ضخیم ترین لوله ی فولادی مانیسمان، لوله مانیسمان رده ۱۶۰ می باشد که آن را به نام لوله گوشتدار مانیسمان نیز می شناسند. این لوله با توجه به ضخامت بالای خود، کاربردهای متفاوتی دارد. در این مقاله از وبسایت آهن پرو قصد داریم تا شما را با لوله مانیسمان رده 160 و تفاوت آن با سایر رده ها، کاربرد، ابعاد، ویژگی ها و سایر نکات پیرامون این قطعه آشنا کنیم، همچنین می توانید از طریق این فروشگاه اینترنتی اقدام به خرید لوله مانیسمان با رده های مختلف نمائید و هزینه کمتری نسبت به خرید حضوری پرداخت کنید.

لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

لوله ی فولادی مانیسمان رده 160 در واقع یک لوله کربنی آلیاژی می باشد که در انواع سیاه، گرم نورد و گالوانیزه شده در بازار ایران وجود دارد. این لوله نسبت به لوله های رده های 20، 40 و 80 ضخامت بالاتری دارد و این موضوع باعث می شود تا بتواند فشار بیشتر و دمای بالاتری را تحمل کند. قطر بیرونی این لوله ها با یکدیگر مشابه است، اما با این وجود ضخامت و وزن لوله مانیسمان رده 160 نسبت به سایر لوله ها بیشتر است. این لوله ها با سایزهای 1.2 تا 16 اینچ تولید می شوند.

*برای آشنایی با «لوله مانیسمان چیست» روی لینک داده شده ضربه بزنید.*

لوله مانیسمان رده 160 چه کاربردی دارد؟

همانطور که می دانید این لوله های فولادی یکی از پرکاربردترین قطعات صنعتی می باشند. از این لوله های فولادی رده 160 در مواردی که نیاز به خم کردن، فلنج کردن، کویل کردن و… می باشد استفاده می شود. این لوله های بدون درز می باشند و دارای استانداردهای ASME B36.10 و ASME B36.19 می باشد.

یکی از مهم ترین کاربرد های لوله مانیسمان علی الخصوص لوله مانیسمان رده ۱۶۰ در این است که از ان لوله ضخیم یا به اصطلاح لوله گوشتدار برای انتقال سیالات پر فشار و پر خطر استفاده می کنند که موادی سمی طبق استاندارد های بین الملل به عنوان مواد سمی، با قابلیت اشتعال سریع و زیان بار برای محیط زیست هستند که بدین صورت برای انتقال آن ها حتما باید توجه لازم را داشته باشید.

مسلما استفاده از لوله مانیسمان بدون درز بسیار کاربردی تر از دیگر لوله ها برای انتقال سیالات پر فشار می باشد، چرا که لوله های رده 160 مانیسمان بدون درز می باشند و دارای ضخامت و استحکامی بسیار بالا هستند. با توجه به نوع کاری که دارید بهتر است که هزینه اولیه را برای خرید لوله در نظر نگیرید و کیفیت را در وهله اول کار خود در نظر بگیرید. شما یکبار با خرید لوله مانیسمان رده ۱۶۰ با قیمت ارزان از مشکلات بعدی که ممکن است برایتان پیش بیاید جلوگیری خواهید کرد.

ویژگی های لوله مانیسمان رده 160:

می توان مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این نوع لوله های فولادی را میزان مقاومت بالای آنها در برابر تغییر شرایط محیطی دانست. یکی از نکات جالب توجه درباره ی این لوله، عدم استفاده از جوش فلز در تولید آن می باشد؛ یعنی در زمان تولید این لوله هیچ جوشی اتفاق نمی افتند و این لوله جز دسته ی لوله های سیملس یا بدون جوش می باشند. عدم وجود درز و جوش در فرآیند تولید لوله که سبب یکپارچه بودن و یکدست بودن آن می شود، یکی دیگر از دلایلی است که لوله ی مانیسمان رده 160 را به یکی از محکم ترین لوله های صنعتی تبدیل کرده است.

این موضوع و همچنین احتمال آسیب پذیری کمتر این لوله ها سبب شده است تا قیمت این لوله نسبت به سایر لوله های مانیسمان رده پایین تر، بیشتر باشد. همانطور که بیان کردیم، لوله مانیسمان بدون درز و جوش می باشد و به عنوان ضخیم ترین لوله برای انتقال سیالات پر فشار می باشند. لوله مانیسمان رده 160 از لحاظ ضخامت، وزن از تمامی لوله ها دارای کیفیتی بالاتر می باشد که بدین صورت برای ساخت آن ها باید از ماشین آلات و دانش روز استفاده نمود.

برای تولید لوله مانیسمان رده ۱۶۰ باید از فولاد بیشتری نسبت به دیگر انواع لوله های مانیسمان باید استفاده نمود، و در نظر داشته باشید که بکارگیری نیروی انسانی بیشتر نیز از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله مانیسمان می باشد که شما با خرید لوله مانیسمان به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید هزینه کمتری در قبال خرید خود پرداخت کنید. از جمله ویژگی های بی نظیر لوله مانیسمان عبارتند از:

  1. ضخامت زیاد؛
  2. وزن بالا؛
  3. استحکام بی نظیر؛
  4. ساخته شده با فولاد کم کربن؛
  5. کارایی بالا برای سیالات و میعانات پر فشار.

ابعاد لوله فولادی مانیسمان رده 160:

این قطعه ی صنعتی با توجه به کاربرد موردنظر در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. ضخامت این لوله ها از 4.78 تا 59.54 می باشد و در شاخه های 6 و 12 متری تولید می شوند. همچنین آلیاژهای این لوله می تواند از انواع A106 و A53 می باشد. این لوله نسبت به رده های پایین تر وزن، ضخامت و استحکام بالاتری دارد.

خرید لوله مانیسمان رده 160:

با مطالعه این مقاله دانستید که لوله ی مانیسمان رده 160 چیست و با با ویژگی ها، کاربرد، ابعاد و… از لوله مانیسمان رده 160 آشنا شدید، در صورتی که قصد خرید هر یک از انواع لوله های مانیسمان در رده های مختلف را دارید، می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی آهن پرو تماس بگیرید و نیز از قیمت دقیق محصول موردنظر خود مطلع شوید. از اینکه تا پایان این مقاله از سایت آهن پرو با ما همراه بودید، از شما متشکریم. شما می توانید نظرات و سوالات خود را پیرامون لوله فولادی مانیسمان رده 160 در پایان این مقاله برای ما کامنت کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس