ورق استیل نازک از جمله مقاطع فولادی است که دارای ضخامتی کمتر از یک میلی متر است. ضخامت فلز یک عامل مهم در تمام فرآیندهای تولید است. تقریباً در تمام فرآیندهای شکل‌دهی فلز، از جوشکاری و ساخت تا تکمیل، یک عامل کلیدی است. ضخامت هر فلز عمدتاً به کاربرد آن بستگی دارد. ضخیم ترین ورق فلزی با ضخامت 6 میلی متر و نازک ترین آن حدود 0.5 میلی متر است. در ادامه از این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با جوشکاری، برش و خرید، قیمت ورق استیل نازک پامنار، مشهد، شیراز، اصفهان و رنگی آشنا می کنیم.

ورق استیل نازک چیست؟

فلزات مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها برای شکل دادن ورق استفاده کرد. فلزی که انتخاب می کنید به نیاز و کاربرد محصول شما بستگی دارد. یک ورق فولادی نازک دوام و استحکام کششی بالایی دارد. معمولاً از مس و برنج به عنوان لایه های تزئینی استفاده می شود.

ضخامت ورق فولادی بر حسب گیج اندازه گیری می شود. هر چه مقدار گیج بیشتر باشد، مواد نازک تر خواهد بود و هر چه گیج کمتر باشد، فولاد ضخیم تر و بادوام تر خواهد بود. ورق های فولادی بین 8 تا 30 گیج قرار می گیرند. پس ورق های استیل طلایی دارای مقدار گیج بالای هستند. به دلیل نازک بودن سطح آن در مورد تزئیناتی از آن استفاده می کنند؛ پس جز ورق استیل دکوراتیو و ورق استیل تزئینی است.

فرایند تولید ورق استیل نازک چگونه پامنار چگونه است؟

در واقع نازک شدن ورق استیل از جمله فرآیند کاهش ورق فلز برای به دست آوردن اندازه دلخواه است. نازک شدن به تبدیل ورق فلز به اندازه نهایی مورد نیاز برای استفاده کمک می کند. در حالی که ضخامت انتهای پایین ورق فلزی 0.5 میلی متر است، هنوز هم می توان آن را کاهش داد تا فویل فلزی تشکیل شود. فویل فلزی نازک ترین سطحی است که ورق فلزی می تواند بدست آورد. برای تولید ورق استیل نازک شیراز، مشهد، پامنار و … شامل مراحل زیر است:

نورد سرد و گرم

  1. نورد ممکن است برای کاهش ضخامت ورق فلز و همچنین برای یکنواخت کردن آن استفاده شود. در فرآیند نورد، ورق فلزی از مجموعه ای از رول ها عبور می کند تا ضخامت مورد نظر را به دست آورد.
  2. این فرآیند به سطوح دمای اعمال شده بستگی دارد. در نورد گرم از دمای حدود 1400 درجه فارنهایت برای فولاد استفاده می شود. این دما برای کاهش ورق فلز تا 1/16 اینچ کافی است.
  3. در آسیاب ها از غلتک ها برای کاهش ضخامت فلز استفاده می شود و در عین حال طول کلی آن را افزایش می دهند تا تقریباً ضخامت نهایی حاصل شود. دما نقش مهمی در فرآیندهای نورد دارد. کیفیت پرداخت سطح را در کنار ضخامت ورق تعیین می کند.
  4. نورد سرد برای تشکیل ورق فلز برای کاربردهای دقیق ایده آل است. اکثر فلزکاران استفاده از فولادهای نورد سرد را ترجیح می دهند؛ زیرا کنترل بر روی ابعاد نهایی آسان است. در نورد گرم، فولاد پس از سرد شدن کمی منقبض می شود و ممکن است شکل آن تغییر کند.

اتو کردن

اتو کردن یکی دیگر از فرآیندهای نازک شدن فلز است که برای کاهش ضخامت در مناطق خاص به جای کل ورق فلز استفاده می شود. این به دستیابی به ضخامت دیواره یکنواخت برای ساخت دقیق کمک می کند.

کشش عمیق

این فرآیند شکل دهی فلز از فشرده سازی تنش-مماسی دایره ای برای کاهش اندازه و شکل ورق فلز استفاده می کند. کشش عمیق، ورق فلزی مسطح را به شکل جعبه ای توخالی یا استوانه ای تبدیل می کند.

کاربردهای ورق های استیل نازک

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به سطح صاف، صیقلی و یکنواخت آن اشاره کرد. به دلیل داشتن ظاهر زیبا و براق مانند ورق استیل طلایی نازک می توان در مصارف دکوراتیو از آن استفاده کرد. کاربردهای ورق استنلس استیل نازک شامل موارد زیر است:

  • سیستم های لوله کشی و شیرآلات
  • ساخت مخازن صنعتی
  • سقف و درب آسانسور
  • تولید انواع خودروها و وسایل نقلیه
  • دکوراسیون داخلی
  • ساخت قالب های ساختمان شهری
  • تولید پمپ های صنعتی

قیمت ورق استیل طلایی

این ورق فولادی ضدزنگ دارای چقرمگی و طول عمر بالاست. ورق های فلزی نازک ماندگاری بالایی دارند. همچنین بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. برخلاف صفحات استیل که نیاز به تعمیر و نگهداری اضافی از طریق جوش دارند. انواع گوناگونی از این محصول در بازار موجود است و عوامل گوناگونی در قیمت ورق استیل طلایی رنگی، مشهد، اصفهان، پامنار و شیراز موثر است. شما برای خرید ورق استیل تیکه، 316 و تزئینی می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس