لوله گالوانیزه جوشی از جمله انواع لوله گالوانیزه می باشد که برای مصارف آبرسانی سازه های فلزی جوشی و پل های هوایی کاربرد دارند. ضخامت لوله گالوانیزه درزجوش شده ببشتر از 3 میل است و در سایزهای گوناگون موجود هستند. سایزهای آن از ½ الی 8 اینچ می باشد و در انواع لوله های نیمه سنگین و سنگین از نظر وزن و ضخامت دسته بندی می شوند. با توجه به بسته بندی آن ها به صورت بندیل، خرید و فروش لوله گالوانیزه با توجه به وزن هر بندیل می باشد. در ادامه از این مقاله از سایت آهن پرو شما را با وزن و قیمت لوله گالوانیزه اصفهان و سفید و … آشنا می کنیم.

لوله گالوانیزه جوشی چیست؟

لوله گالوانیزه نام دیگر لوله سیاه است که گالوانیزسیون شده اند. گالوانیزه کاری می باشد که برای محافظت از خوردگی و آسیب پذیری فلزها استفاده می کنند. در این فرایند لایه روی و آهن بر روی فلزهای مورد نظر پوشانده شده و آن ها را مستحکم و مقاوم می کند. این محصول ممکن است که دارای درز بوده که درزها را با جوش دادن به هم متصل کرده تا این درزها گرفته شوند. لوله های گالوانیزه جوشی در واقع نوعی از لوله های درزداری است که با جوشکاری به هم وصل شده اند. در صنایع نیروگاهی، آبرسانی، شیمیایی و … می توان از آن ها استفاده کرد.

طریقه ساخت لوله گالوانیزه درزجوش شده

نحوه آب بندی لوله گالوانیزه جوشی به صورت مواد است و به وسیله دنده پیچی به هم متصل می کنند. هر دو نوع آن لوله آهنی گالوانیزه و فولادی آن در شاخه های 6 متری ساخته می شوند. در بازار براساس نمره شناسایی می شوند. البته باید توجه کنید که استفاده نکردن از جوشکاری برای وصل کردن آن می باشد زیرا دود حاصل از آن ها بسیار سمی است.

انواع لوله گالوانیزه جوشی

این محصول با توجه به کاربرد و مواد ساخته شده، به دسته بندی های گوناگونی تقسیم بندی می شود. شما برای به دست آوردن اطلاعات لوله می توانید مشخصاتی چون استاندارد تولید سایز، نام کارخانه و … را روی لوله مشاهده کنید.

لوله گالوانیزه درزجوش شده آبرسان

احداث کردن شبکه های آبرسان از جمله عملیات های مهم در ساخت و ساز است. لوله گذاری در زمان ساخت سازه صورت می گیرد و در مکان مدفون مشخص شده و با اتصال های مناسب در زیر مصالح و در مواردی به صورت روکار قرار می گیرند.

لوله گالوانیزه جوشی 8 اینچ به دلیل سایز و قطر حدودی 20 سانتی متری می توانند سیالات آبی را از منبع تغذیه اصلی که معمولا به صورت سیال پرفشار می باشد، در یک خط مسیر می فرستند. با دریافت کردن حجم وسیعی آب به محل توزیع می توان لوله های گالوانیزه جوش داده شده را به شبکه انتقال آب وصل کرد. محل اتصالات به دلیل آب بندی فوق العاده خوب اصلا دچار نشتی با بیرون ریز سیال نمی شوند.

لوله آهنی گالوانیزه جوشی

این نوع از جمله محصولاتی است که از آهن سفید تولید شده اند. درزهای موجود در این نوع از طریق دستگاه درز جوش به هم جوش می خورند. رنگ خاکستری و تیره آن نیز موجود می باشد. این مدل نسبت به نوع فولادی گالوانیزه سنگین تر و مات تر می باشد.

مزیت های لوله گالوانیزه جوشی

  • دارای سایزهای گوناگون می باشد و در پروژه های گسترده برای فراهم کردن یک دبی بالا از سیالات استفاده می شود.
  • قابلیت استفاده در محیط های مرطوب و مطابق با شرایط تنش زای محیطی که هیچ نوع تغییری در سطح بیرونی و رنگ آن ها ناشی از خوردگی به وجود نمی آورد.
  • در سیستم آبرسان بهترین کارایی را داشته و سیالات در دماهای فوق العاده بالا و حتی زیر صفر، توانایی انتقال توسط لوله گالوانیزه جوشی را دارد.
  • متراژهای کاملا کنترل شده که شرایط حمل و جا به جایی آن ها به بهترین صورت ایجاد می شود.

وزن و قیمت لوله گالوانیزه درزجوش شده

لوله های گالوانیزه جوشی از جمله پرکاربردترین لوله ها در سیستم پایپینگ صنعتی است که در حال حاضر بسیار پرفروش است. برای تولید آن ها از گالوانیزه گرم طبق استانداردها استفاده می کنند. از انواع پرکاربرد آن لوله گالوانیزه ستون گلخانه ای و آب است. در حال حاضر سایت آهن پرو به عنوان بهترین مرکز خرید و فروش لوله گالوانیزه جوشی شناخته می شود.

منبع: www.atc-mechanical.com، www.hellopractical.com

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس