در سایت آهن پرو تا به حال در مورد موضوعات متفاوتی در رابطه با لوله مانیسمان صحبت کرده ایم، از خرید اینترنتی لوله مانیسمان تا بررسی انواع آن، اما در این مقاله می خواهیم به صورت تخصصی به کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل بپردازیم، پس در ادامه همراه با ما باشید.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان به نام های دیگری همچون لوله بدون درز یا لوله سیم لس نیز شناخته می شود، این نوع لوله به واسطه ساختاری که در تولیدش وجود دارد لوله ای بدون درز و جوش است و از این رو دارای قابلیت مقاومت بسیار چشمگیر در برابر فشار و دما می باشد. لوله مانیسمان در ابعاد و ضخامت های متفاوتی وجود دارد و تولید می شود و در زمینه های متفاوتی نظیر خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط انتقال آب کاربرد دارد و حتی در این وادی کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل را نیز شاهد هستیم. در ادامه به صورت موردی به معرفی تعدادی از لوله های مانیسمان می پردازیم.

*برای اطلاع کامل از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک کنید.*

لوله مانیسمان رده 80:

یکی از پرکاربرد ترین لوله های مانیسمان لوله مانیسمان رده 80 می باشد، این نوع لوله دارای ضخامت مناسب و وزن ایده آل است و از این رو دارای کاربرد گسترده ای در زمینه های خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط صنایع غذایی و مواد شیمایی سازی و… می باشد. در صورتی که در مورد لوله بدون درز رده 80 علاقه دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لوله مانیسمان رده 80 چیست می باشد.

لوله مانیسمان رده 40:

یکی دیگر از انواع لوله مانیسمان، لوله مانیسمان رده 40 می باشد این رده نسبت به رده 80 که در بالاتر در مورد آن صحبت کردیم دارای ضخامت کمتری است ولی کماکان در صنعت ساختمان سازی و خطوط انتقال آب یکی از پر کاربرد ترین ها می باشد. این لوله داری قیمت کمتری هم نسبت به لوله رده 80 است. در صورتی که علاقه دارید بیشتر در مورد مانیسمان رده 40 بدانید مقاله مشخصات لوله مانیسمان رده 40 را بخوانید.

کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل چیست؟

در خودرو لوله مانیسمان در زمینه های خطوط تزریق سوخت فشار بالا، لوله های ریلی مانیسمان، پرس سیلندری سیستم چرخ عقب و… کاربرد دارد و استفاده می شود که در ادامه مقاله کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل به بررسی جزئی تر هر کدام خواهیم پرداخت.

لوله مانیسمان و نقش آن در خطوط تزریق سوخت فشار بالا:

در ماشین به واسطه ساز و کاری که در فرایند سوخت رسانی از منبع سوخت تا موتور وجود دارد باید لوله خطوط تزریق با فشار بالا، سوخت را با نهایت فشار و بدون هیچ افت فشاری به موتور برساند، توجه داشته باشید که اگر این فرایند با اختلال روبرو شود ماشین هم نیز کارکرد بهینه و درست خود را از دست می دهد، با توجه همین یک نکته حساسیت کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل را مشاهده کردید.

لوله مانیسمان و نقش آن در خطوط تزریق سوخت فشار بالا

لوله های ریلی مانیسمان:

یکی دیگر از مجموعه کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل، لوله مانیسمان ریلی می باشد و برای لوله های ریلی در خودرو استفاده می شود.

پرس سیلندری چرخ عقب

یکی دیگر از مشخصات فنی و کاربرد های لوله مانیسمان در خودروسازی پرس سیلندری چرخ عقب می باشد، این محصول علی الخصوص برای ماشین هایی که چرخ هایشان به صورت هیدرولیکی است مناسب می باشد و کارایی دارد.

نتیجه گیری:

به پایان یکی دیگر از مقالات علمی کاربردی سایت آهن پرو رسیدیم و در مورد کاربرد لوله مانیسمان در اتومبیل صحبت کردیم. شما می توانید در صورتی که در زمینه های مختلف نیاز به استفاده از لوله مانیسمان دارید از مشاوران ما مشورت بگیرد و لیست قیمت لوله مانیسمان را هم برای خرید بررسی کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس