اهمیت دانستن اینکه لوله مانیسمان ساخت کجاست و طبق چه استاندارد هایی به تولید می‌رسند در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. لوله مانیسمان نوعی لوله فولادی است که در سیستم های تاسیساتی و لوله کشی کاربرد دارد. در واقع از این نوع لوله فولادی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی نیز استفاده می‌شود، بنابراین تولید این نوع لوله ها به روش های خاص و تخصصی در کارخانه ها انجام می‌شود، پس برای تولید آن باید استانداردهای مشخص شده رعایت شود. فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته نمایندگی های معتبر جهت فروش لوله مانیسمان است که می‌توانید از قیمت لوله مانیسمان مطلع شده و بدون واسطه نسبت به خرید لوله بدون درز اقدام نمائید.

معرفی لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان(Mannesmann pipe) ابزاری هستند که برای انتقال سیالات، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نظامی و سایر کاربرد های گسترده استفاده می‌شوند. این لوله ها از جنبه های مختلفی از جمله مواد، کاربرد و فرآیند ساخت طبقه بندی می‌شوند. با توجه به نوع آنها به دو دسته کلی لوله های فلزی و غیرفلزی تقسیم می‌شوند:

  • از لوله های فلزی پرمصرف می‌توان به لوله های فولادی، چدنی، مسی، آلومینیومی، مانهایم و سرب اشاره کرد.
  • از جمله لوله های غیرفلزی پرمصرف می‌توان به لوله های پلیمری، شیشه ای، بتنی و سفالی اشاره کرد.

روند ساخت لوله ها با توجه به نوع آنها متفاوت است. به عنوان مثال: لوله های پلیمری معمولا با اکستروژن پلیمری و تزریق پلاستیک، لوله های سفالی بتنی با قالب گیری، لوله های شیشه ای با قالب گیری شیشه مذاب و لوله های فلزی اغلب با اکستروژن تولید می‌شوند. کاربردهای گسترده و ویژه لوله مانیسمن شامل موارد زیر است:

  • لوله مانیسمان برای استفاده در خطوط دارویی و صنایع غذایی
  • کاربرد در خطوط نفت و گاز
  • کاربرد در خطوط فشار قوی برای تاسیسات
  • کاربرد در خطوط هیدرولیک

بیشتر بخوانید: مقالات جامع لوله مانیسمان

تاریخچه لوله های مانیسمان

بیش از یک قرن است که لوله های مانیسمان با بهترین کیفیت تولید و ساخته می‌شوند. برادران Reinhard و Max Mannzmann اولین فرآیند نورد در جهان را برای ساخت لوله های بدون درز در کارخانه پدرشان در Remscheid اختراع کردند. پس از سالها کار توسعه، آنها برای ثبت اختراع در سال 1885 اقدام کردند. در سال 1886، حق ثبت اختراع به آنها داده شد و اولین لوله فولادی بدون درز تولید شد.

سرانجام در سال 1890 آقای Max Mannsmann نورد پیلگر را به عنوان روشی مستقل برای تولید لوله بدون درز معرفی کرد. با ابداع فرآیند نورد پیلگر، آنها به پیشرفت فنی نهایی دست یافتند که هدف آنها را به یک چشم انداز واقعاً قابل فروش تبدیل کرد. و زمینه موفقیت اقتصادی آنها را فراهم کرد. اختراع آنها صنعت لوله کشی، مهندسی و تولید خودرو را متحول کرد. در اواخر دهه 1890، مانیسمان نیز شروع به تولید لوله های فولادی جوش داده کرد.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران

امروزه در چندین شهر های ایران کارخانه هایی ابداع شده اند که لوله های مانیسمان را با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنند. این کارخانه شامل موارد زیر است:

  • لوله و نورد اهواز واقع در شهر خوزستان
  • لوله مانیسمان کاوه ایرانیان
  • لوله مانیسمان ساوه
  • لوله مانیسمان گستر اسفراین
  • شرکت فولاد صنعت
  • شرکت پروفیل فولادی اصفهان

لوله مانیسمان کاوه ایرانیان

اصولا سبک ساختار و ترکیباتی هر کارخانه ای برای تولید لوله مانیسمان در ابتدا متفاوت از یکدیگر بوده اند. کارخانه کاوه ایرانیان اولین کارخانه تولید کننده لوله مانیسمان و یا لوله بدون درز بوده است که لوله مانسمان را به روش کشش سرد به تولید رسانیده است. این شرکت در سال ۷۵ هزار تن لوله بدون درز با روش نورد گرم به تولید می‌رساند. لوله مانیسمان تولید شده توسط این شرکت از طرف استاندارد های روز دنیا توسط کشور های آمریکا، انگلستان و ژاپن تایید شده هستند.

استاندارد های لوله مانیسمان در زمان خرید آن ها نیز اهمیت زیادی دارند که باید بدان توجه داشته باشید. لوله مانیسمان رده ۴۰ یکی از پر فروش ترین لوله های بدون درز هستند که در صنعت پتروشیمی کاربرد دارند و قیمت لوله مانیسمان رده 40 با توجه به نوع تولید ارزان تر از لوله مانسمان رده 80، 160 و…. هستند.

لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان ساوه نیز کاربرد زیادی دارد و تا سایز ۲۴ به تولید می‌رسند که سایز های بزرگ تر از خارج کشور به ایران وارد می‌شوند. شرکت لوله و پروفیل ساوه این محصول را با ضخامت های مختلف و طول ۶ و ۱۲ متری تولید می‌کند که لوله بدون درز در سه کلاس سبک و متوسط و سنگین به روش E.R.W با تکنولوژی و استاندارد های روز دنیا به تولید می‌رسند که روش تولید لوله مانیسمان طبق استاندارد های جهانی انجام می گردد.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد لوله های مانیسمان در اواخر سال 1890 به وسیله دو برادر آلمانی اختراع و ساخته شد. این لوله های بدون درز، کاربرد و مزایای بسیار زیادی دارد که همین سبب شده تا از در صنایع مختلف استفاده کنند. نکته قابل توجه در مورد قیمت این محصول باید گفت که نمی‌توان قیمتی ثابت برای آن تعیین کرد و برای استعلام از اخرین قیمت لوله مانیسمان و خرید آن می‌توانید به یک منبع معتبر متصل شوید. مجموعه آهن پرو همان جایی است که به دنبالش هستید! ما انواع لوله مانیسمان را با مزایا و امکانات بسیار عالی به صورت اینترنتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم که می‌توانید از طریق سایت و یا با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس گرفته و اقدام به خرید لوله مانیسمان نمائید.

منبع: https://www.mannesmann-linepipe.com/de/

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس