هنگام انجام هر فرآیند ساخت و ساز، داشتن مصالح صحیح بسیار مهم است. هنگامی که آن پروژه شامل هر نوع لوله کشی می شود، فرد باید بین لوله های جوشی و بدون درز تصمیم بگیرد که این تصمیم همیشه آن طور که به نظر می رسد ساده نیست. به عنوان مثال، مقررات زیادی در مورد استفاده از لوله های جوشی وجود دارد و ما در این مقاله بیان کرده ایم که لوله بدون درز چیست و چه کاربردی دارد و همچنین می توانید از طریق سایت آهن پرو اقدام به خرید لوله مانیسمان کرده و از قیمت روز لوله مانیسمان مطلع شوید.

مقایسه لوله بدون درز با لوله های فولادی درزدار:

شاید برایتان مهم باشد که بدانید لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد چرا که یک لوله بدون درز با استفاده از یک سیلندر فولادی بلند تولید می شود. ابتدا مهندسان سیلندر را گرم می کنند، سپس ابزاری به نام سنبه را از وسط سیلندر وارد می کنند. بعد از آن سیلندر رول شده و کشیده می شود تا به اندازه و ضخامت دیواره لوله لازم برسد.

برعکس، یک لوله جوش داده شده به عنوان یک ورق فولادی مسطح شروع می شود که به شکل لوله در می آید. سپس دو طرف به هم جوش داده می شوند. در حالی که به نظر می رسد این نوع لوله دارای یک درز واضح است که باید زمین شود، بسیاری از لوله ها با استفاده از جریان الکتریکی با فرکانس بالا جوش داده می شوند که دو طرف را به طور یکپارچه به هم متصل می کند که از نظر کیفیت تفاوت لوله درزدار و بدون درز متفاوت می باشد.

مزایای لوله بدون درز چیست؟

  1. لوله های جوش داده شده آسیب پذیرتر از خرابی در محل جوش هستند، حتی اگر یک درز قابل مشاهده نباشد. علیرغم پیشرفت در فناوری جوشکاری، یک لوله جوشی می تواند حداکثر فشار 20 درصد کمتر از یک لوله بدون درز را تحمل کند.
  2. لوله بدون درز مزایای دیگری نیز دارد؛ یک لوله بدون درز نیازی به آزمایش یکپارچگی جوش و در بیشتر موارد، عملیات حرارتی ندارد. به این دلیل که لوله های بدون درز در طول فرآیند تولید سخت می شوند.
  3. همچنین می توان لوله بدون درز را جایگزین لوله جوشی کرد. در ضمن لوله جوشی به دلیل قوانین قوی نمی تواند جای لوله بدون درز را بگیرد.
  4. مهمتر از همه، لوله های بدون درز مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارند. آنها حاوی ناخالصی ها و عیوب کمتری هستند که مربوط به چکش خواری هستند. اینها معمولاً در قسمت جوش داده شده لوله جوش داده شده ایجاد می شوند.

مزایای لوله جوش داده شده:

  1. در حالی که لوله بدون درز مزایای بسیاری دارد، لوله های جوش داده شده نیز ممکن است برخی از آنها را داشته باشند. به عنوان مثال، لوله های جوش داده شده قیمت کمتری نسبت به لوله های بدون درز دارند و زمان خرید آنها کوتاهتر است.
  2. استفاده از لوله بدون درز همیشه ضروری نیست، اما صنایع نفت و داروسازی اغلب به آنها نیاز دارند. دما و فشار بالا مربوط به محصولات آنها لوله های بدون درز را یک ضرورت می کند.
  3. در نتیجه مقررات صنعت، مهندسان باید ساخت و درجه لوله را در نظر بگیرند. فرآیندهای بدون درز و جوشکاری نمی توانند همه گریدها را تولید کنند.
  4. برای رعایت ضرب الاجل های دقیق، یک مهندس باید درک کاملی از محدودیت های تولید داشته باشد.
  5. اینکه آیا یک لوله بدون درز یا جوش داده شده انتخاب مناسبی برای یک پروژه ساختمانی خاص است، یک تصمیم پیچیده با تکیه بر عوامل و منابع متعدد است. این که لوله چه چیزی را حمل خواهد کرد توجه اصلی است.
  6. لوله های بدون درز ممکن است پرهزینه تر و تهیه آن دشوار باشد، اما محصولی محکم و همه کاره است که می تواند آینده مهندسی را تغییر دهد.

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید لوله های بدون درز مزایا و برتری های بیشتری نسبت به لوله های جوش داده شده دارند و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز نسبت به آنها دارد. امیدوارم که در این مقاله پاسخ سوال خود که لوله بدون درز چیست؟ را دریافت کرده باشید و به طور کامل تفاوت آن را با لوله جوش داده شده درک کرده باشید. شما می توانید از طریق سایت آهن پرو اقدام به خرید لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز نمائید و به دلیل مستقیم و بدون واسطه هزینه کمتری در قبال خرید انواع لوله و لوله مایسمان پرداخت کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس