از جمله مهم‌ترین کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی برای ساخت گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها آب را به بوته‌ها، کانال‌ها و نهال‌ها می‌رسانند. در برابر حرکت ماشین‌های کشاورزی مقاومند و از مهم‌ترین علل مستحکم بودن این لوله‌ها می‌توان به روکش گالوانیزه موجود روی لوله‌ها اشاره کرد که موجب هزینه بردار شدن ساخت این محصول می‌شود. قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه با توجه به نوع روش ساخت، سایز، ضخامت و … متفاوت است، از این رو برای اطلاع از نرخ آن‌ها توانسته با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی

کار در حوزه کشاورزی سخت بوده و چالش‌های بی‌شماری وجود دارد که باید به طور مداوم با آن‌ها مقابله کرد و بر آن‌ها غلبه کرد. با این حال، از جمله مواردی که یک کشاورز نباید نگران آن باشد، تجهیزات آن‌ است و بهترین راه برای محافظت از آن استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه ای است.

لوله گلخانه ای چیست؟ لوله گالوانیزه به دلیل عملکرد ضد زنگ آن به طور گسترده در کاربردهای خارجی و داخلی استفاده می‌شود. در تولیدات کشاورزی، لوله فولادی گالوانیزه بیشتر در قاب گلخانه، زراعت و باغبانی کاربرد دارد. اسکلت گلخانه از لوله فولادی جدار نازک گالوانیزه می‌باشد که به‌همراه محصولات جانبی دیگر مونتاژ می‌شوند. از جمله کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتقال و لوله کشی آب

با توجه به این که این محصول  در برابر آب داغ مقاومت بالایی داشته و به راحتی خم نشده و تغییر شکل پیدا نمی‌کند. از طرفی در برابر هوای سرد مقاوم بوده و دارای طول عمر بالا برای سالیان متوالی است.

آبیاری زمین‌های کشاورزی

برای مناطق گرم و خشک، آبیاری بهینه چالش بزرگی است و زمین‌های که به درستی آبیاری نشود، از بین می‌روند. از این رو کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی موجب شده تا لوله آب را به کانال و نهال رسانده و در برابر حرکت ماشین آلات کشاورزی مقاومند. در ضمن جوندگان و حیوانات نتوانند به این محصولات آسیبی وارد کنند.

برای اطلاع بیشتر در مورد مشخصات و ویژگی‌های این محصول به دسته “مقالات لوله گلخانه ای” مراجعه کنید.

مزایای کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی

لوله گالوانیزه به دلیل عملکرد ضد زنگ آن به طور گسترده در کاربردهای خارجی و داخلی استفاده می شود. در تولیدات کشاورزی، لوله فولادی گالوانیزه بیشتر در قاب گلخانه، زراعت و باغبانی استفاده می شود. اسکلت گلخانه از لوله فولادی جدار نازک گالوانیزه می باشد که با دیگر محصولات جانبی مونتاژ می‌شود.

هزینه کمتر

از جمله مهم‌ترین مزیت کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی، هزینه کمتر آن در درازمدت نسبت به دیگر لوله‌هاست. لوله گالوانیزه برای قاب گلخانه ها از فولاد کربنی ساده با پوشش زینتی گرم و کم هزینه نسبت به فولاد ضد زنگ ساخته شده است. در درازمدت، استفاده، نصب و حمل و نقل آسان، بدون نیاز به لوله نگهدارنده در گلخانه، منجر به عملیات مکانیزه می‌شود.

طول عمر طولانی

طول عمر لوله فولادی گالوانیزه می‌تواند تا 15 سال باشد. مقاومت بالا در برابر برف و سرمای شدید، رسانایی حرارتی کم، عایق حرارتی خوب، بدون تغییر شکل در محیط سرد یا گرم حتی 100 ℃ تا 60 ℃ زیر صفر از خود نشان می‌دهد. لوله های گالوانیزه تعمیر و نگهداری پایینی دارند و به راحتی مونتاژ می‌شود.

ظاهر خوب

پوشش اضافی روی در لوله گالوانیزه، ظاهر ضخیم و یکنواخت را تضمین می‌کند. کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی به‌دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی خوب، مصرف کمتر، نصب آسان، هزینه کم و سایر مزایا رایج است.

جان کلام

با توجه به این که کشاورزی از جمله صنایعی است که عوامل محیطی خارجی به شدت می‌تواند به آن آسیب بزند، باید از تجهیزات گوناگون با مقاومت بالا استفاده کرد. از مهم‌ترین این نوع وسایل می‌توان به لوله گلخانه ای گالوانیزه اشاره کرد که لوله آب را به کانال و نهال رسانده و در برابر حرکت ماشین آلات کشاورزی مقاوم هستند. پس کاربرد لوله گالوانیزه در کشاورزی به دلیل استحکام و مقاومت آن‌هاست.

با توجه به این اوصاف افراد فعال در حوزه کشاورزی، باید اقدام به خرید لوله گلخانه ای گالوانیزه برای پروژه‌های خود کنند. شما برای تهیه محصولی باکیفیت توانسته با کارشناسان وبسایت آهن پرو در تماس باشید.

منبع: www.tjzld.com، supremepipe.com

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس