در این مقاله از وبسایت آهن پرو قصد داریم تا اطلاعات جامعی در مورد مشخصات فنی ورق هاردوکس در اختیار شما قرار دهیم. طیف محصولات ورق سایش هاردوکس از فولاد مقاوم در برابر سایش به دلیل سختی و استحکام بالا در سخت ترین شرایط در برابر سایش، شهرت جهانی دارد. هاردوکس اولین ورق ضد سایش مدرن جهان بود که در سال 1974 عرضه شد. برای اطلاع از سختی هاردوکس 500، جوشکاری و انواع ورق هاردوکس و همچنین خرید ورق هاردوکس 550 و 450 و دیگر انواع آن با ما همراه باشید.

مشخصات فنی ورق هاردوکس

برش

ورق های هاردوکس با داشتن ناخالصی های کم و ترکیب شیمیایی متعادل، ویژگی های برش برتر را تضمین می کند.

خم شدن

کیفیت و ویژگی‌های سطحی ورق فولادی ضد سایش اجازه می‌دهد تا روی صفحه نازک خمیده شود. ویژگی های پایدار دقت بالایی را در تحمل ضخامت صفحه تضمین می کند و امکان دقت بالا در خم شدن را فراهم می کند.

 جوشکاری ورق هاردوکس

از جمله دیگر مشخصات فنی ورق هاردوکس این است که صفحه فولادی مقاوم در برابر سایش هاردوکس دارای محتوای کربن کم است که اینرسی حرارتی پایین را تضمین می کند. ارزش مسطح بودن بالا و تلرانس های دقیق آن اجازه جوشکاری خودکار، کاهش زمان آماده سازی برای جوشکاری چسبناک و غیره را می دهد.

ماشینکاری هاردوکس

ماشینکاری فولادهای هاردوکس با استفاده از ابزارهای فولادی پرسرعت و مته های فلزی با سختی بالا انجام می شود. ابزارها با توجه به تکنولوژی ماشین موجود انتخاب می شوند. به دلیل چقرمگی مواد، ممکن است حرکات ارتعاشی قوی در حین فرزکاری و حفاری رخ دهد. بنابراین خطرات احتمالی آسیب بر روی ابزار، قطعات کار یا ماشین را نمی توان نادیده گرفت. کاهش ارتعاشات در ماشینکاری صحیح فولادهای هاردوکس بسیار مهم است. برای غلبه بر این مشکل باید اقدامات پیشگیرانه زیر انجام شود:

  • فاصله کوچک بین مته و نگهدارنده ابزار.
  • بستن ثابت قطعه کار.
  • با استفاده از مته های کوتاه فاصله بین مته و دوک را به حداقل برسانید.
  • توقف تغذیه قبل از نفوذ مته به صفحه برای یک ثانیه و روشن کردن مجدد تغذیه پس از حذف لقی/کشسانی.
  • استفاده از مقدار زیاد مایع خنک کننده برای کاهش دمای اصطکاک روی قطعه کار.

فرایند تولید ورق های هاردوکس

از جمله مشخصات فنی ورق هاردوکس این می باشد که فرآیندهای عملیات حرارتی سخت شدن و تمپرینگ بر روی فولاد هاردوکس انجام می شود. فولاد با این فرآیندهای عملیات حرارتی خواص برتری به دست می آورد، با این حال، اعمال بی دقتی فرآیندهای بعدی ممکن است باعث از دست دادن فولاد آن ها شود. هنگامی که اقدامات احتیاطی و اقدامات حفاظتی لازم انجام شود، آسیاب، برش، خم شدن و جوش فولاد هاردوکس کاملاً ایمن است.

در حال حاضر انواع فولاد هاردوکس 400/450/500/550/600/Hituf و Extreme در بازار موجود است. هر یک از انواع در خم شدن، سختی، روش های جوشکاری و چقرمگی متفاوت است.

ویژگی های عمومی ورق های فولاد ضد سایش هاردوکس چیست؟

  1. ترکیبی منحصر به فرد از سختی مداوم بالا، استحکام بالا و چقرمگی عالی
  2. هاردوکس نه تنها به عنوان فولاد مقاوم در برابر سایش، بلکه به عنوان فولاد ساختمانی و فولاد ابزار استفاده می شود.
  3. طیف گسترده ای از درجه سختی از 400 تا 650 HB
  4. ضخامت صفحه 0.7 تا 160 میلی متر
  5. اشکال مختلف: صفحات، میلگرد و لوله ها.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

جان کلام

از انواع مختلف ورق های ضد سایش برای کاربردهای که نیاز به مقاومت به خوردگی و ساییدگی دارند، استفاده می شوند. با توجه به این که ما در هر صنعت به درجه های مختلفی از سختی نیاز داریم، آن را براساس این امر دسته بندی کرده اند و مدل های چون ورق هاردوکس 400، 450، 500، 550 و 600 را ساخته اند. هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی از نظر برش، میزان سختی، فرایند تولید و … هستند. شما برای خرید و اطلاع از قیمت ورق هاردوکس با بهترین کیفیت به سایت آهن پرو مراجعه کنید و نسبت به خرید مستقیم از درب کارخانه اقدام نمائید.

منبع: www.steels-supplier.com

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس