لوله مانیسمان بنکن چه نوع لوله ای است؟ بنکن در واقع نام برند تجاری شرکت اتصالات در کشور ژاپن است که در سال ۱۹۴۷ با تولید لوله و اتصالات مانیسمان کار خود را شروع کرده است. لوله بدون درز این شرکت از جمله باکیفیت ترین نوع در بازار است که برای خرید لوله مانیسمان بنکن اصل ژاپن می توانید با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

اتصالات مانیسمان BENKAN مطابق استاندارد A234 WPB و با جنس فولاد ASME B16.9 می باشد که در سیستم های لوله کشی صنعتی با هدف انحراف مسیر، انشعاب گیری، تغییر سایز لوله یا مسدود کردن از طریق اتصال جوش به لوله در کاربری های گوناگون قابل استفاده است. در ادامه از این مطلب شما را با آن بیشتر آشنا می کنیم.

لوله مانیسمان بنکن چه نوع لوله ای است؟

به طور کلی لوله های مانیسمان بنکن از جمله لوله های بدون درز تولید شده در کشور ژاپن است. اتصالات این شرکت نیز در ایران بسیار پرطرفدار است. در حال حاضر برترین اتصالات مانیسمان در ایران برند بنکن می باشد که در حال حاضر وب سایت آهن پرو به عنوان وارد کننده آن و ارائه دهنده لیست قیمت اتصالات بنکن در بازار ایران شناخته می شود.

مقاله پیشنهادی: لوله مانیسمان چیست؟

اتصالات بدون درز در واقع آن دسته از اتصالات فلزی می باشد که در فرایند ساخت و بدنه آن درز جوش وجود ندارد. به همین دلیل دارای استحکام فشاری و دمای بالایی می باشد در صورتی که سیال مورد نظر پروژه شما دارای فشار و دمای بالا باشد یا این که سیال در سیستم بخار باشد استفاده از اتصالات درزدار امکان پذیر نیست و باید از اتصالات مانیسمان استفاده کرد. انواع اتصالات مانیسمان بنکن شامل موارد زیر است:

  • زانویی مانیسمان 90 و 45 درجه
  • سه راهی مانیسمان مستقیم و تبدیلی
  • تبدیل مانیسمان صاف و کج
  • کپ مانیسمان

در ادامه شما را با این نوع اتصالات بدون درز BENKAN آشنا می کنیم.

زانویی مانیسمان بنکن

زانویی های بدون درز دارای درزجوشی نبوده و به عنوان اتصال قابل جوشکاری در حط های لوله با دما و فشار بالا استفاده می شود. این نوع محصول تحت زوایا و شعاع خم گوناگون ساخته شده و نسبت به دیگر اتصالات مانیسمان بنکن دارای تنوع بالای است. روش تولید آن نیز به صورت روش گرم و سرد است.

سه راهی مانیسمان

در ادامه مطلب لوله مانیسمان بنکن چه نوع لوله ای است، توضیح می دهیم که سه راهی های مانیسمان از لوله مانیسمان ساخته شده و در بدنه آن ها درز جوشی وجود ندارد. این محصول دارای سه انشعاب بوده که می توان با آن جهت جریان را تغییر داد. سه راهی های ۹۰ درجه به صورت T بوده و برای مصارف خاص از آن ها استفاده می کنند. سه راهی مانیسمان بنکن 45 درجه به حالت Y هستند و در دو نوع سه راهی مساوی و تبدیلی ساخته و در پایپینگ خطوط لوله استفاده می شود.

تبدیل مانیسمان

برای تعدیل در نرخ جریان و سرعت عمل از تبدیل های مانیسمان رده 40 بنکن استفاده می کنند. این محصول دارای یک سر با قطر کم و سر دیگر با قطر بزرگ است. در ضمن دو نوع تبدیل جوشی هم مرکز و تبدیل جوشی غیرهم مرکز نیز ساخته می شود.

کپ مانیسمان بنکن

در ادامه مقاله لوله مانیسمان بنکن چه نوع لوله ای است، کپ مانیسمان را معرفی می کنیم. استفاده از کپ مانیسمان در انتهای لوله ها می باشد و همچنین برای بستن انتهای لوله از یک صفحه استفاده می شود. کپ بدون درز رده ۴۰ بنکن در اشکال گوناگون مانند کروی، بیضوی و نیم کره ساخته می شود. ظاهری لبه های آن به صورت bewelded یا plain و روش جوشکاری به شیوه Butt Welded می باشد.

مطلب خواندنی: انواع لوله مانیسمان

استاندارد اتصال های مانیسمان BENKAN

آلیاژهای اتصالات بدون درز بنکن براساس استاندارد ASTM A234 هست که با مراجعه به این استاندارد می توان درصد عناصر مورد استفاده در این اتصال ها را شناخت. استانداردهای ابعادی اتصالات مانیسمان براساس ASME B16.9 هست که تمام اطلاعات هندسی، ابعادی و وزن در آن مشخص می شود.

نتیجه گیری

برای انتخاب کردن و خرید اتصالات مانیسمان BENKAN باید ابتدا توجه کرد که از آن برای چه کاری باید استفاده کرد. یعنی قصد داریم برای تغییر جهت جریان سیال یا برای انشعاب گرفتن از خط های لوله کشی استفاده کنیم. سپس با مشخص کردن نوع اتصالات مانیسمان بنکن باید اقدام به انتخاب سایز لوله مانیسمان کرد. در آخر باید مرکز معتبری را پیدا کنیم که دارای مناسب ترین قیمت لوله مانیسمان و اتصالات بدون درز باشد. در این میان فروشگاه آنلاین آهن پرو به عنوان مجموعه معتبر برای خرید لوله های بدون درز است. بسیار متشکریم که تا پایان مطلب “لوله مانیسمان بنکن چه نوع لوله ای است” ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس