بورس لوله مانیسمان آهن پرو به عنوان بهترین مرکز و فروشگاه اینترنتی برای عرضه انواع لوله ها و ورق ها در سطح کشور فعالیت دارد. خرید، فروش و ارسال محصولات به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان امکان پذیر است. لوله فولادی بدون درز برخلاف لوله جوشی از یک تکه فلز ساخته شده است و روی سطح آن لوله فولادی مفصلی وجود ندارد. لوله فولادی مانیسمان همانطور که از نامش پیداست دارای درز (چین) یا اتصال جوشی نیست. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با خریدار، قیمت، نمایندگی و وارد کننده لوله مانیسمان در تهران، در کرج و گوشتدار آشنا می کنیم.

نحوه تولید لوله های بدون درز در بورس لوله مانیسمان چگونه است؟

ساخت لوله فولادی بدون درز از یک قطعه فولادی گرد و مستحکم به نام بیلت است. شمش باید ابتدا گرم شود، سپس کشیده شود و در نهایت فشار داده شود یا روی یک قاب یا شکل بچرخد تا لوله توخالی شود. تولید لوله فولادی بدون درز نورد گرم از شمش آهنگری، سوراخ کردن، نورد و شکل دهی است. این لوله از طریق فرآیند اکستروژن صنعتی تولید می شود و برای ساخت لوله های فولادی بدون درز با دیواره ضخیم و لوله های با قطر بزرگ استفاده می شود.

در ادامه مطلب بورس لوله مانیسمان توضیح می دهیم که لوله‌های فولادی بدون درز با کشش سرد از فناوری کشش سرد استفاده می‌کنند که برای لوله‌هایی با قطر کم و دیواره نازک مناسب است زیرا از استحکام مواد کمتری برخوردار هستند. همچنین زمانی مفید است که هدف تولید یک لوله خیره کننده با سطح داخلی صاف باشد. در طول فرآیند اکستروژن، لوله‌های فولادی بدون درز فقط می‌توانند با استفاده از ساختار کم آلیاژ، فولاد ساختاری کربنی یا ساختار آلیاژی غلت بزنند. برخی از لوله های فولادی بدون درز اغلب در طول فرآیند تولید سخت می شوند. در چنین مواردی، سازنده از روش های عملیات حرارتی استفاده نمی کند.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

محاسبه سایز لوله بدون درز در بورس لوله مانیسمان

سایز لوله‌های مانیسمان در قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارد، پس اطلاع در مورد روش محاسبه آن کمک زیادی در زمان خرید لوله بدون درز به شما می‌کند. برای محاسبه کردن سایز لوله فاقد درز در نمایندگی لوله مانیسمان می‌توان اندازه قطر خارجی و ضخامت رده آن در نظر گرفت.

بررسی مشخصات فنی لوله بدون درز در انواع رده‌ها

خوب است قبل از خرید از بورس لوله مانیسمان، اطلاعی در مورد رده آن‌ها داشته باشید.با توجه به میزان ضخامت دیواره لوله مانیسمان، رده آن مشخص می‌شود که دارای رده 20، رده 40، رده 60 و … هستند. مشخصات فنی رده 20 این است که برای گازکشی داخل ساختمان کاربرد دارد و ساختمان‌های تا 5  طبقه در آیین نامه نظام مهندسی باید از لوله مانیسمان رده 20 به صورت توکار استفاده کنند. دلیل این کار این است که در صورت زلزله، خرابی سازه و نشت از ترک و شکاف و حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی جلوگیری شود.

مشخصات فنی لوله بدون درز رده 40 این است که برای تجهیزات آتشنشانی مناسب بوده و به دلیل مقاومت بالای آن‌ها کاربرد گسترده‌ای دارند. صنایع دارویی و غذایی از جمله مهم‌ترین حوزه‌ها برای استفاده از لوله مانیسمان رده 40 هستند.

معایب لوله بدون درز

حال که در مقاله بورس لوله مانیسمان با مزایای لوله های بدون درز و جوش اشنا شدید، شما را با معایب این محصول نیز آشنا می کنیم که شامل موارد زیر می شود:

  1. طول کوتاه تر به دلیل مشکلات ساخت
  2. محدودیت اندازه با اندازه اسمی 24 اینچ یا کمتر
  3. هزینه بر
  4. فرآیند اکستروژن آن را خشن می کند
  5. ضخامت دیوار ناسازگار.

کاربرد لوله مانیسمان

  • کارخانه های فرآوری شیمیایی
  • تولید خطوط نفت و گاز
  • تولید تجهیزات پزشکی
  • هیدرولیک
  • نیروگاه های هسته ای
  • کارخانه های تصفیه آب
  • واحدهای دما و فشار بالا
  • واحدهای اندازه گیری حساس.

انواع لوله موجود در بورس لوله مانیسمان

در نمایندگی های فروش لوله های فولادی، انواع لوله های گالوانیزه، لوله ساوه، لوله سپاهان، لوله سپنتا و لوله های هیدرولیکی و گلخانه وارداتی و داخلی وجود دارد. در ضمن فروش لوله مانیسمان اهواز، چینی، تایوانی و کاوه بسیار مرسوم است. ابعاد و رده های آن شامل 20، 40، 80 و … وجود دارد. در ضمن وجود انواع شیرآلات صنعتی و ساختمانی و انواع ورق های استیل و ضدزنگ موجب تکمیل شدن این مجموعه و محبوبیت بیشتر آن ها می شود.

برای اطلاع از «همه چیز در مورد لوله مانیسمان» روی لینک بزنید.

معرفی آهن پرو به عنوان بهترین مرکز بورس لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان از جمله لوله های صنعتی بوده که در آن درز و جوشی وجود ندارد. از این رو به آن لوله بدون درز می گویند. در نمایندگی لوله بدون درز، انواع لوله مانیسمان و اتصالات آن ها به فروش می رسد. در مراکزی چون آهن پرو، مشاوره های درستی قبل از خرید در زمینه انواع لوله و اتصالات صنعتی و لوله ساختمانی، بهداشتی و غذایی و … انجام می شود. در این مجموعه لوله بدون درز در ابعاد و اندازه های گوناگون با قیمت خوبی به فروش می رسد. آهن پرو به عنوان معتبرترین وارد کننده لوله مانیسمان در کشور شناخته شده است، به همین دلیل از بزرگترین بورس لوله مانیسمان در ایران می باشد.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس