در زمان خرید لوله گلخانه ای توجه به استاندارد ضخامت لوله گلخانه بسیار مهم است و باید حتما افراد در سایزهای استاندارد محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند. سایزهای گوناگونی از این محصول در بازار موجود است که هر فرد با توجه به کاربرد آن می‌تواند از آن استفاده نمایید. در ادامه از این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را بیشتر با جدول استاندارد ضخامت لوله های فولادی گلخانه ای آشنا می‌کنیم.

استاندارد ضخامت لوله گلخانه چیست؟

در بین مدل های گوناگون این محصول، لوله های گلخانه ای pgco در سایزهای مناسب در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است که تمامی سایزها کاربردی در صنعت گلخانه نداشته و سایزهای زیر مناسب تر هستند:

  • نمره 2 (2/1 اینچ)
  • نمره 2.5 (4/3 اینچ)
  • نمره 3 (1 اینچ)
  • نمره 4 (14/1 اینچ)
  • نمره 5 (12/1 اینچ)

به طور کلی لوله های گلخانه سبک به خاطر داشتن وزن کمتر در برابر لوله های سنگین دارای مزایای بیشتری از جمله نصب آسان، سرعت اجرای بالا و حمل و نقل آسان تر هستند. از این در بین استاندارد ضخامت لوله گلخانه، سایز بین 1.2 تا 2 اینچ کاربرد بیشتری دارد.

ضخامت لوله گلخانه ای PGCO چقدر است؟

با توجه به پوشش دهی لوله های گلخانه ای PGCO به واسطه های دستگاه های تمام اتوماتیک، موجب می‌شود تا وزن و ضخامت آن ها به وزن و مقدار استاندارد ضخامت لوله گالوانیزه گلخانه بین 60 الی 80 میکرون مانند پوشش گالوانیزه گرم نزدیک شود. این موضوع خود موجب پایین آمدن قیمت لوله گلخانه ای و کاهش وزن آن می‌شود. به طور کلی لوله های گلخانه ای در سه دسته بندی وزنی لوله گلخانه وزن سبک، وزن متوسط و وزن سنگین دسته بندی می‌شود. استاندارد ضخامت لوله گلخانه ای PGCO شامل موارد زیر است:

  • 2 میل
  • 35 میل
  • 5 میل
  • 8 میل
  • 3 میل

سایز لوله های گلخانه

مسلما می‌دانید که برای احداث گلخانه در کنار تمامی ویژگی های ذکر شده، وزن لوله گلخانه ای نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع هر چه ضخامت لوله افزایش پیدا کند، روی وزن محصول نیز تاثیر گذار خواهد بود. بیشترین سایز لوله گلخانه که با فروش بالایی نیز رو به رو هستند، سایز های ۲/۱ اینچ، ۴/۳، ۱ اینچ است که هر چه وزن لوله گالوانیزه گلخانه کمتر باشد، سرعت نصب آن نیز آسان‌تر امکان پذیر خواهد بود که لوله گلخانه با روکش گالوانیزه بهترین کیفیت را دارا است.

در ادامه جدول سایز لوله های گلخانه را در اختیارتان قرار داده‌ایم.(تمامی وزن‌های آورده شده بر حسب کیلو گرم هستند و به صورت تقریبی، تلرانس مثبت و منفی ارائه شده اند.)

جهت مطالعه بیشتر: لوله گلخانه ای چیست؟

جدول سایز استاندارد لوله گلخانه

انواع سایز لوله های گالوانیزه گلخانه ای

این محصولات برای جلوگیری از آسیب پذیری و خوردگی پوششی از فلز روی تحت فرایند گالوانیزسیون دارد. این پوشش بر روی این نوع فلزات آسیب پذیر به همراه روی و دیگر ترکیباتی از آهن است. به این دلیل از آن ها در صنایع گوناگون استفاده می‌کنند. از جمله استاندارد ضخامت لوله گلخانه از نوع گالوانیزه به شرح زیر است:

  1. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۲/۵ ، سایز ۳/۴ اینچ ، ضخامت ۲ میل و ضخامت ۲/۵ میل
  2. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۴ ، سایز ۱/۴-۱ینچ ، ضخامت ۲/۵ میل و ضخامت ۲/۵ میل
  3. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۶ ، سایز ۲ اینچ ، ضخامت ۲/۵ میل و ضخامت ۲/۸ میل
  4. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۸ ، سایز ۳ اینچ ، ضخامت ۲/۵ میل و ضخامت ۳ میل
  5. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۲ ، سایز ۱/۲ اینچ ، ضخامت ۲ میل و ضخامت ۲/۵ میل
  6. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۳ ، سایز ۱ اینچ ، ضخامت ۲ میل و ضخامت ۲/۵ میل
  7. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۵ ، سایز ۱/۲-۱ینچ ، ضخامت ۲ میل و ضخامت ۲/۵ میل
  8. لوله گالوانیزه گلخانه ای نمره ۷ ، سایز ۱/۲-۲ اینچ ، ضخامت ۲/۵ میل و ضخامت ۳ میل

جان کلام

لوله های گلخانه ای در انواع جنس های گوناگون در بازار موجود است که هر فرد متناسب با بودجه و کاربردی که از سازه خود انتظار دارد، اقدام به انتخاب یکی از آن ها می‌کند. در این میان لوله گالوانیزه گلخانه به دلیل داشتن مزایای چون داشتن طول مناسب برای حمل و نقل و نصب راحت، قیمت مناسب و اتصالات در دسترس، عدم خوردگی و زنگ زدگی و طول عمر مفید مورد توجه است. در ضمن در انواع ضخامت های گوناگون در بازار موجود است. بسیار متشکریم که تا پایان مطلب  استاندارد ضخامت لوله گلخانه از سایت آهن پرو ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس