با مقایسه ورق ضد سایش هاردوکس با دورستات می توانید بهترین ورق ضد سایش را برای پروژه خود انتخاب کنید. ورق هاردوکس و دورستات دارای مقاومت بالای در برابر سایش هستند و عمر نسبتا بالای تحت شرایط سایشی دارند و از دیگر ویژگی های ورق های ضد سایش هاردوکس و دورستات این است که دارای قابلیت هایی از جمله اتصال پذیری و جوش پذیری هستند. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با این نوع ورق های مقاوم به سایش و تفاوت آن ها آشنا می کنیم که می توانید خرید ورق هاردوکس را با قیمت مناسب و بدون واسطه انجام دهید.

ورقهای ضد سایش هاردوکس چیست؟

برای فهمیدن بهتر و مقایسه ورق ضد سایش هاردوکس با دورستات ابتدا به توضیح هر کدام از آن می پردازیم. هاردوکس یک فولاد مقاوم در برابر سایش است. همچنین ترکیب سختی و چقرمگی باعث می شود این فولاد بهترین انتخاب باشد. کاربرد آن در ساخت ماشین آلات یا ساخت و ساز است. در گرید های هاردوکس پایین تر (تا 500)، سختی با چقرمگی عالی ترکیب می شود که تضمین می کند فلز در اثر ضربه شکسته نمی شود.

این نوع ویژگی های هاردوکس آن را برای ساخت تمامی سازه ها بدون ترک خوردن مناسب می سازد و می توان آن را بدون از دست دادن سایر خواص مکانیکی خم کرد، شکل داد یا جوش داد. با این حال، خواص شکل دهی فقط زمانی خوب است که با سایر فولادهای مقاوم در برابر سایش مقایسه شود اما کمتر از فولادهای معمولی است. در گریدهای بالای ورق هاردوکس، ضریب شکنندگی با سختی افزایش می یابد، به این معنی که استفاده از هاردوکس به عنوان صفحه سایش گزینه خوبی است.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

ورق ضد سایش دورستات چیست؟

ورق های دورستات از محصولات تجاری شرکت اتریشی وستالپاین می باشد که این ورقه فولادی از چندین نوع فولادی ضد سایش محسوب می شود و این شرکت یکی از بهترین و معروف ترین ورق فولادی ضد سایش دنیا با درجه کیفیت بالا می باشد. در بین انواع فولاد ضد سایش، ورق Durostat از جمله بالاترین درجه سختی می باشد و درجه سختی آن بین 400 تا 600 برینل بوده و مقاومت بالای در برابر فشار مکانیکی و سطح سایشی خود دارد.

ورق دورستات دارای چقرمگی بسیار بالای در دمای پایین است و جوش پذیری بسیار خوبی دارد. جوش پذیری خوب یعنی این که با وجود ضخامت پایین ورقه ها، نیازی به پیش گرمایش برای جوشکاری نمی باشد.

کاربرد ورق دورستات (Durostat) چیست؟

در ادامه مقاله مقایسه ورق ضد سایش هاردوکس با دورستات به کاربرد ورق Durostat اشاره می کنیم. این محصول به دلیل داشتن کیفیت بالای تولید دارای کاربرد پذیری بالا نیز می باشد که کار خرید ورق هاردوکس را برای همگان بسیار آسان کرده است، چرا که با توجه به داشتن ویژگی های خاص هر یک از این ورق های ضد سایش، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت ناودان ها
  • ماشین آلات لایروبی
  • صنایع معدن
  • صنایع تولید سیمان
  • ماشین آلات کشاورزی
  • سوپر استراکچرهای کامیون
  • ماشین آلات برف روبی
  • بدنه کمپرسی
  • ساخت سطل لودرها
  • محفظه های نگهداری آهن آلاتو فلزات ضایعاتی

مقایسه ورق ضد سایش هاردوکس با دورستات

ورق های هاردوکس و دورستات دارای مقاومت بالای در برابر سایش و عمر طولانی هستند. اما در بین این دو، ورق ضد سایش دورستات به دلیل استفاده کردن از روش های نوین تولید یعنی کوئنچ مستقیم دارای مقاومت بالاتری در برابر سایش است. در ضمن این ورق در ابعاد و ضخامت های گوناگون قابلیت تولید دارد. دلیل برتری ورق ضد سایش Durostat نسبت به ورق های هاردوکس این است که دارای ترکیب شیمیایی بهینه شده و ریز ساختار خاص آنان ناشی از روش ساخت کوئنچ مستقیم است. این روش تولید موجب ایجاد برتری زیر برای ورق دورستات نسبت به ورقهای ضد سایش هاردوکس شده است:

  1. صافی سطح بیشتر
  2. جوش پذیری بهتر
  3. شکل پذیری بالاتر
  4. قابلیت سوراخکاری
  5. قابلیت ماشینکاری
  6. مقاومت به سایش بالاتر

نتیجه گیری

به طور کلی انواع ورق های ضد سایش از جمله هاردوکس، دورستات، ولدوکس و … در بازار موجود است. هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مختص به خود و سطح متفاوتی برای مقاومت به سایش هستند. در این مقاله از سایت آهن پرو در مورد مقایسه ورق ضد سایش هاردوکس با دورستات توضیح کامل را ارائه دادیم. برای اطلاع از قیمت ورق هاردوکس و دورستات با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس