در یکی دیگر از مقالات سایت آهن پرو و در ادامه سری مقالات خرید اینترنتی لوله مانیسمان می خواهیم به بحث مهم روش تشخیص لوله مانیسمان تقلبی بپردازیم، لوله مانیسمان به نسبت دیگر لوله ها دارای قیمت بیشتری می باشد و به واسطه برخی از قابلیت هایش اعم از بدون درز بودن در موارد حساسی استفاده می شود! حال شما فکر کنید لوله ای را خریداری کرده اید که هم گران تر است و هم برای استفاده ای حساس آن را خریداری کرده اید، اما لوله ای مانیسمان خریداری شده تقلبی است… پس دانستن روش تشخیص لوله بدون درز تقلبی بسیار حائز اهمیت می باشد.

راهکاری های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی

برای اینکه بتوانید اصلی یا تقلبی بودن لوله را تشخیص بدهید مجموعه راهکار هایی را برای شما در ادامه با تشریح خواهیم آورد تا بتوانید لوله بدون درز تقلبی را شناسایی کنید و جلوی ضرر را بگیرید.

جمع شدگی لوله مانیسمان:

اگر لوله ای مانیسمانی دیدید و یا خریداری کردید و روی بدنه ای آن به صورت مشهود نشانه هایی از جمع شدگی و یا اصطلاحا چین و چروک دیدید به اصل بودن آن لوله شک کنید و خرید خود را با تمرکز بیشتری انجام دهید و یا از فروشنده درخواست مستنداتی در جهت اثبات اصل بودن محصول بکنید و این مورد را به عنوان روش تشخیص لوله مانیسمان تقلبی به کار بگیرید.

وجود حفره روی لوله:

یکی دیگر از نشانه های لوله مانیسمان تقلبی این است که روی بدنه شاهد حفره های باشیم، معمولا این حفره ها بر اثر بیش از حد نگه داشتن محصول در فرایند نورد اتفاق می افتد و چنین مشکلی به وجود می آید، توجه داشته باشید که این حفره ها و یا شیار ها مدتی بعد ا استفاده باعث زودتر از بین رفتن لوله می شوند و سرمایه شما از بین می رود.

آماده برای ترک خوردن:

لوله های بدون درز تقلبی به واسطه اینکه در طی فرایند ساخت آنها از مواد اولیه ای مناسبی استفاده نمی شود ساختار بسیار سست و متخلخلی دارند و در طی فرایند خنک سازی که از مجموعه مراحل تولید لوله مانیسمان می باشد دچار شکاف هایی می شود و بعدا این شکاف ها بهترین بستر برای ایجاد ترک روی لوله هستند، که عامل ناپایداری و از بین رفتن لوله مانیسمان است.

به راحتی لوله خش بر می دارد:

وقتی اقدام به خش انداختن روی بدنه لوله می کنید، لوله سریعا خش برمی دارد و مقاومتی نشان نمی دهد، در این صورت لازم به ذکر است که چنین لوله های به واسطه فرایند اشتباهی که در طی ساختشان از آن استفاده شده است متزلزل هستند و از بین می روند.

فلزی که نمی درخشد!

راهکاری دیگر برای روش تشخیص لوله مانیسمان تقلبی به این شکل است که لوله های بدون درز تقلبی درخشندگی یک فلز را ندارند بلکه رنگی مایل به رنگ آهن دارند، دلیل این تفاوت برگرفته از فرایند و دمای لوله مانیسمان در قسمت نورد تولید می باشد.

علائم تجاری و استاندارد:

از روش های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی می توانیم به نبود علامت استاندارد و علائم تجاری شرکت تولید کننده اش در آنها اشاره کنیم که برای چک کردنش شما صرفا کافی است لوله را با دقت بررسی کنید و کاری دیگر لازم نیست، به همین سادگی به بررسی اصل یا تقلبی بودن لوله نزدیک تر می شوید.

شکل استاندارد لوله مانیسمان:

یکی از روش های دیگر برای تشخیص لوله مانیسمان تقلبی از لوله اصل این است که سطح مقطعی لوله مانیسمان تقلبی به شکل بیضی می باشد چرا که برخی از تولید کنندگان برای صرفه جویی کردن در میزان استفاده از مواد خام عمدا مرحله نورد کاهشی را بیشتر کرده اند که این کار سبب کم شدن استحکام لوله مانیسمان شده است و ابعاد استاندارد لوله ها نیز از بین رفته است.

سایز لوله مانیسمان:

یکی از رایج ترین روش ها برای تشخیص اصل بودن لوله مانیسمان این است که به سایز آن توجه کنید چرا که لوله مانیسمان تقلبی دارای سایزی بزرگ و خطادار می باشد. سه عامل اصلی در ایجاد خطا لوله مانیسمان عبارتند از: دمای ناپایدار فولاد، ترکیب ناهمگن فولاد، تاخیر دستگاه ها. تمامی این خطا ها سبب افزایش قطر لوله شده و با ایجاد کوچکترین فشار دچار ترک و شکستگی می شوند.

نتیجه گیری:

در این متن از فروشگاه اینترنتی آهن پرو به بررسی روش تشخیص لوله مانیسمان تقلبی پرداختیم و به اهمیت این موضوع نیز اشاره کردیم و برای شما عزیزان روش هایی را با توضیح کامل برای متوجه شدن و پی بردن به تقلبی بودن لوله شرح دادیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. جهت خرید لوله مانیسمان اصل می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو اقدام به خرید کرده و از قیمت روز لوله مانیسمان مطلع شوید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس