لوله گاز مانیسمان از جمله لوله های فولادی است که فاقد درز می باشد و در حال حاضر در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. با توجه به حساسیت بالای صنایعی مانند گاز و پتروشیمی که باید تجهیزات استفاده شده در آن فاقد نشتی باشد، استفاده از لوله های مانیسمان که دارای بدنه یک سدت و بدون جوشکاری است، بسیار خوب است. در ضمن لوله های بدون درز دارای استحکام بالا و مقاومت بیشتر نسبت به سایر لوله های فولادی دیگر است. در ادامه این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با خرید، وزن و قیمت لوله گاز مانیسمان سپاهان، اهواز، رده 40 و رده 80 آشنا می کنیم.

لوله گاز مانیسمان چیست؟

در سال های اخیر لوله های فولادی مانیسمان نسبت به محصولات دیگر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اسم گذاری این محصول به دلیل نام سازنده آن است و کاربردهای مختلفی در بیشتر صنایع دارد. به دلیل این که این محصول فاقد درز در بدنه و ساختار خود است و به خوبی توانسته فشار و دما را تحمل کند، همچنین در برابر اسیدها و مواد سمی دارای مقاومت بالای است، لوله کشی گاز مانیسمان نسبت به لوله کشی های دیگر ایمن تر است.

این نوع لوله های بدون درز برای استفاده در خط های فشار قوی، فشرده، سیلندرهای هیدرولیک و خط های انتقال نفت و گاز قابل استفاده هستند. استحکام و مقاومت بالا موجب شده تا لوله گاز مانیسمان برای انتقال سیالات و جریانات پرفشار گزینه خوبی باشد.

*برای آشنایی با «لوله مانیسمان چیست» روی لینک داده شده ضربه بزنید.*

مشخصات فنی لوله گاز بدون درز

در سیستم های تاسیسات و لوله کشی از لوله های مانیسمان به وفور استفاده می کنند. داشتن سازگاری و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و سیالات پرفشار، از مهم ترین خصوصیات مهم این محصول است. خط جوش و درزی در ساختار آن وجود ندارد. لوله های مانیسمان در مقاطع 6 و 12 متری و به شیوه های گوناگونی ساخته می شوند. سایز تولید شده آن 24 اینچ بوده و با توجه به نیاز خود می توانید تا 42 اینچ را نیز انتخاب کنید.

مقاومت بالا در برابر فرسایش و خوردگی، از جمله دیگر ویژگی های لوله گاز مانیسمان است. دوام و استحکام چند برابری آن به دلیل یکپارچه بودن ساختار آن است. شایان ذکر است که لوله های بدون درز با توجه به استانداردها و ویژگی های گوناگون وارد مرحله تولید می شود. بر این اساس استاندارد A106 از متداول ترین استانداردهای آن است.

لوله های بدون درز تا 170 بار، معادل حدود 2500psi تست می شود. در صورتی که فشار گاز مصرفی فقط 1/4psi می باشد. البته برای تست لوله کشی به 10 الی 15 پوند (psi) نیاز است.

کاربرد لوله های مانیسمان چیست؟

  • لوله های بدون درز استیل برای خطوط صنایع دارویی و غذایی
  • لوله های مانیسمان برای خطوط هیدرولیک
  • لوله های بدون درز برای خطوط فشار قوی
  • لوله مانیسمان برای خطوط گاز، نفت و پتروشیمی

طریقه ساخت لوله گاز مانیسمان

روش ستخت مخصوص لوله های بدون درز موجب شده تا نسبت به سایر لوله های دیگر دارای ویژگی های منحصر به فردی است. در این شیوه ساخت از طریق سوراخ کردن شمش های فولادی استوانه ای ساخته می شوند. استاندارد ساخت و تست لوله مانیسمان مطابق با استاندارد API 5L و یا IPSm-pi-190 و یا ASTM A106 و53 ASTM A می باشند.

برای ساخت لوله گاز مانیسمان شمش فولادی را برش داده و از طریق لخ پرس سوراخ می کنند. فولاد گرم شده از طریق دستگاه النگاتور گرد می شود. با سرعت بالای سمبه ای به طول 12 متر به داخل شمش فولادی پرتاپ می کنند. با این کار تاب لوله برطرف می شود و سمبه از آن جدا می شود. سپس تا 24 می کشند و بعد سرد کرده و به اندازه دلخواه برش می دهند. لوله را در آخر برای تست نهایی وارد اتاق تست می کنند.

قیمت لوله گاز مانیسمان رده 40، رده 80 و سپاهان

برای محاسبه کردن نرخ این محصول، ابعاد، سایز، کیفیت و شرکت سازنده و کشور سازنده آن موثر است. کشورهای آلمان، چین، هند و ایران از تولیدکنندگان لوله بدون درز هستند. در ضمن نوسانات بازار ارز هم در قیمت این محصول تاثیرگذار است. شما برای اطلاع از جدیدترین قیمت و خرید لوله گاز مانیسمان سپاهان، اهواز، رده 40 و رده 80 می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس