یکی از انواع لوله های صنعتی که دارای کیفیتی بالا و بی نظیر هستند، لوله هیدرولیک می باشد که این نوع لوله ها به دلیل داشتن مقاومتی بالا در صنایع مختلف از آن ها استفاده می کنند. لوله مانیسمان از دسته لوله هایی می باشد که دارای سطحی کاملا صاف و بدون درز و جوش نیز می باشد که شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو اقدام به خرید لوله مانیسمان نمائید و از طریق کارشناسان فروش سایت، از قیمت لوله مانیسمان هیدرولیک مطلع شوید.

لوله بدون درز چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به طور متمرکز به یک نوع از انواع لوله مانیسمان بپردازیم، به صورت کلی خود این لوله را مورد بررسی قرار می دهیم. لوله مانیسمان لوله ای فولادی است که دارای هیچ گونه درز یا نقطه اتصالی روی بدنه خود نمی باشد. این لوله در واقع بر اثر گرم سازی شمش فولاد و فرایند نورد گرم ساخته می شود و مستقیم از دل یک شمش بیرون می آید و حاصل اتصال چندین ورق فولادی به یکدیگر نیست.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک کنید.*

لوله هیدرولیک چیست؟

لوله مانیسمان هیدرولیک همانند لوله مانیسمان عادی در صنایع استفاده ویژه ای دارد، البته نه در همه نوع صنایع بلکه در صنایع هیدرولیکی. این لوله همانند لوله مانیسمان در ابعاد متفاوت و ویژگی های گوناگون تولید و روانه بازار می شود. این لوله مانیسمان جنسی از فولاد ضد زنگ دارد. برای کسب مشاوره جهت استفاده از این محصول می توانید به شماره تماس مجموعه آهن پرو به شماره 48000201-021 تماس بگیرید.

استاندارد های لوله مانیسمان هیدرولیکی چیست؟

همواره استاندارد ها در صنایع مورد توجه است و از آن جهت که نبود برخی از آن ها م یتواند منجر به درست شدن دردسر شود توجه و بررسی آنها امری است که می تواند خرید یک محصول را مطمئنئ تر و هموار تر کند. البته لازم به ذکر است در مجموعه آهن پرو محصولات قبل از ارسال بر ی مشتری از نظر فنی و استاندارد ها مورد بررسی قرار می گیرند و بعد برای مشتری ارسال می شوند. حال به بررسی استاندار های لوله هیدرولیکی میپردازیم تا شما را با آنها آَشنا کنیم. این استاندارد ها عبارتند از En 10216-TC1/TC2، ASTM A 269، NACE MR0175 و… .

ویژگی های لوله مانیسمان هیدرولیکی:

این نوع از لوله مانیسمان دارای ویژگی های از جمله بدنه نرم و استحکام بالا است. این لوله دارای یک سطح یکپارچه و مقاوم در برابر فشار است، از این رو در مقابل فشار مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد و این مورد باعث کاهش خطر نشتی است. یکی دیگر از ویژگی های لوله هیدرولیکی بدون درز فشار قوی عبارت است از اینکه در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

کاربرد لوله مانیسمان هیدورلیک:

به طور کلی لوله هیدرولیک انتقال سیال را از یک جزء به جزء دیگر فراهم می کند. با توجه به این که لوله بدون درز هیدرولیک سه مایع اصلی یعنی روغن نفتی، روغن مصنوعی و مایع با محتوای آب بالا را از خود عبور می کنند، به عنوان بخش بسیار مهمی از سیستم هیدرولیک محسوب می‎شود و در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

لوله هیدرولیک در صنایع مختلفی از ساخت و ساز و تولید گرفته تا کشاورزی، داروسازی، راه آهن و خودروسازی استفاده می‌شود. استفاده از این محصول در خطوط تولید کارخانه‌ها، وسایل نقلیه ناوگان و … اهمیت بالای دارد.

  • ساخت تجهیزات ساختمانی مانند بیل مکانیکی، کمپرسی، لودر، بولدوزر و غیره
  • تولید تجهیزات کشاورزی مانند کامیون، دروگر، کود، کودپاش و غیره
  • ساخت تجهیزات معدن مانند بیل مکانیکی، معدنچی، مته
  • کاربردهای لوله هیدرولیک بدون درز فشار قوی در خط تولید کارخانه مانند خطوط مونتاژ، پرس، روباتیک، واحدهای برق هیدرولیک.

انواع لوله هیدرولیک مانیسمان:

لوله‌های بدون درز هیدرولیک همانند انواع لوله‌های دیگر دارای انواع مختلفی بود که در یک دسته بندی کلی کلی به سه دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند که شامل موارد زیر است:

  1. لوله‌ هیدرولیک معمولی: این نوع از جنس SA179,SA335,ST35/8 در گریدهای استاندارد از سایز ۵ میلی‌متر به بالا در بازار موجود هستند.
  2. لوله‌های مانیسمان هیدرولیک صنعتی: از جنس لوله هیدرولیک SA106، GrB، SA53Gr، PSl2، PSl1، APL5L و لوله‌های هیدرولیک فولادی (انواع لوله‌های مانیسمان، لوله هیدرولیک درزدار و لوله هیدرولیک درز مخفی) هستند.
  3. لوله هیدرولیک مانیسمان با ضخامت بالا و متریال لوله بدون درز فشار قوی هیدرولیک X42، X65 و X60.

نکات مهم برای خرید لوله هیدرولیک مانیسمان:

لوله مانیسمان هیدرولیک کربنی از دسته رایج ترین لوله ها برای سیستم هیدرولیک می باشد که برای خرید لوله مانیسمان هیدرولیک باید به جزئیات لوله توجه زیادی داشته باشید چرا که باید لوله در زمان تولید از عواملی همچون غبار، زنگ زدگی و رسوب به دور باشد. با توجه به اینکه فولاد ممکن است زنگ بزند، به همین دلیل در مراحل پایانی تولید آن از روش روکش لوله استفاده می کنند تا از زنگ زدگی آن جلوگیری شود.

محصول تولیدی نهایی این فرایند لوله آهنی سیاه می باشد. پس از به پایان رسیدن فرایند ساخت لوله آهنی سیاه، لوه آبکاری و روغن کاری می شود که در اصل این لوله بهترین نوع لوله های صنعتی برای استفاده از لوله کشی سیستم های هیدرولیک ساختمان می باشد. استفاده از لوله های گالوانیزه در سیستم های هیدرولیک اصلا مناسب نبوده و توصیه نیز نمی شود.

در زمان خرید لوله باید حتما توجه داشته باشید که به اندازه اسمی لوله توجه کنید. در لوله های ۱ تا ۱۲ اینچی قطر داخلی از قطر خارجی کوچک تر می باشد به این شکل که یک لوله با قطر داخلی ۵ اینچ دارای ۵.۵ اینچ قطر خارجی می باشد و همچنین در لوله های بزرگتر مثلا لوله ۱۴ اینچ، دارای ۱۴ اینچ قطر خارجی نیز می باشد که با توجه به سایز و اندازه ای که دارند قیمت لوله هیدرولیک ثابت نمی باشد.

نتیجه گیری:

لوله هیدرولیک موضوع اصلی این مقاله بود، همکاران ما در مجموعه با شماره تلفن 48000201-021 پاسخگوی سوالات شما درباره سوالات فنی که در مورد این لوله و یا موارد دیگر دارید هستند.فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه های معتبر در زمینه فروش لوله مانیسمان هیدرولیک می باشد که به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از قیمت لوله مانیسمان به صورت روزانه مطلع شوید.

سوالات متداول

1.لوله هیدرولیک چیست؟

لوله مانیسمان هیدرولیک در صنایع هیدرولیکی استفاده ویژه‌ای دارد. این لوله همانند لوله مانیسمان در ابعاد متفاوت و ویژگی های گوناگون تولید شده و از جنس فولاد ضد زنگ است.

2.کاربرد لوله هیدرولیک بدون درز چیست؟

از لوله هیدرولیک برای انتقال سیال را از یک جزء به جزء دیگر مانند ساخت تجهیزات ساخت و ساز، خودروسازی و معدن استفاده می کنند.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس