لوله مانیسمان ساوه نوعی قطعه ی استوانه ای مانند فولادی است که کاربردهای متفاوتی در صنعت دارد. این لوله به ویژه در صنایع پتروشیمی بسیار پرکاربرد است. چگونگی تولید این لوله بر کیفیت و مشخصات آن بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لوله مانیسمان ساوه، چگونگی تولید آن، نکات مهم در هنگام خرید، قیمت، کاربرد و برخی نکات دیگر پیرامون این قطعه ی صنعتی آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله از وبسایت آهن پرو با ما همراه باشید.

نحوه تولید لوله مانیسمان ساوه

همانگونه که گفتیم، چگونگی تولید این لوله می تواند بر میزان کیفیت آن تاثیر زیادی بگذارد. تولید این لوله ها با استفاده از ورق یا شمش های فولادی انجام می گیرد. شرکت های مختلف لوله ی مانیسمان را در انواع با درز یا بدون درز تولید می کنند. تولید لوله مانیسمان بدون درز ساوه با سوراخ کردن شمش استوانه ای صورت می گیرد و با استفاده از ماندرل، وسط شمش گداخته را سوراخ می کنند و به این روش لوله ای بدون درز تولید می کنند.

پس از تولید این لوله ها، آن ها را در طول های مشخصی برش می دهند و به بررسی کارایی و کیفیت آن می پردازند. پس از تایید کیفیت لوله ها، بسته بندی آن ها به شیوه ای ایمن انجام شده و سپس به انبار کارخانه ارسال می شوند تا فروش و ارائه آن ها به مشتریان انجام شود.

کاربرد لوله مانیسمان ساوه

همانگونه که پیش از این نیز خواندید، لوله ی مانیسمان مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری دارد که این موضوع سبب شده است تا در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع دریایی و … کاربردهای بیشماری داشته باشد. تولید این لوله در گریدهای آلیاژی متفاوتی انجام می شود که بنا به گرید آلیاژ آن در مصارف مختلفی از جمله موارد زیر استفاده می شود.

 

  1. صنایع خودروسازی؛
  2. نیروگاه های صنعتی؛
  3. صنایع شیمیایی گوناگون؛
  4. تجهیزات آزمایشگاهی؛
  5. ساخت بویلرهای صنعتی.

نکات مهم در هنگام خرید لوله مانیسمان ساوه

اگر قصد خرید لوله ی مانیسمان را دارید، باید پیش از خرید به سه پارامتر مهم رده، ضخامت و برند توجه کنید تا انتخابی مناسب داشته باشید. این موضوع به کاربرد موردنظر شما بستگی دارد. به طور کلی ضخامت و رده پایین تر لوله مانیسمان ساوه سبب کاهش وزن آن و نیز افزایش قابلیت خمکاری می شود.

توجه به برند این قطعه در هنگام خرید آن مهم است؛ زیرا هر چه مواد اولیه، کنترل کیفی، تجهیزات و … مناسب تر و بهتر باشد، کالایی با کیفیت تر و با مرغوبیت بیشتر تولید می شود که می توان گفت لوله مانیسمان ساوه یکی از بهترین لوله های مانیسمان موجود می باشد.

 

چه فرآیندهایی بر روی لوله مانیسمان ساوه انجام می شود؟

در اکثر موارد این قطعه ی صنعتی به همان شکلی که عرضه می شود مورد استفاده قرار نمی گیرد و تغییراتی بر روی آن صورت می گیرد. به طور مثال در برخی موارد نیاز است تا به افزایش مقاومت لوله در شرایط نگهداری خورنده و مرطوب بپردازیم با خمکاری هایی را در لوله مانیسمان ساوه ایجاد کنیم. به طور کلی تغییرات و فرآیندهای قابل انجام بر روی این قطعه به شرح زیر است:

  • رزوه کاری؛
  • برشکاری؛
  • گالوانیزاسیون گرم و سرد؛
  • خمکاری؛
  • شیارزنی؛
  • پوشش دهی به روش های مختلف.

خرید لوله مانیسمان ساوه

خرید قطعات صنعتی نیازمند بررسی دقیق کیفیت قطعات می باشد. آهن پرو با همراهی جمعی از مدیران و متخصصان صنایع فولاد و سال ها فعالیت در بازار به ارائه ی بهترین محصولات موردنیاز شما و نیز ارائه ی قطعات صنعتی از جمله لوله مانیسمان ساوه با بهترین قیمت و کیفیت می پردازد. شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس