لوله مانیسمان یکی از انواع لوله های فولادی بدون درز است که به دلیل مقاومت بالا، در صنایع مختلفی از این نوع لوله استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید لوله مانیسمان رده ۳۰ چیست و در چه صنایعی کاربرد دارند، در ادامه این مبحث با ما همراه باشید. عمدتا لوله مانیسمان یکی از انواع لوله‌هایی است که با رده‌های مختلفی به تولید و فروش می‌رسند. فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه‌هایی است که آهن آلات ساختمانی را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می‌رساند. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان از طریق سایت لیست قیمت روز محصولات را مشاهده کنید…

لوله مانیسمان رده ۳۰ چیست؟

در واقع  اگر به دنبال لوله‌ای هستید که دارای استحکام و طول عمر بالایی باشد، خرید لوله فولادی بدون درز برایتان بهترین انتخاب خواهد بود، چرا‌که این لوله های بدون درز برای انتقال سیالات حساس بهترین انتخاب هستند. در واقع لوله‌های رده ۲۰، ۳۰، ۴۰ از دسته لوله های فولادی بدون درز سبک هستند که اغلب در صنایع مشخصی از این نمونه لوله‌ها استفاده می‌کنند. لوله مانیسمان رده 30 از دسته لوله های بدون درز و شکافی هستند که میزان استحکام و قدرت این نوع لوله در برابر عوامل خارجی بالا است.

در واقع از این نمونه لوله‌ها بیشتر در صنایعی استفاده می‌شود که نحوه اتصال در آن دشوار باشد، چرا‌که لوله مانیسمان رده 30 قابلیت جوشکاری خیلی خوبی دارند و لوله هیچ آسیبی نمی بیند. در واقع لوله مانیسمان با انواع رده‌های مختلف با شمش فولادی و مقاطع چهارگوش فولادی ساخته می‌شوند.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

کاربرد لوله مانیسمان رده ۳۰

عمدتا استفاده از لوله مانیسمان رده ۳۰ آنقدر مرسوم نیست و عمدتا در صنعت از لوله مانیسمان رده 20 و رده 80 استفاده می‌کنند. عمده کاربرد لوله فولادی بدون درز رده 30 به شرح زیر اند:

  • استفاده در خطوط استخراج و انتقال نفت و گاز
  • مبدل حرارتی و گرمایی
  • صنعت پالایشگاهی و شرکت پتروشیمی
  • عایق کردن کابل فشار قوی و نیروگاه تولید انرژی
  • آبرسانی صنعتی و کشاورزی

مقایسه لوله مانیسمان با دیگر لوله‌های صنعتی

لوله مانیسمان طبق فرآیند‌های جدید به تولید می‌رسند که در زمان تولید بدون هیچگونه درز و جوشی هستند. در واقع لوله مانیسمان به دلیل عدم وجود درز و جوش در سطح خود مناسب استفاده در دمای بالا هستند و فشار زیاد نیز نمی‌تواند سطح این لوله را دچار ترک و شکستگی کند که همین ویژگی‌ها سبب شده‌اند تا انواع لوله مانیسمان ویژگی‌های بهتری نسبت به لوله پلی اتیلن و یو پی وی سی داشته باشند.

با توجه به اینکه لوله مانیسمان با فرآیند نورد سرد و گرم به تولید می‌رسد، ارزش خرید بالایی نیز دارند. از جمله تست‌های انجام شده روی لوله فولادی بدون درز عبارتند از:

  1. تست سختی لوله مانیسمان
  2. تست کشش لوله مانیسمان
  3. تست فشار لوله
  4. تست خوردگی

جان کلام

حال که فهمیدید لوله مانیسمان رده ۳۰ چیست، باید با توجه به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، مناسب‌ترین نوع لوله را نیز خریداری کنید. قیمت لوله مانیسمان رده 30 ارزان‌تر از دیگر انواع رده‌های بالا‌تر این محصول است که اگر قصد خرید لوله رده ۳۰ را دارید باید با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و به صورت سفارشی این لوله را جهت خرید سفارش دهید. همچنین کارشناسان آهن پرو در جهت خرید بهترین لوله مورد استفاده در صنعت، راهنمایی‌های لازم را به مشتریان ارائه می‌دهند.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس