هنگام انجام هر فرآیند ساخت و ساز، داشتن مصالح صحیح بسیار مهم است. هنگامی که آن پروژه به لوله مانیسمان بدون درز نیاز داشته باشد، باید برای خرید آن اقدام کرد که ما سعی نموده ایم تا همه چیز در مورد لوله مانیسمان بدون درز را ذکر کنیم. این اقدام همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست! به عنوان مثال، مقررات زیادی در مورد استفاده از لوله های مانیسمان وجود دارد که این قوانین بر اساس موادی است که از طریق لوله عبور می کنند و فشاری که این مواد تحت آن قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد خرید لوله مانیسمان، کمی اطلاعات مفید راجع به آن کسب کنید. با ما در این مقاله از سایت اهن پرو همراه باشید تا شما را آگاه کنیم.

لوله بدون درز چیست؟

لوله بدون درز مانیسمان از نمونه لوله هایی می باشد که هیچگونه درز و جوشی روی سطح آن وجود ندارد و روی سطح لوله مانیسمان از یک لایه پوشش لاکی استفاده می کنند که در صورت نیاز به گالوانیزه کردن، عملیات شن زنی روی سطوح ضروری می شود. از دسته ویژگی های لوله بدون درز مانیسمان این است که به هیچگونه جوشکاری نیاز ندارند و نبود خط جوش سبب بالا رفتن استحکام لوله در برابر فشار، خوردگی شده است.

لوله مانیسمان در رده های مختلف و با ضخامت های مختلفی به تولید می رسد که مقاومت مکانیکی بالایی نیز دارد و فشار بیشتری را نسبت به لوله های درز دار جوشی تحمل می کند. در اصل لوله مانیسمان دارای دیواره هایی ضخیم بوده اند و مقاومت حرارتی بالایی نیز دارند که تمامی این موارد از دسته تفاوت لوله درزدارد و بدون درز می باشد.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک کنید.*

همه چیز در مورد لوله مانیسمان بدون درز:

همانطور که گفته شد لوله مانیسمان بدون درز نوعی لوله فلزی می باشد که جنس آن کربن استیل(فولادی)، استنلس استیل(فولاد ضد زنگ) و یا فولاد آلیاژی می باشد که در زمان فرایند تولید آن از تهی و خالی کردن شمش توپر فولادی ساخته می شوند که عملیات تو خالی کردن لوله توسط سمبه ای حفره ای درون میله سرخ شده از حرارت انجام می گیرد.

  • یک لوله بدون درز از یک میله فلزی کوچک بیرون زده و کشیده می شود.
  • طول یک لوله مانیسمان بدون درز در مقایسه با لوله های جوش داده شده کوتاه است.
  • لوله بدون درز گرانتر از لوله جوشی است.
  • یک لوله مانیسمان طیف بالاتری از اقدامات ایمنی را ارائه می دهد.
  • یک لوله بدون درز مقاومت بالایی در برابر خوردگی ایجاد می کند.
  • یک لوله مانیسمان بدون درز ساختاری همگن دارد.

کاربرد لوله های بدون درز:

لوله های بدون درز را می توان با استفاده از روش های مختلف تولید کرد که بسیار به قطر مورد نیاز یا نسبت قطر به ضخامت دیوار بستگی دارد. به طور کلی، فرآیند تولید لوله های بدون درز با ریخته گری فولاد خام در قالبی کارآمدتر، یک شمش جامد داغ آغاز می شود. سپس آن را کشیده و بر روی یک فرم فشار داده می شود. این لوله توخالی سپس تحت یک فرآیند اکستروژن قرار می گیرد که در آن از طریق قالب و سنبه عبور می کند. این کار باعث افزایش قطر داخلی و کاهش قطر خارجی می شود.

لوله مانیسمان بدون درز به طور منظم در حمل و نقل سیالاتی مانند آب، گاز طبیعی، زباله و هوا استفاده می شود. همچنین به طور مرتب در بسیاری از محیط‌ های پرفشار و خورنده مانند نفت و گاز، تولید برق و صنایع داروسازی مورد نیاز است.

  • قابل استفاده برای صنایع پر فشار
  • مقاومت بالا برای استفاده در دما و فشار بالا
  • لوله بدون درز برای مکانیکی و ساخت قطعات خودرو
  • لوله های دیگ بخار
  • لوله مبدل حرارتی و کندانسور ها

مزایای لوله مانیسمان:

  1. استحکام: لوله های بدون درز مزیت آشکاری دارند که بدون درز هستند، این بدان معناست که به طور معمول می توانند 20٪ فشار کاری بیشتری را نسبت به لوله های جوش داده شده با درجه و اندازه مواد مشابه تحمل کنند.
  2. مقاومت: فقدان درز به این معنی است که لوله مانیسمان می تواند مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته باشد؛ زیرا فرصت کمتری برای مواردی مانند ناخالصی ها و عیوب وجود دارد که معمولاً در امتداد جوش اتفاق می افتد.
  3. تست کمتر: ناگفته نماند که لوله های مانیسمان بدون درز برای یکپارچگی جوش نیازی به آزمایش ندارند، بدون جوش به معنای عدم آزمایش است!

استفاده صنعتی لوله مانیسمان بدون درز:

لوله های بدون درز به طور گسترده در زمینه هایی مانند پالایشگاه، پتروشیمی، کود، برق، شیمیایی، خودرو و غیره استفاده می شود. توانایی تحمل فشار باعث می شود که این لوله ها در فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. تجهیزات فشار بالا، لوله های مبدل حرارتی، لوله های آزاد کننده بخار، مخازن تحت فشار برودتی، لوله های خنک کننده هوا، پیش گرم کن های هوا، لوله کشی تله بخار و غیره همگی از لوله های مانیسمان بدون درز استفاده می کنند.

نتیجه گیری:

همانطور که گفته شد لوله مانیسمان بدون درز مزایا و کاربرد های بسیار زیادی دارد که همین سبب شده تا از آن در صنایع مختلفی استفاده شود. برای این لوله ها نمی توان قیمتی ثابت مشخص کرد؛ زیرا نواسانات ارزی به ما این اجازه را نمی دهند. اما شما می توانید برای استعلام از قیمت و یا راهنمایی جهت خرید لوله مانیسمان بدون درز با کارشناسان سایت آهن پرو در تماس باشید و به صورت مستقیم و بدون واسطه خرید خود را از درب کارخانه تولیدی انجام دهید و از قیمت لوله مانیسمان روزانه استعلام بگیرید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس