ورق ضد سایش کوارد چیست: ورق های ضد سایش از جمله ورق های آلیاژی با مقاومت بالا در برابر سایش، سختی و ضربه پذیری هستند. در ساخت آن ها از روش نورد استفاده می‌کنند که برای دوام آوردن در شرایط سخت برای مدت زمان طولانی ساخته می شوند. استاندارد آن ها متفاوت می باشد که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید انواع سختی های آن ها شامل 400، 450، 500، 550 و 600 برینل است. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با ورق ضد سایش ck45، اکسین، دیلیدور و بهترین فولاد ضد سایش و ورق مقاوم به سایش آشنا می کنیم تا ورق ضد سایش را با توجه به نیاز خود بدون واسطه خریداری کنید.

انواع ورق ضد سایش چیست؟

به طور کلی بهترین فولاد ضد سایش یک ورق آلیاژی با میزان کربن بالاست که سختی و مقاومت آن به دلیل داشتن کربن است. هر چه مقدار کربن آن بیشتر باشد، استحکام ورق نیز بیشتر می باشد. در ضمن ترکیب کربن و منگنز در آن موجب ایجاد یک لایه ای از کاربید آهنی شده که ترکیبی سخت را به وجود می آورد . در ادامه شما را با انواع ورق های ضد سایش آشنا می کنیم.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

ورق فولادی ضد سایش هاردوکس

از مهم ترین ویژگی های آن می توان به ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری اشاره کرد. این نوع با گریدهای سختی 400، 450 و 500 در بیشتر صنایع داخلی کاربرد دارد. برای اطلاع از ورق هاردوکس می توانید به صفحه تماس با ما سایت آهن پرو مراجعه کنید.

ورق ضد سایش دیلیدور

در اداه مقاله ورق ضد سایش کوارد چیست، توضیح می دهیم که برای استفاده در صنایع فولادسازی، معادن سنگ و سیمان از این نوع ورق های ضدسایش با کیفیت و مقاومت بالا استفاده می کنند.

ورق های ضدسایش ولدوکس

به دلیل این که این نوع دارای مقاومت، استحکام بالا و جوش پذیری خوبی است در صنعت خودروسازی از آن استفاده می کنند.

ورق فولادی ضد سایش دورستات

ورق ضد سایش کوارد چیست: گریدهای سختی تولید شده آن از 400 تا 600 می شود. ترکیب شیمیایی ورق فولادی ضد سایش دورستات، موجب افزایش قابلیت جوشکاری آن نسبت به انواع دیگر ورق های ضدسایش می شود. این نوع ویژگی در حدی است که ضخامت های کمتر آن نیازی به پیش گرمایش قبل از فرایند جوشکاری ندارد.

در ضمن این فولاد  به خاطر داشتن جوش پذیری عالی، کیفیت بالا، سختی و مقاومت بالای آن موجب افزایش عمر قطعات تحت سایش شده و هزینه های نگهداری آن کاهش می یابد.از جمله مهم ترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین سازی
  • تولید سیمان
  • صنایع معدن
  • ادوات کشاورزی
  • لایروب ها

ورق ضد سایش کرسابرو

این نوع ورق جدای از مقاومت بالا در برابر سایش، جوش پذیری خوبی نیز دارد. زمانی که تحت فشار و سایش با صخره و سنگ قرار بگیرد، دارای قابلیت کششی تا 70 برابر می شود و از طرفی مقاومت آن موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

بهترین فولاد ضد سایش کدام است؟

شما برای انتخاب کردن ورق مقاوم به سایش در ضخامت و گرید مناسب و داشتن بازدهی عالی، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. به عنوان نمونه این که قرار است از آن در چه محیطی استفاده شود و آیا در آن محیط از موادی مانند آب، هوا روغن یا ماده در بین ورق های قرار می گیرد، از عوامل مهمی است. پس این که شما در چه صنعتی می خواهید از ورق های فولادی مقاوم به سایش استفاده کنید، انتخاب و خرید شما را تغییر می دهد که قبل از خرید ورق هاردوکس می توانید با کارشناسان فروش سایت آهن پرو از طریق شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ در جهت گرفتن استعلام قیمت اقدام نمائید.

مهم ترین ویژگی های ورق های ضد سایش کوارد چیست؟

  1. در شرایط نورد سرد تولید شده و از این رو دارای طول عمر بالای در شرایط سخت است.
  2. دارای خاصیت شکل پذیری و جوشکاری خوبی هستند.
  3. داشتن مقاومت بالا در برابر سایش، سختی و ضربه دارند و برای استفاده در شرایط سخت و طولانی قابل استفاده هستند.
  4. با توجه به این که استحکام بالای داشته، تغییر شکل موضعی و ساییدگی آن در طول زمان طولانی اتفاق می افتد.

جان کلام

انواع ورق مقاوم به سایش در آسیاب ها، معادن، خودروسازی، ساخت و ساز، نوار نقاله و … استفاده می شود. قیمت ورق های ضد سایش به دلیل عوامل مختلف مانند تحریم ها، تغییر در قیمت بازار آهن آلات و … در حال نوسان است. از این رو شما برای اطلاع از این که قیمت ورق هاردوکس ck45، اکسین و دیلیدور چقدر است، می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید. بسیار خرسندیم ما را تا انتهای مطلب ورق ضد سایش کوارد چیست، همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس