لیست قیمت اتصالات مانیسمان با توجه به نرخ لوله بدون درز مشخص می‌شود و عومل دیگری چون نوع برند تولید کننده، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل و … در آن تاثیرگذار است. لوله های مانیسمان به واسطه قابلیت بدون درز بودنشان جزو لوله های پرکاربرد در صنایع حساس می‌باشند و قبل تر در سایت فروشگاهی آهن پرو در مورد لیست قیمت لوله مانیسمان صحبت کرده ایم که شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید لوله مانیسمان با قیمت مناسب نمائید چرا که در این فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

اتصالات مانیسمان چیست؟

در صنعت لوله یکی از مواردی که کاربرد زیادی دارد استفاده از اتصالات است، این اتصالات در بخش ها و حالات مختلف کاربرد دارند و با مشخصات متفاوت نیز تولید می‌شوند. اتصالات مانیسمان همانند خود لوله های مانیسمان فاقد درز می‌باشند و از همین رو در دما و فشار بالا کاربرد خود را حفظ می‌کنند. این اتصالات در رده های مختلفی نظیر رده 20، 40، 60، 80 و… و در سایز های مختلف تولید می‌شود. در صنعت لوله و اتصالات لوله های مانیسمان ما نیز برند های تولید کننده متعددی داریم. از جمله اتصالات لوله مانیسمان می‌توان به زانویی، سه راهی، تبدیل های متفاوت و… اشاره کرد، جنس این اتصالات فولادی و استنلس استیل و گالوانیزه ای است.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

کاربرد اتصالات بدون درز:

اتصالات فولادی و بدون درز مانیسمان از دسته اجزاء لوله کشی هستند که بدون این اتصالات نمی‌توان لوله کشی را به مسیر مورد نظر هدایت کرد. اتصالات فولادی کاربرد‌های زیادی دارند که در صوت خرابی هر بخش از لوله‌ها، با کمک اتصالات به راحتی می‌توان همان قسمت ایراد دار را تعمیر کرد که به همین دلیل فرآیند تعمیر و نگهدارثی نیز آسان خواهد شد. لیست قیمت اتصالات مانیسمان به دلیل این‌که کاربرد بالای در صنایع حساس دارد، گران تر خواهد بود.

  • تغییر اندازه سایز لوله
  • توقف جریان
  • اتصال لوله ها به یکدیگر
  • کاهش یا افزایش سایز لوله‌ها.

اتصالات جوشی

اتصالات جوشی از دسته اتصالاتی هستند که سبب ایجاد اتصالی قوی بین لوله و دیگر اجزای کوچک‌تر می‌شوند اگر اجرای آن ها به صورت صحیح انجام نشود، مشکلاتی همچون نشتی دادن پیش می‌آید. اتصالات جوشی سبب می‌شوند تا افت فشار، اغتشاش جریان و… به حداقل برسند چرا که سطح اتصال بین لوله و اتصال جوشی، سطحی کاملا یکنواخت است و به سرویس های دوره ای کوتاه مدت نیز احتیاج ندارند.

تفاوت اتصالات جوشی درزدار با بدون درز

اتصالات جوشی بدون درز از دسته اتصالاتی هستند که در برابر مواد شیمیایی خورنده مقاوم تر از اتصالات جوشی درزدار می‌باشند و همچنینی در مقابل فشار زیاد و دمای بالا نیز مقاومت بی نظیری از خود نشان می‌دهند که به دلیل داشتن این ویژگی های خاص، در تجهیزاتی با دما و فشار بالا از آن ها استفاده می‌کنند.

خطوط پایپینگ با حساسیت بالا از اتصالات جوشی بدون درز استفاده می‌کنند چرا که دلیل این امر بر آن است که لوله و اتصالات مانیسمان در برابر فشار های مکانیکی و مواد شیمیایی دارای تحملی بالاتر از اتصالات جوشی درزدار می‌باشند و همین عوامل، از دسته عوامل تاثیر گذار بر قیمت اتصالات جوشی می‌باشند که گران تر از اتصالات جوشی درزدار هستند. پس لیست قیمت اتصالات مانیسمان به دلیل بدون درز بودن ارزان‌تر است.

مشخصات فنی اتصالات جوشی بدون درز

در ادامه بررسی لیست قیمت اتصالات مانیسمان به مشخصات فنی اتصالات مانیسمان می‌رسیم. این نوع از اتصالات با خاصیت فاقد درز بودن خودشان شناخته می‌شوند و به آنها seamless نیز گفته می‌شود (در منابع علمی)، به این شکل که در فرایند تولیدشان روش های مرسوم جوش فلزات کاربردی ندارد. در فرایند تولید این دسته از محصولات از شمش های فولادی استفاده می‌شود و به واسطه حرارت و کشش و نیرو های گریز از مرکز و… تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که نحوه اتصال این اتصالات به لوله مانیسمان به صورت جوشی است. اتصالات مانیسمان بر اساس استاندارد ASME B16.9 تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

لیست قیمت اتصالات مانیسمان

در سایت آهن پرو شما می‌توانید لیست قیمت لوله مانیسمان را مشاهده کنید و آخرین قیمت ها را استعلام کنید. قیمت اتصالات مانیسمان تحت تاثیر برندشان، رده و سایز و همینطور جنسشان متغیر است. شما میتوانید لیست قیمت اتصالات مانیسمان را در سایت آهن پرو مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در بازار آهن آلات کشور به واسطه نوسانات و ناپایداری هزینه های تولید و خرید مواد اولیه برخی از قیمت اتصالات را باید به صورت تماس تلفنی با همکارن ما در آهن پرو استعلام کنید.

نوع اتصالات بدون درز قیمت 
زانوی مانیسمان تماس بگیرید
سه راهی بدون درز تماس بگیرید
تبدیل بدون درز تماس بگیرید
کپ مانیسمان تماس بگیرید
بوشن مانیسمان تماس بگیرید
سر دنده بدون درز تماس بگیرید

استاندارد اتصالات لوله مانیسمان جوشی

به طور کلی تمامی ابعاد اتصالات بدون درز جوشی براساس استاندارد ASME B16.9 است و مطابق قطر نامی (NPS) و رده ضخامت (SCHEDULE) معروف هستند. همچنین آلیاژهای تولید شده اتصالات بدون درز بر اساس استانداردهای ASTM A234 WPB  با روش WROUGHT و استاندارد ASTM A105 با روش فورجینگ ساخته می‌شوند. لیست قیمت اتصالات مانیسمان در هر کدام از استانداردها متفاوت خواهد بود.

ضخامت اتصالات بدون درز

اتصالات مانیسمان در انواع ضخامت های متنوع ساخته می‌شوند تولید که ضخامت های رده 40، رده 80، رده 160، رده SGP و رده STD از جمله آن‌ها بوده و باید همواره با توجه به ضخامت لوله بدون درز، ضخامت اتصالات مانیسمان را تعیین شود.

معرفی انواع اتصالات جوشی بدون درز

اتصالات مانیسمان دارای مدل های مختلفی هستند زیرا هر کدام در موقعیت مختلفی به کار می‌آیند. زانوی مانیسمان، تبدیل مانیسمان، کپ مانیسمان و… از جمله انواع اتصالات مانیسمان می‌باشند. شما می‌توانید قیمت هر کدام از این انواع اتصالات را در لیست قیمت اتصالات مانیسمان آهن پرو مشاهده بفرمایید.

زانوی مانیسمان

این محصول با دو مدل 90 درجه و 45 درجه تولید و عرضه می‌شود و کاربرد آن برای تغییر جهت جریان لوله است. برای اطلاع از «قیمت زانو مانیسمان» روی لینک کلیک کنید.

تبدیل مانیسمان

هر گاه بخواهیم در خطوط لوله مد نظرمان تغییر سایز لوله مانیسمان به وجود بیاوریم از تبدیل مانیسمان استفاده میکنیم که به دو دسته کج و صاف تقسیم بندی می‌شود.

سه راهی مانیسمان

هر وقت بخواهیم از لوله اصلی انشعابی جهت استفاده در جریانی دیگر بگیریم از این محصول استفاده می‌کنیم، در زمان خرید سه راهی مانیسمان باید بدانید که این محصول به دو دسته سه راهی مساوی و سه راهی تبدلی تقسیم می‌شود.

کاربرد های اتصالات مانیسمان:

از جمله مواردی که همیشه در کاربرد های لوله مانیسمان رده 40 و 80 می‌گفتیم استفاده از آنها در سیستم های آتش نشانی است، اتصالات مانیسمان نیز در این زمینه کاربرد دارند، همینطور در موتور خانه ها نیز کاربردشان دیده می‌شود. به اتصالات بدون درز یا مانیسمان، اتصالات جوشی نیز میگویند؛ زیرا این نوع از اتصالات به صورت جوشی به لوله مانیسمان وصل می‌شوند. لیست قیمت اتصالات مانیسمان با توجه به اینکه در صنایع حساس استفاده می شود، گران تر است. اما کاربرد آنها در کنار لوله های مانیسمان در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • صنایع شیمیایی
  • انرژی تجدید پذیر
  • صنعت هوافضا
  • حمل و نقل
  • خودرو سازی
  • ساخت پل و اسکله
  • صنعت دریایی
  • تامین آب موتورخانه ها
  • سیستم های آتش نشانی.

نتیجه گیری

لوله مانیسمان یکی از انواع بهترین لوله های بدون درز می باشد که دارای کیفیتی بالا بوده است که به دلیل داشتن مقاومتی بالا در برابر فشار و دما از استحکام بالا و بی نظیری برخوردار می باشند. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان می توانید از طریق سایت آهن پرو در جهت استعلام قیمت اقدام نمائید و لیست قیمت اتصالات مانیسمان را نیز مشاهده کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس