لوله مانیسمان از دسته لوله‌های فولادی بدون درز هستند که به دلیل داشتن کیفیتی بالا با انواع رده‌های مختلف به تولید می‌رسند. اگر می‌خواهید بدانید که لوله مانیسمان رده ۱۰ چیست؟ در دامه این مقاله با ما همراه باشید. دلیل ذکر ویژگی‌های انواع رده لوله مانیسمان در سایت آهن پرو این است که مشتریان قبل از خرید لوله مانیسمان با کاربرد هر یک از انواع رده‌ها بیشتر آشنا شوند. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان در رده‌های مختلف با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

لوله مانیسمان رده ۱۰ چیست؟

لوله رده ۱۰ از دسته لوله‌های فولادی هستند که به عنوان لوله فشار قوی هستند که اغلب از این لوله برای لوازم و تجهیزات آتش نشانی و لوله کشی گاز استفاده می‌کنند که به عنوان پر‌فروش‌ترین لوله های بدون درز شناخته شده اند. در واقع لوله بدون درز محصولاتی هستند که در زمان تولید آن‌ها هیچگونه درز و جوشی در سطح لوله ایجاد نشده است و دارای سطحی صاف و صیقلی هستند که به دلیل داشتن سطحی صاف در صنایع نفت، گاز و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پایین ترین گرید لوله مانسمان، لوله مانیسمان رده ۱۰ است که ضخامت لوله رده 10 از دیگر انواع محصولات کمتر است. اگر جدول رده لوله را در لیست قیمت لوله مانیسمان مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که هر‌چه رده لوله‌ها افزایش پیدا کند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

در واقع این لوله در رده لوله‌های سبک قرار گرفته‌اند و ضخامت جداره آن به نسبت لوله های رده ۲۰ و ۳۰ نیز کمتر است. به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، لوله‌های بدون درز جایگزین لوله‌های درز دار شده اند چرا‌که مقاومت بالایی برای انتقال سیالات سنگین و پر فشار دارند.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

ضخامت لوله رده 10 مانیسمان

لوله مانیسمان با دو روش نورد سرد و گرم به تولید می‌رسد که در واقع رده‌های پایین مانند رده ۱۰، ۲۰ و ۳۰ تولید شده با نورد سرد هستند. در روش تولید لوله مانیسمان با فرآیند نورد سرد، ضخامت لوله‌ها برابر 0.9 الی 15 میلی‌متر می‌شود و در واقع ضخامت لوله رده 10 فولادی بدون درز نیز برابر 1.65 میلی‌متر است. قطر خارجی این محصولات ثابت هستند و قطر داخلی آن‌ها وابسته به رده‌ای که دارند متفاوت از یکدیگر هستند. در واقع لوله مانسمان رده ۱۰ می‌تواند قطری برابر ۱ اینچ، ۲ اینچ تا ۱۴۱ میلی‌متر را داشته باشد که وابسته به نیاز و سفارش مشتری محصول تولید می‌شود.

در واقع لوله رده 10 کاربرد‌های معمولی دارند و قطر داخلی محصول وابسته به قطر خارجی آن است. لوله مانیسمان رده 10 با قطر خارجی ۱ اینچی در مقایسه با رده ۴۰ با همان قطر، ضخامتی کمتر داشته و قطر کوچک‌تری نیز خواهد داشت. هر چه رده این محصول افزایش پیدا کند، کاربرد‌های صنعتی نیز خواهند داشت.

استاندارد لوله مانیسمان رده 10

طول استاندارد لوله مانیسمان رده ۱۰ تا ۲۰ متر نیز می‌رسد و هر چه ابعاد و طول لوله افزایش پیدا کند، مستقیما روی قیمت لوله رده ۱۰ نیز تاثیر می‌گذارد.

  • استاندارد آمریکا(API ،ASME، ASTM)
  • استاندارد آلمان(DIN)
  • استاندارد انگلستان(BS)
  • استاندارد ژاپن(JIS)
  • استاندارد اتحادیه اروپا(EN)

قیمت لوله مانیسمان رده 10

با افزایش رده لوله مانیسمان، میزان متریال استفاده شده برای ساخت نیز افزایش پیدا می‌کند و همچنین فرآیند تولید لوله نیز پیچیده‌ترخواهد شد. قیمت لوله مانیسمان رده ۱۰ ارزان‌تر از دیگر انواع لوله مانیسمان با رده های بالاتر است که با خرید لوله مانیسمان رده ۱۰ و دیگر رده‌ها این اطمینان خاطر را خواهید داشت که تا ۳۰ سال نیز عمر مفید خواهند داشت. قیمت لوله بدون درز گران‌تر از لوله‌های درزدار است اما ارزش خرید بالایی دارند و از هرگونه نشتی جلوگیری می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه، تمامی رده‌های لوله بدون درز را با پایین‌ترین قیمت و با کیفیتی بالا‌تر به نسبت دیگر رقبا به فروش می‌رساند.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس