ورق استیل طلایی یا ورق استیل تزئینی از جمله محصولات ورق های استنلس استیل دکوراتیو است. روی آن پوششی به رنگی طلایی است و از آن برای کاربردهای تزئینی استفاده می کنند. ورق های استیل ازترکیب عناصری مانند کروم، آهن و نیکل است که دارای خواص ضدزنگ بودن و ضد خوردگی هستند. از این رو از آن ها در صنایع مختلف استفاده می کنند. در ادامه از این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با قیمت ورق استیل طلایی براق، مات، خشدار، طرح دار، نازک، اصفهان، در تبریز، شیراز و مشهد آشنا می کنیم.

ورق استیل طلایی چیست؟

این نوع ورق استیل تزئینی جز انواع ورق رنگی است که دارای پوشش طلایی رنگ می باشد و ورق های رنگی جدای از رنگ طلایی در رنگ های قرمز، رزگلد، آبی، مشکی، برنز و … نیز در بازار وجود دارند. ورق های فولادی ضدزنگ طلایی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و داشتن نمای آینه ای در ساخت بدنه لوازم خانگی، لوازم تزئینی و نمای داخلی و خارجی قابل استفاده هستند.

انواع ورق استیل طلایی

ورق های استنلس استیل طلایی با توجه به حالت سطحی خود در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند. در ادامه شما را با انواع پرکاربرد آن آشنا می کنیم.

ورق استیل طلایی براق

به این نوع ورق استنلس استیل میرور یا آینه ای نیز می گویند و برای استفاده در کاربردهای تزئینی بیشترین استفاده را دارد. به دلیل داشتن قابلیت انعکاس نور از سطح خود دارای جذابیت بالای بوده و از آن در دکوراسیون داخلی، گنبد و گلدسته سازی و آسانسور سازی استفاده می کنند. دو نوع گرید بسیار مهم این نوع شامل موارد زیر است که در مورد آن توضیح می دهیم.

ورق استیل نگیر

به این نوع گرید که ورق استیل 304 نیز می گویند جذب آهنربا نمی شود.

ورق استیل 430

به این نوع که ورق استیل بگیر می گویند جذب آهنربا می شود. ولی از نظر قیمتی مناسب تر از ورق های نگیر بوده و دارای دوام و مقاومت خوبی در برابر خوردگی است.

ورق استیل طلایی مات

از این محصول در نمای بیروین ساختمان ها و بدنه های آسانسور به دلیل کمتر دیده شدن گرد و غبار روی آن استفاده می شود.

ورق استیل طلایی خشدار

میزان خط و خش در آن بیشتر از ورق استیل طلایی مات است و در مواردی که انعکاس نور یک ضعف به حساب می آید، استفاده می شود.

ورق استنلس استیل طلایی طرح دار

این مدل از ورق استیل نگیر یا ورق های استیل 304 ساخته می شود و به دلیل بالا بودن قیمت ورق استیل طلایی طرح دار، در مصارفی که واقعا ارزشمند باشند، استفاده می شوند. این نوع در ابعاد، وزن و ضخامت های گوناگون استفاده می شود. وزن های زیر از جمله وزن های رایج در بازار است:

  • 40*40 سانتی متر
  • 100*200 سانتی متر
  • 244&122 سانتی متر
  • 125*250 سانتی متر

پوشش دهی فولاد ضدزنگ طلایی چگونه است؟

برای به وجود آوردن رنگ طلایی بر روی ورق های استنلس استیل، فلز تیتانیوم را با روش PVD روی آن پوشش می دهند. مراحل پوشش دهی به این صورت است که ابتدا سطح ورق را تمیز کرده و آن را از هر نوع آلودگی مبرا می کنند. سپس آن را در محفظه خلا دارای گاز آرگون می گذارند و فلز تیتانیوم را برای ایجاد پوشش در محفظه می گذارند.

سپس اقدام به اعمال پتانسیل بالا در محفظه می کنند. برای آزاد شدن اتم های تیتانیوم و قرار گرفتن آن بر روی سطح ورق برای ایجاد پوشش طلایی اقدام به بمباران سطح فلز تیتانیوم با گاز آرگون می کنند.

کاربرد ورق استیل طلایی چیست؟

رنگ و ظاهر این ورق موجب شده تا از آن در مصارف گوناگون استفاده کنند. شاید شما در طول روز انواعی از کاربردهای آن را مشاهده کنید. از جمله کاربردهای این پراستفاده ترین ورق دکوراتیو شامل موارد زیر است:

  1. سرویس های حمام و سرویس بهداشتی
  2. بدنه های آسانسور
  3. نماهای بیرونی ساختمان
  4. گنبدها و گلدسته ها
  5. ساخت زیوآلات
  6. تابلوسازی
  7. ساخت لوازم خانگی و دکوری
  8. دکوارسیون های داخلی ساختمان

قیمت انواع ورق استیل طلایی

نوسانات دلاری و ارز در کشور از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار در آن است. به دلیل وارداتی بودن اکثر ورق های استیل، قیمت دلار در آن ها بیشتر تاثیرگذار می باشد. البته عوامل دیگر مانند میزان عرضه و تقاضا، کیفیت پوشش سطح و برند تولیدکننده نیز موثر می باشد. با توجه به تغییرات لحظه در نرخ ورق استنلس استیل طلایی باید مدام قیمت آن را چک کرد. از این رو شما برای اطلاع از قیمت ورق استیل طلایی براق یا میرور، مات، خشدار، نازک، طرح دار و اصفهان و در تبریز می توانید با فروشگاه اینترنتی آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس