ورق هاردوکس یکی از انواع ورق های مستحکمی است که برای ساخت و ساز های بزرگ در صنایع مختلف از ان ها استفاده می‌کنند. میزان چقرمگی بالا در ورق هاردوکس سبب تفاوت آن با دیگر انواع ورق ها شده است که به همین دلیل به عنوان فولاد سخت نیز شناخته شده اند.

ورق هاردوکس یکی از انواع ورق های فولادی است که با ماشینکاری، خم‌کردن و برش دادن خواص خود را از دست نمی‌دهد. به طور کلی Hardox Steel به دلیل داشتن چقرمگی بالا دارای کاربردهای فراوانی است و از آن در ساخت و ساز به وفور استفاده می‌کنند. جهت خرید ورق هاردوکس می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو اقدام به خرید این ورق ضد سایش نموده و قبل از خرید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های آن آشنا شوید.

ورق هاردوکس چه کاربرد هایی در صنعت دارد؟

ورق ضد سایش هاردوکس به صورت نورد تولید شده و دارای عمر طولانی هستند. از این رو در صورتی که مدیران انواع پروژه ها نیاز به افزایش طول عمر قطعه داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند. این نوع مقاوم ورق ضدسایش در صنایع ساختمان سازی، معدن و بازیافت استفاده می‌شود که در ادامه به توضیح آن ها می‌پردازیم.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

کاربرد ورق هاردوکس در فرایند بازیافت

برای تکه تکه کردن ضایعات به تجهیزات گوناگونی نیاز است و این فرایندها دارای هزینه های زیادی است. البته اگر به تجهیزات آسیب بزند که هزینه آن بیشتر نیز می‌شود. از این رو استفاده کردن از قطعاتی مقاوم و ضد سایش مانند ورق هاردوکس دارای اهمیت است.

کامیون حمله زباله

از طریق افزایش سختی در ورق های هاردوکس، کامیون ها سبک تر و با ظرفیت بالاتر ساخته می‌شود. گرید 400 و 450 انتخاب خوبی است و برای درست کردن تیغه های داخل کامیون ها از گرید 450 و 500 استفاده می‌شود.

قلاب و چنگک

برای افزایش طول عمر این نوع تجهیزات از ورق هاردوکس 450 و 500 استفاده می‌شود.

غربال

در ادامه مقاله ورق هاردوکس چه کاربرد هایی در صنعت دارد، می‌گوییم که از غربال ها برای بازیافت به عنوان جداساز و خردکننده استفاده می‌کنند و برای مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی از هاردوکس گریدهای 500 و 450 استفاده می‌کنند.

تسمه نقاله

برای تولید کردن تسمه در زنجیره های متحرک و نوارهای نقاله از گرید 450 و 500 استفاده می‌کنند.

کانتینر

گریدهای ورق هاردوکس 400 و 450 به دلیل داشتن چقرمگی و سختی بالا برای تولید دیواره ها و کف کانتینر استفاده می‌شود. در ضمن این نوع ورق برای این کاربرد موجب مقاومت در برابر ضربه، فرورفتگی و خوردگی می‌شود.

مشخصات ورق هاردوکس

ورق هاردوکس یکی از انواع ورق هایی است که در صنایع مختلف کاربرد دارند و به دلیل داشتن درجه سختی بالا، صافی یکنواخت، و استحکامی بالا به عنوان مطرح ترین نوع ورق صادراتی نیز شناخته شده است که تفاوت ورق هاردوکس و ولدوکس چندان زیاد نمی‌باشد. ورق هاردوکس مقاومت بالایی از خود در برابر ضربه نشان داده و مقاومت خود را در برابر دمای پایین نیز حفظ می‌کند.

سختی ورق هادوکس

همانطور که می‌دانید ورق هاردوکس فولادی بسیار سخت و مقاوم و سنگ، شن، ماسه، قلوه سنگ و… نمی‌توانند خراشی بر آن ایجاد کنند پس بدین منوال با خیال راحت می‌توانید از این ورق ها در کاربرد های ساختاری استفاده کنید. در واقع این درجه سختی بالا به سختی محدود ختم نمی‌شود و در واقع به ساختار داخلی مواد مربوط می‌شود.

چقرمگی بالا ورق هاردوکس

چقرمگی و سختی بالا دو ویژگی منحصر به فردی هستند که سبب خاص شدن فولاد هاردوکس شده اند. استفاده از ورق هاردوکس در صنایع ساختمانی انتخابی ایده آل و مناسب است که در آن ها در سطح بالایی از بار های مکانیکی استفاده می‌کنند.

کاربرد ورق هاردوکس در صنعت کاوش و استخراج معادن

برای حفاری، کاوش و استخراج معادن روباز از تجهیزات به خصوصی استفاده می‌کنند. چنین محیط های به دلیل داشتن خاصیت فرسایشی به ماشین آلات ضدسایش نیازمند است. از این رو استفاده از ورق فولادی ضد سایش موجب کاهش استهلاک و هزینه ها می‌شود.

بیل مکانیکی

از گریدهای هاردوکس 400 و 450 می‌توان در تولید قاشقک بیل مکانیکی استفاده کرد. البته برای ساخت دیواره های قاشقک از گرید 500 و 550 و از ورق ضدسایش Hituf برای لبه‌های بُران استفاده می‌کنند.

کامیون کمپرسی

ورق هاردوکس چه کاربرد هایی در صنعت دارد: از طریق Hardox Steel می‌توان بدنه های کم وزن با کیفیت بالا در برابر سایش را درست کرده و از گرید 400، 450 و 500 برای تولید دیواره ها، کف و قسمت جلویی کامیون استفاده می‌کنند.

محفظه تخلیه

برای لاین تخلیه از ورق هاردوکس 400، 450 و 500 استفاده می‌کنند.

سنگ شکن

خوشبختانه شما از تمامی گریدهای ورق های هاردوکس می‌توانید برای تولید سنگ شکن استفاده کنید. البته انتخاب نوع گرید مناسب با توجه به نوع سنگ شکن و شرایط محیط ساینده است.

قیمت ورق هاردوکس

به طور کلی ورق های ضدسایش دارای اشکال گوناگونی هستند و با توجه به سختی آن و نوع گرید، از انواع مختلف آن ها در صنایع بزرگ و کوچک استفاده می‌کنند. ورق های هاردوکس دارای ویژگی های چون استحکام، چقرمگی و مقاومت بالا در صنایعی چون ساخت ابزارآلات کشاورزی، فولادسازی، سیمان سازی، ساخت گاوصندوق، ماشین آلات حفاری، خودروسازی و … قابل استفاده هستند.

قیمت ورق هاردوکس 600، 400، 450 و 500 به دلیل درجه های سختی متفاوت دارای نرخ های گوناگونی هستند. از این رو شما برای اطلاع دقیق از قیمت هر نوع می‌توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه ورق هاردوکس یکی از انواع ورق های مقاومی است که دارای گرید های مختلف و متقاوتی است، به همین دلیل باید از ورق هاردوکس تنها در صنایع مختص به خود استفاده نمائید. جهت اطلاع از قیمت ورق هاردوکس تنها باید به صورت روزانه استغلام قیمت بگیرید چرا که قیمت آهن آلات ساختمانی رو به روز در حال تغییر بوده و دچار نوسان هستند. جهت خرید ورق هاردوکس می‌توانید از طریق سایت آهن پرو اقدام به خرید این محصول نمائید تا متحمل پرداخت هزینه های گزاف و اضافی نشوید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس