در فروشگاه اینترنتی آهن پرو و در این مقاله ما سعی بر این داریم تا به طور کامل و جامع به بررسی تاریخچه لوله مانیسمان بپردازیم. در سری مقاله های خرید اینترنتی لوله مانیسمان سعی بر این داریم تا مشتری عزیز را از ابعاد گوناگون با این محصول آشنا کنیم. و علاوه بر موضوع ذکر شده به بررسی فروش لوله مانیسمان رده 80 خواهیم پرداخت.

آنچه جالب است در مورد تاریخچه لوله مانیسمان بدانید!

لوله ای مانیسمان برای اولین بار جرقه ای تولیدش در ذهن دو برادر آلمانی به نام های مکس و هارد مانسمان خورد و منجر به ثبت اختراع این محصول در سال 1885 میلادی شد. آنها توانستند با استفاده از شمش فولادی لوله مانیسمان را خلق کنند و بر خلاف رویه قبلی یعنی استفاده از ورق پیش بروند. یکی از معضل های آن زمان در صنعت نفت این بود که در خطوط انتقال نفت فشار بسیار بالای لوله یکی از دردسر ها بود ولی با ظهور لوله مانیسمان با توجه به ساختاری که دارد و در ادامه به طور دقیق تر به آن می پردازیم این مشکل به شکل قابل قبولی برطرف شد.

بررسی تاریخچه لوله مانیسمان از منظر تولید

بر اساس نقل هایی که وجود دارد این دو برادر در کارخانه پدر خود طرح و خروجی اولیه لوله مانیسمان را تولید کردند و بعد برای ادامه فرایند تجاری سازی آن به دنبال مجموعه های استارتاپی طور آن زمان رفتند و این پیگیری نتیجه اش این شد که با شرکت هایی از جمله بوهیما لاندورز و ولز به توافق رسیدند و فاز عملیاتی عمده تولید محصول خود را در این کارخانه ها زدند.

مشخصات فنی لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان به واسطه اینکه هیچ درزی درون ساختار خود ندارد و هیچ نقطه جوشی را هم نیز در آنها مشاهده نمی کنیم دارای مقاومت بسیار مناسب در مقابل فشار و دمای بالا هستند. لوله های مانیسمان دارای مشخصات فنی برتری نسبت به لوله های عادی هستند و اگر نگاهی به تاریخچه لوله مانیسمان بیندازیم یکی از علل ساخت این نوع لوله داشتن ویژگی هایی از همین دست است.

انواع لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله های مانیسمان با گذشت زمان و تغییرات نیاز های صنعت دچار تحولاتی شدند تا اینکه امروز ما شاهد مدل های مختلفی از این لوله ها در سایز ها و ضخامت ها و طول های متفاوت هستیم. لوله های مانیسمان در مدل ها و گرید های نظیر لوله مانیسمان رده 30، 40، 80 و… موجود می باشند و هر کدام برای کاری بهینه و تولید شده اند، برای مثال لوله های مانیسمان رده 20 که جز لوله های سبک لوله مانیسمان قررا می گیرند در بحث انتقال آب کاربرد بیشتری دارند و یا لوله مانیسمان رده 80 با توجه به افزایش ضخامت و وزنش دارای مقاومت بیشتری  است و در صنایع انتقال نفت و گاز کاربرد دارد. به صورت کلی کاربرد های لوله مانیسمان عبارتند از استفاده در خطوط نفت و گاز، خطوط فشار قوی، خطوط صنایع دارو سازی و… .

فرایند ساخت لوله مانیسمان چگونه است؟

این فرایند به این شکل است که با برشکاری شمش فولادی شروع می شود و در ادامه به واسطه حرارت دهی به شمش و گرم کردن آن و طی مراحل شلیک سمبه و تاب گیری و در گام بعدی خارج کردن سمبه و در اقدام بعدی کشش لوله فولادی، خنک کردن آن و برش نهایی آن همراه با تمیز کردن و اسید شویی و ماشین کاری لوله و در آخرین اقدام ها هم شاهد سمباده کشی و رنگ کاری و بسته بندی هستیم.

نتیجه گیری

یکی دیگر از مقالات سایت آهن پرو را مطالعه کردید، مقاله ای که با محوریت موضوع تاریخچه لوله مانیسمان بود و در کنار آن مواردی نظیر کاربرد های لوله مانیسمان و انواع آن را هم نیز بررسی کردیم، در صورتی که علاقه مند به دیدن لیست قیمت لوله مانیسمان هستید روی لینک کلیک کنید و امیدوایم برای شما مفید باشد.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس