید می‌رسند که این استاندارد ها عبارتند از:

  1. استاندارد ISIR 3360 ایران
  2. استاندارد A53 مربوط به استاندارد ASTM آمریکا

لوله گالوانیزه گلخانه ای با سایز های مختلفی به تولید می‌رسند که در سه دسته بندی لوله گالوانیزه سبک، سنگین و متوسط قرار می‌گیرند که در ادامه جداول را قرار داده ایم تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید

وزن لوله گلخانه ای

لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز از دسته محصولاتی هستند که طبق سایز‌های مختلفی به تولید می‌رسند و وابسته به میزان ضخامتی که دارند، وزن آن و قیمت شان نیز محاسبه می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید از قیمت لوله گلخانه ای مطلع شوید باید ضخامت و سایز لوله را نیز در نظر بگیرید و با توجه به نیازی که دارید اقدام به خرید لوله گلخانه ای نمائید. در اصل وزن لوله سبب ایجاد پایداری و مقاومت در ساختار آن می‌شود و مسلما جنس فولاد مصرفی برای ساخت نیز، تاثیر گذار بر وزن محصول خواهد بود.

لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک به دلیل نوع ساخت و وزن کمتر به نسبت سایر لوله‌ها دارای قیمتی مناسب‌تر هستند. اغلب لوله مبلی یا روغنی که با ورق به صورت درزدار و یا جوش مستقیم به تولید می‌رسند، عاری از هرگونه کثیفی شده و داخل وان‌های مذاب پر فلز می‌شوند و عمل گالوانیزه شدن انجام می‌شود. خرید لوله گالوانیزه سبک برای ساخت گلخانه و یا سوله انتخاب خیلی خوبی است و از نظر مالی نیز مقرون به‌صرفه خواهد بود.

جدول وزن لوله گالواینزه سبک

لوله گالوانیزه متوسط

شیوه تولید لوله گالوانیزه سبک، متوسط و سنگین یکسان است و این تفاوت مربوط به وزن، ضخامت و سایزشان می‌شود. در واقع هر یک از انواع لوله‌های فولادی تنها برای استفاده در مکان تعریف شده طبق استاندارد خود مناسب هستند. این نوع لوله‌ها دارای مقاومتی بالا بوده و با افزایش میزان روی، مقاومت محصول نیز افزایش پیدا می‌کند. خرید لوله گالوانیزه سبک برای پروژه‌های عمرانی بهترین انتخاب است چرا که در کنار داشتن مقاومت و استحکام بالا، قیمت مناسبی نیز دارند.

جدول وزن لوله گالوانیزه متوسط

انواع لوله های گالوانیزه

انواع لوله های گالوانیزه بر اساس نوع به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند که این دو محصول از نظر فرآیند تولید، کاربرد، وزن و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. در واقع از این نوع لوله‌های صنعتی برای ساخت پایه، سقف و ستون گلخانه ها استفاده می‌کنند که با سایز‌های مختلفی هم به تولید می‌رسند. اغلب با استفاده از این سازه‌ها مکانی برای پرورش گیاهان، قارچ، فنس کشی، حصار و گاردریل و… استفاده می‌کنند.

لوله گالوانیزه سرد

برای تولید لوله گالوانیزه سرد دمای آبکاری ۷۰ درجه سانتی‌گراد را در نظر می‌گیرند که این آبکاری به روش الکترولیز صورت می‌گیرد که لایه‌ای روی لوله قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه لوله گلخانه‌ای سرد در دمایی پایین به تولید می‌رسد، مسلما از طول عمر و دوامی پایین‌تر نیز برخوردار هستند که اغلب طول عمر مفید این نوع لوله‌ها به پنج سال نیز می‌رسد. قیمت لوله سرد ارزان‌تر از قیمت لوله گالوانیزه گرم است و این تفاوت قیمت به این دلیل است که بر اساس شرایط جوی و رطوبت، لایه روی سطح لوله سریع‌تر از بین می‌رود.

لوله گالوانیزه گرم

این نوع لوله گلخانه ای به صورت آبکاری گرم و به صورت غوطه وری مذاب به تولید می‌ر‌سد که در اصل آبکاری در دمای ۴۲۰ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود. به دلیل پوشش فلز در لوله گالوانیزه گرم، دارای ضخامت بالایی نیز هستند که متقابلا استحکام محصول نیز به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. تفاوت ظاهری میان لوله گالوانیزه سرد و گرم در این است که لوله گرم دارای ظاهری براق‌تر است و به صورت میانگین دارای طول عمری بین ۲۵ الی ۳۰ سال خواهند بود.

تفاوت لوله گلخانه ای با لوله pvc

تولید لوله پی وی سی(pvc) تقریبا به ۸۰ سال پیش بر می‌گردد و لوله گلخانه ای دارای قدمتی ۵۰ ساله است که با فناوری به روز تری به تولید رسیده اند. این دو نوع لوله قابل استفاده برای آب‌رسانی، کشاورزی، برق رسانی و فاضلاب و… هستند که مهم ترین تفاوت میان این دو لوله، مربوط به جنس آن‌ها می‌شود. در واقع لوله پی وی سی در برابر نور خورشید مقاومت بالایی نداشته و به صورت تدریجی از بین می‌روند.

جهت خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای می‌توانید از طریق سایت آهن پرو لیست قیمت انواع لوله های گالوانیزه را مشاهده نمائید و به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به خرید بهترین محصولات نمائید.

تفاوت میان لوله گالوانیزه سبک و سنگین

لوله گالوانیزه سبک و سنگین از نظر ابعاد، وزن و ضخامت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در واقع لوله گالوانیزه سنگین دارای ضخامتی بالاتر است و علت آن استفاده از پوشش روی است که به همین دلیل این لوله عمدتا کاربرد های صنعتی دارد.

با توجه به استحکام و مقاومت بالایی که انواع لوله های گالوانیزه دارند، در تمامی ابعاد و سایز های مختلف به تولید می‌رسند که اغلب لوله سبک با سایز های کوچک‌تر به تولید رسانده می‌شوند. مسلما با افزایش کیفیت، مقاومت و سایز محصولات، تفاوت زیادی بر قیمت آن‌ها نیز ایجاد می‌شود

برترین کارخانه جات تولید کننده لوله گالوانیزه در ایران

لوله گلخانه ای با توجه به مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند، از دسته محصولات پر فروش در ایران هستند که توسط کارآفرینان ایرانی به تولید می‌رسند و به دیگر کشور ها نیز صادر می‌شوند. در واقع اگر اقدام به خرید این قبیل محصولات از درب کارخانه نمائید، متحمل پرداخت هزینه های اضافی اعم از مالیات، هزینه جابجایی و رفت و آمد و… نخواهید شد. در ادامه برترین تولید کنندگان لوله گالوانیزه را معرفی نموده‌ایم:

شرکت‌ لوله و پروفیل ساوه

شرکت لوله و پروفیل ساوه یکی از تولیدکنندگان معروف لوله‌ و پروفیل‌های فولادی در ایران هستند. این شرکت در سال ۱۳۷۲ در استان مرکزی، شهر ساوه تأسیس شده است و تولیدات خود را در داخل کشور و همچنین صادرات به بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند.

شرکت لوله و پروفیل ساوه در زمینه تولید انواع لوله فولادی، از جمله لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های مانیسمان، لوله‌های صنعتی و لوله‌های مربع و مستطیل فعالیت می‌کند. همچنین، این شرکت پروفیل‌های فولادی متنوعی نیز تولید می‌کند که در صنایع مختلف، از جمله صنایع ساختمانی و خودروسازی استفاده می‌شوند.

شرکت سپنتا

شرکت سپنتا، یا به صورت کامل “شرکت سپنتا صنعت پارس”، یک شرکت فعال در زمینه تولید لوله و پروفیل‌های فولادی در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۷۶ تأسیس شده و مرکز فعالیت‌های آن در استان تهران، شهر قدس قرار دارد.

شرکت سپنتا در زمینه تولید انواع لوله‌های فولادی فعالیت می‌کند، از جمله محصولات تولیدی این شرکت، لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های مانیسمان، لوله‌های صنعتی و لوله‌های مربع و مستطیل هستند. این شرکت پروفیل‌های فولادی متنوعی نیز تولید می‌کند که در صنایع مختلف، از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی و ماشین‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

قیمت لوله گلخانه ای

قیمت لوله گلخانه ای بستگی به اندازه، ضخامت و نوع آن دارد. همچنین، با توجه به تغییرات بازار و شرایط اقتصادی، قیمت لوله گالوانیزه ممکن است در طول زمان تغییر کند. با این حال، برای اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر، بهتر است با فروشندگان و تامین‌کنندگان لوله گالوانیزه مجموعه آهن پرو تماس حاصل فرمائید. عوامل متعددی بر قیمت لوله گلخانه ای تأثیر می‌گذارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. اندازه و ضخامت لوله گلخانه ای
  2. نوع و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله گلخانه ای
  3. نوع پوشش و روکش لوله گلخانه ای
  4. شرایط تحویل و فروش لوله گلخانه ای
  5. شرایط بازار و تقاضای مشتریان

با توجه به این عوامل، قیمت لوله گلخانه ای ممکن است در بازار متغیر باشد. برای تعیین قیمت دقیق محصول، بهتر است با فروشندگان و تامین کنندگان لوله گلخانه ای مجموعه آهن پرو تماس بگیرید و قیمت را برای مورد خود درخواست کنید.

خرید لوله گلخانه ای از درب کارخانه

خرید لوله گلخانه ای مستقیماً از درب کارخانه می‌تواند به شما کمک کند تا از پرداخت هزینه های واسطه‌گری و اضافه جلوگیری شود. با این حال، باید توجه داشت که خرید مستقیم از کارخانه، نیازمند خرید بالایی از لوله گالوانیزه است و شما باید برای حمل و نقل محصول هزینه کنید. همچنین، خرید از منابع رسمی و معتبر، لوله گالوانیزه را از نظر کیفیت و قیمت بهبود می‌بخشد.

در صورت تمایل به خرید لوله گالوانیزه از درب کارخانه، بهتر است ابتدا با تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده مجموعه آهن پرو مشورت کنید و بهترین محصول را با توجه به نوع و سبک کاری که دارید خریداری نمائید. در نظر داشته باشید که خرید مستقیم و از درب کارخانه از طریق برند حرفه ای بازار (آهن پرو) این شرایط را فراهم نموده است تا محصول را با احتساب قیمت واقعی خریداری کنید.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس