اتصالات لوله مانیسمان نیز بدون درز و جوش هستند و از دسته اتصالات فولادی هستند که کیفیتی بالا دارند. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم که سه راهی لوله مانیسمان چیست تا جهت خرید اتصالات مانیسمان بهترین محصولات را مناسب سبک و نوع کاری که دارید را خریداری کنید. لوله فولادی بدون درز از دسته لوله هایی هستند که فاقد هرگونه درز و جوشی هستند و اتصالات لوله مانیسمان نیز متقابلا هم‌جنس با لوله های فولادی بدون درز هستند. فروشگاه آهن پرو از دسته فروشگاه های معتبر جهت فروش آهن آلات ساختمانی است که بهترین محصولات را با بالاترین درجه کیفی و با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.

سه راهی لوله مانیسمان چیست؟

یکی از پر کاربرد ترین انواع اتصالات ساختمانی، انواع سه راهی هستند که یکی از انواع سه راهی ها مخصوص وصل کردن یک لوله با قطر یکسان به لوله دیگر و نوع دیگر این لوله ها مربوط به اتصالات ناهمسان هستند که می‌توان یک لوله را به سه لوله با قطر های متفاوت وصل کرد. سه راهی مانیسمان هم جنس با خود لوله مانیسمان است و اغلب انواع سه راهی مانیسمان قابلیت جوشکاری داشته و تحمل فشار و دمای بالا را نیز دارند.

مسلما سه راهی درز دار مقاومتی بالاتر از سه راهی بدون درز و جوش دارند و تحمل فشار بسیار عالی دارند. در واقع سه راهی مانیسمان دارای ساختاری یکپارچه و یکدست هستند و اغلب در لوله کشی نفت و گاز از این دسته محصولات استفاده می کنند.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

کاربرد سه راهی مانیسمان:

ابعاد سه راهی فولادی دارای سایز های مختلفی هستند که قابل استفاده برای انواع سایز های لوله مانیسمان هستند. با توجه به اینکه قیمت سه راهی مانیسمان گران‌تر از قیمت سه راهی درز دار هستند، می‌توانید با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده مناسب‌ترین نوع سه راهی را انتخاب و خریداری کنید. در واقع استفاده از اتصالات و سه راهی درزدار سبب کاهش مقاومت و کیفیت سیستم لوله کشی می‌شود. از جمله کاربرد های سه راهی مانیسمان عبارتند از:

  • استفاده در سیستم آبرسانی موتور خانه‌ها
  • سیستم حریق ساختمان
  • ساخت اسکله‌های دریایی و صنایع برق
  • تاسیسات مرکزی برج‌ها
  • انتقال مایعات و بخار با دما و فشار بالا

در واقع اگر در صنعت ساخت و ساز و لوله کشی بخواهند از یک خط اصلی انشعاب بگیرند، استفاده از سه راهی لازم خواهد بود که در سیستم گازکشی توکار با توجه به سایز خروجی لوله از سه راه مانیسمان استاندارد استفاده می‌شود.

روش تولید سه راه مانیسمان

سه راه مانیسمان تولید شده با فولاد ضد زنگ که طی فرآیند تولید خود بدون هیچگونه درز و جوشی هستند. در واقع برای تولید سه راهی مانسمان اندازه محصول را طبق سایز، ضخامت و رده لوله در نظر می‌گیرند و دور آن را با دقت بالایی جوش می‌دهند به گونه‌ای آب بندی می‌شود و هیچ درزی در سطح محصول باقی نمی‌ماند و طرف دیگر سه راهی را نیز به لوله جوش می‌دهند و بعد از پایان کار تمامی جوش‌ها تست می‌شوند. تولید سه راهی مانیسمان نیز به دو روش سرد و گرم صورت می‌گیرد که سه راهی تولید شده با نورد گرم دارای کیفیت و مقاومتی بالاتر به نسبت دیگر محصولات هستند.

مزیت استفاده از سه راه مساوی مانیسمان

  • به دلیل فولادی بودن این دسته از محصولات، دارای عمری طولانی هستند.
  • قابلیت گرفتن انشعاب با سایز های مختلف
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و سرما
  • بدون درز بودن محصولات
  • اتصال سریع و راحت

جان کلام

انواع اتصالات مانیسمان از دسته مهم‌ترین اجزاء اتصال دهنده انواع لوله ها هستند که سبب سهولت در سیستم لوله کشی می‌شوند. فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع اتصالات مانسمان هستند که از طریق این فروشگاه می‌توانید انواع آهن آلات ساختمانی را با قیمت مناسب درب کارخانه خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت روز محصولات ساختمانی با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس