تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست؛ به طور کلی ورق های هاردوکس و ولدوکس هر دو از ورق های فولادی می باشد که کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارد. مقاومت بالای آن ها در برابر سایش و خوردگی موجب شده است تا آن ها از نوع های دیگر ورق های فولادی ضد سایش متفاوت باشند. با توجه به این که از ورق های فولادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قسمت های گوناگون برای بالا بردن توان بالا و مقاومت در برابر بار استفاده می شود، امکان سایش آن بالا است. به همین دلیل در این بخش ها از انواع فولاد ضد سایش استفاده می کنند. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با انواع ورق هاردوکس، قیمت ورق هاردوکس و ولدوکس آشنا می کنیم.

تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست؟

درست است که ورق های فولادی هاردوکس و ولدوکس هر دو جز ورق های ضد سایش می باشد و همچنین سختی بالای دارند، اما در عناصر آلیاژی آن تفاوت های وجود دارد. این نوع اختلاف هم در میزان عناصر و هم در نوع آلیاژها می باشد. از این رو خود این محصول به انواع مختلفی گریدهای جداگانه تبدیل شده اند.

ورق هاردوکس چیست؟

در ادامه مقاله تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست، می گوییم که این محصول در ضخامت های 5 میلی متر به بالا تولید می شود. به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا به خوبی خم می شود و به راحتی جوشکاری می شود. در ضمن می توانید آن ها را به وسیله انواع روش های برش ورق فولادی، برش دهید. در بیشتر مواقع از آن ها برای تبدیل کردن به تجهیزات مورد نیاز استفاده می کنند. انواع ورق هاروکس براساس سختی در انواع گریدهای دسته بندی می شود که شامل ورق های فولادی هاردوکس 400، 450، 500، 550 و 600 تقسیم بندی می شود.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

کاربرد های ورق هاردوکس

در بیشتر صنایع که نیاز به لغزش ابزار فولادی بر روی اجسام و اشیا دیگر است از آن ها استفاده می کنند. اما در بعضی از صنایع از آن ها به صورت گسترده استفاده می کنند. صنایعی مانند معدن، راه، جاده سازی و فرایند بازیافت از جمله این موارد می باشد.

  • کاوش و استخراج معدن: بولدزرها، بیل های مکانیکی و سایر ماشین آلات مخصوص
  • صنایع بازیافت: ساخت تیغه ها، چنگال های برای خرد کردن و مچاله کردن زباله ها

ورق های ضدسایش ولدوکس چیست؟

در ادامه مطلب تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست، توضیح می دهیم که این محصول جز ورق های ضد سایش بوده که دارای کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف است. ضخامت تولیدی آن ها از 4 میلی متر تا 130 میلی متر است. این نوع ورق ها در برابر سایش مقاوم بوده و امکان خورده شدن آن ها از طریق هوا بسیار پایین بوده و از سوی به خاطر مقاومت و توان بالا، از آن ها در ضخامت های کمتری نسبت به ورق های عادی فولادی استفاده می کنند. ویژگی های ورق ولدوکس شامل موارد زیر است:

  1. داشتن قابلیت برش خوردن، خم کردن و جوشکاری
  2. تحرک نداشتن در زمان برش و راحتی امکان برش توسط اپراتور
  3. داشتن نیاز کمتری برای خم کردن به دلیل استفاده از ورق های با ضخامت کمتر
  4. نیاز به پیش گرم کمتر

کاربرد ورق های ولدوکس چیست؟

صنایع خودروسازی، ساختمان سازی، فولادسازی، سیمان سازی، ابزارآلات کشاورزی و ماشین آلات حفاری از جمله مهم ترین صنایعی است که از ورق فولادی ضد سایش ولدوکس (Veldox) استفاده می کنند. در کل در بخش های که احتمال ساییده شدن و برخورد وجود داشته باشد، از آن استفاده می کنند. در ضمن به دلیل داشتن خاصیت ضدخوردگی آن ها امکان استفاده از آن ها در صنایع دریایی و مکان های مرتبط به آب وجود داشته، کاربرد دارد.

کدام یک از ورق هاردوکس و ورق ضد سایش ولدوکس بهتر است؟

تا این جای مطلب تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست، در مورد ویژگی ها و کاربرد این دو نوع ورق توضیح دادیم وی اما ممکن است که این سوال پیش بیاید که کدام یک مناسب تر است. تفاوت آن ها در درجه سختی و عناصر سازنده اش است و بنابراین هر یک از آن ها با توجه به عنصرهای سازنده خود در برخی از موارد مناسب هستند.

از این رو اگر هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی و کاربردشان در یک بخش از صنعت حضور داشته باشند، نمی توان گفت که یکی از آن ها نسبت به دیگری برتری دارند. از این رو هر کس با توجه به نوع نیاز خود اقدام به انتخاب ورق ولدوکس یا ورق هاردوکس می کند.

قیمت ورق هاردوکس و ولدوکس

شما برای خرید انواع ورق های ولدوکس و هاردوکس می توانید به صورت حضوری و آنلاین این کار را در مجموعه آهن پرو انجام دهید. در ضمن قیمت ورق هاردوکس و ورق فولادی ضد سایش ولدوکس با توجه به نوع گرید آن متفاوت است. باز شما برای اطلاع از جدیدترین نرخ آن ها می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید و نسبت به خرید ورق هاردوکس بدون واسطه و مستقیم اقدام نمائید. بسیار خرسندیم تا پایان مقاله تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس در چیست، ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس