عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است؟ جواب دادن به این سوال به فاکتورهای مهمی ربط دارد. به معیارهای چون این که جنس لوله های گلخانه ای از چه نوعی باشد یا این که برند تولیدکننده آن ایرانی یا خارجی باشد. حتی روش تولید آن ها تاثیر بسزایی در عمر لوله ها و عمر مفید سازه گلخانه دارد. در ادامه از این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با این موضوع بیشتر اشنا می کنیم.

عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است؟

لوله های گلخانه ای با توجه به روند تولیدشان دارای عمرهای متفاوتی هستند. به عنوان نمونه لوله های گالوانیزه گلخانه ای که با نورد گرم تولید شده اند، طول عمری بین 25 تا 30 سال دارند. به طور کلی لوله های که با آبکاری گالوانیزه گرم در دمای بالای 420 درجه سانتی گراد تولید می شوند، عمر بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد دارند. آبکاری گرم موجب قاطی شدن مولکول های زینک یا روی با مولکول فولاد آهن شده که تفاوت بالای در کیفیت لوله به وجود می آورد.

عمر مفید سازه گلخانه براساس پوشش لوله های گلخانه ای

پوشش های گلخانه ای دارای طول عمرهای گوناگونی هستند. به عنوان نمونه طول عمر شیشه بالا بوده اما عمر مفید لوله های پلی اتیلن زیر یک سال است. اشعه ماورای بنفش موجب کاهش طول عمر پوشش لوله های گلخانه ای می شود.

اشعه ماورابنفش از پوشش عبور می کند و وارد فضای داخلی می شود از این رو موجب آسیب به پوشش پلاستیکی گلخانه می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی، مواد جاذبه اشعه ماورای بنفش را به پلاستیک اضافه کرده تا مقدار انتقال اشعه به داخل گلخانه کاهش یافته و از این طریق طول عمر مفید لوله های سبز را افزایش می دهند.

راهنمای انتخاب انواع جنس اسکلت گلخانه

به طور کلی سازه گلخانه ای در انواع جنس های چوب، آلومینیوم و آهن در بازار موجود است و برای مشخص کردن جنس آن باید به این موارد توجه لازم را کنید:

  • اسکلت های گلخانه ای باید سبک بوده و در برابر وزن برف، فشار باد و … دارای مقاومت بالای باشند.
  • از نظر میزان هزینه اولیه احداث و نگهداری کم و اقتصادی باشند.
  • دارای حداقل میزان سایه اندازی برای رشد بهتر گیاهان باشد.
  • دسترسی آن به اسکلت آسان باشد.
  • سازگار با آب و هوای منطقه شما باشد.

عمر مفید سازه گلخانه ای آهنی

عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است: آهن دارای قابلیت انتقال حرارت بالای است و استفاده از اسکلت های آهنی دارای پوشش گالوانیزه گزینه مناسبی است. به دلیل داشتن شرایط مرطوب و گرم در فضای داخل گلخانه ها، عمر مفید لوله های گلخانه ای کاهش می یابد و به سرعت زنگ می زند. از این رو عمل گالوانیزسیون موجب افزایش طول عمر مفید سازه گلخانه شده و در ضمن پیچ و مهره کردن اجزای آن مانع از جا به جایی بخش های گلخانه می شود.

اسکلت های آلومینیومی

با توجه به این که هزینه احداث اسکلت های آلمینیومی بالا است از آن ها برای ساختن سازه های گلخانه کوچک و فانتزی استفاده می کنند. همچنین این نوع دارای قابلیت لنتقال حرارت بیشتری نسبت به چوب دارد. با توجه به این که الومینیوم خود به تنهایی دارای مقاومت بالای نبوده، برای افزایش میزان مقاومت آن ها، آن را با فلزاتی مانند آهن ترکیب می کنند و در نهایت آلومینیوم را می سازند.

جهت مطالعه بیشتر: لوله گلخانه ای چیست؟

نتیجه گیری

شما برای این که اقدام به خرید لوله گلخانه ای باکیفیت کنید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. اگر شما محصولی را که دارای استانداردهای لازم نیست را تهیه کنید، در کوتاه مدت دچار زنگ زدگی شده و شما را متضرر می کنند. با توجه به این که لوله های گلخانه در مجاورت رطوبت بوده باید حتما ضدزنگ باشند. در این مطلب در مورد عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است، توضیحات لازم را دادیم. شما برای تهیه انواع لوله گلخانه درجه یک می توانید با سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس