اگر قبل از خرید تبدیل مانیسمان می‌خواهید بدانید که تبدیل لوله مانیسمان چیست و انواع این محصول در چه مصارفی کاربرد دارند، با ما همراه باشید تا بهترین محصولات را از طریق فروشگاه آهن پرو خریداری کنید. تبدیل مانیسمان یا تبدیل جوشی برای ایجاد تغییر در سایز لوله‌ها به صورت دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این تبدیلات جوشی سبب افزایش و یا کاهش قطر لوله‌ مانیسمان می‌شوند و با جوشکاری تبدیل لوله مانیسمان به لوله می‌توان یک نوع اتصال دائمی را به‌وجود آورد.

تبدیل لوله مانیسمان چیست؟

تبدیل لوله مانیسمان نیز هم‌جنس با خود لوله مانیسمان از جنس فولاد هستند که این محصول با سایز ۱/۲ تا ۴۸ اینچ با ضخامت‌هایی مختلف به تولید می‌رسند. جنس فولاد تبدیل مانیسمان عمدتا A234 WPB است که با دو مدل هم‌مرکز و غیر هم‌مرکز به تولید می‌رسند. تبدیل مانیسمان با قطر نامی NPS و رده ضخامتی SCH شناخته می‌شوند و لبه‌های اتصالات به شکل beveled و plain هستند که با روش جوشکاری butt و  weld به یکدیگر اتصال داده می‌شوند.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

تبدیل هم مرکز مانیسمان

تبدیل هم مرکز مانیسمان نیز همانند دیگر محصولات بدون درز و جوش به تولید می‌رسند که تبدیل صاف برای کاهش و یا افزایش سایز لوله مانیسمان کاربرد دارد که روش اتصال تبدیل جوشی مانیسمان به روش جوشکاری است. یک طرف تبدیل که با لوله نصب شده است هم سایز هستند و سر به‌سر کنار هم گذاشته می‌شوند و جوشکاری صورت می‌گیرد و طرف دیگر اتصال که کوچک‌تر است با لوله ای کوچک‌تر لب‌به‌لب جوشکاری می‌شود. پس در واقع دو لوله با تغییر سایز به وسیله کاهنده بدون درز جوشی صاف یا تبدیل مانیسمان صاف به یکدیگر متصل می‌شوند.

در نظر داشته باشید که تبدیل لوله مانیسمان اگر با سایزی بیشتر از ۲۴ اینچ به تولید برسد، از دسته انواع اتصالات درز دار و یا درز ماهیچه‌ای خواهند بود. که از این محصولات برای لوله‌کشی‌هایی با فشار بالا از اتصالات تبدیل ماهیچه ای استفاده می‌شود تا اتصالات بتوانند فشار وارده بر خود را تحمل کنند.

مزیت استفاده از تبدیل فولادی صاف مانیسمان:

  • بدون درز هستند و تحمل فشار بالایی دارند.
  • مقاوم و طول عمر بالا
  • نصب سریع و آسان جهت جوشکاری
  • قیمت مناسب
  • ساخته شده با فولاد مرغوب جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی
  • استحکام استاتیکی بالا

تبدیل غیر هم مرکز مانیسمان

محور مرکزی سر بزرگ تر از محور مرکزی سر کوچک‌تر طراحی شده است وقطعه غیر هم مرکز دارای یک پله اختلاف بین دو سر قطعه است. تبدیل غیر هم مرکز سبب کوچک تر کردن سایز لوله می‌شود و از قسمت زیرین لوله، مسیر لوله را نیز هم سطح می‌کند. عمده کاربرد تبدیل غیر هم مرکز استفاده در پایپینگ‌های پالایشگاهی و پتروشیمی است. اغلب استفاده از انواع اتصالات مانیسمان در سیستم‌های پایپینگ پر‌استفاده هستند و برای لوله کشی نفت و گاز نیز ضروری هستند.

مزیت استفاده از تبدیل فولادی غیر هم مرکز مانیسمان:

  • اتصال آسان با جوشکاری
  • عمر بالا و طولانی
  • پوشش ضد آب
  • بدون درز هستند و تحمل فشار بالایی دارند.
  • قابلیت کاهش یا افزایش سایز لوله
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی به دلیل تولید با فولاد مرغوب
  • مقاومت بالا در برابر سرما و حرارت

جان کلام

انواع اتصالات لوله مانیسمان از دسته مهم‌ترین ابزار‌ها در لوله کشی هستند. با استفاده از اتصالات مانیسمان این امکان فراهم می‌شود تا شبکه بزرگی از لوله‌ها ایجاد شود که به دلیل ساخته شدن این اتصالات با سایز و رده‌های مختلف، بسیار محبوب هستند. فروش انواع اتصالات مانیسمان از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو انجام می‌شود که به دلیل فروش مستقیم و از درب کارخانه، تمامی محصولات با قیمتی مناسب به صورت ویژه به فروش رسانده می‌شوند. جهت اطلاع از قیمت روز آهن الات ساختمانی با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس