برای بیشتر مردم ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای سخت و تا حدودی هزینه بردار است. در حال حاضر بیشتر افراد به فکر پرورش گیاهان زینتی، دارویی و … هستند. درست کردن یک گلخانه در منزل نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی است که شاید خیلی از افراد توان آن را نداشته باشند. اما در بین انواع لوله برای ساخت گلخانه، با توجه به پایین بودن قیمت لوله پی وی سی گلخانه می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه از این مقاله از وبسایت آهن پرو شما را با آموزش ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه، با لوله پلی اتیلن، با لوله داربست و لوله برق اشنا می کنیم.

فرایند ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای

برای درست کردن یک گلخانه به وسایل و امکانات مخصوصی نیاز داریم. شما با توجه به نیاز خود نوع طرح اولیه را انتخاب می کنید. گلخانه ای مستطیلی با سقف شیب دار یا گلخانه ای مستطیلی با قوس در بالای صفحه درست کنید. در ادامه مرحله به مرحله ساخت گلخانه با لوله پلی اتیلن، با لوله داربست و … را می گوییم.

برگزیدن زمین مناسب

بعد از این که شما طرح اولیه را انتخاب کردید، باید اقدام به انتخاب کردن یک زمین مناسب کرده تا هیچ درخت، ساختمان و اشیای دیگری در آن نباشد. زیرا درخت و ساختمان های بزرگ موجب می شود تا روی گلخانه شما سایه بیفتد.

تعیین کردن پایه های گلخانه

برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای با استفاده از ابزار دقیق متر یا سانتی متر، یک مستطیل روی زمین بکشید. برای این که گیاهان شانس بالاتری برای در معرض آفتاب قرار گرفتن داشته باشند، گلخانه باید بیشتر از 12 متر به سمت شرق یا غرب گسترش یابد. سپس در هر قسمت یک قطعه میله یک متری فشار داده و میله ها باید حدود 30 سانتی متر از زمین بیرون باشد.

مشخص کردن راه رو و گذاشتن لوله ها

بستر کاشت را در داخل گلخانه مسطیل شکل قرار داده و یک راهرو در وسط آن تعیین کنید. لوله های به اندازه 5 متر را انتخاب کرده تا جلوی گلخانه شما باشد. سپس لوله به اندازه 1.5 متر را قوس داده و تا انتهای لوله ادامه دهید تا ثابت شوند. برای محکم کاری، با یک قطعه پی وی سی دیگر آن را دوباره انجام دهید. شما اگر به دنبال ساخت گلخانه ارزان هستید، با توجه به مناسب بودن قیمت لوله پی وی سی گلخانه، از لوله PVC استفاده کنید.

قرار دادن پایه ها در زمین

در ادامه فرایند ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای به فاصله / متر از لوله اولی، پایه را در زمین گذاشته و کار را مجدد تکرار کنید. این کار را انجام داده تا به انتهای گلخانه برسید.

درست کردن تقاطعی برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای

از طریق چسباندن لوله های 6 متری به هم، سه قطعه 12 متری درست می شود. سپس یک لوله 12 متری را در زیر لوله های قوس شده به مانند یک ستون برای گلخانه بگذارید. از طریق سیم فولاد ضد زنگ، تقاطعی به صورت X در گلخانه ساخته می شود. برای جلوگیری از پاره شده پلاستیک ها حتما نوک سیم ها را در زیر ستون قرار دهید. اکنون شما اسکلت بندی سازه گلخانه را انجام داده که شبیه به یک اسکلت نهنگ است.

بیشتر بخوانید: لوله گلخانه ای چیست؟

نتیجه گیری

برای بیشتر مردم، درست کردن گلخانه بسیار سخت و دشوار است. اما از طریق انواع لوله های گلخانه ای باکیفیت می توانید این کار به راحتی انجام دهید. امروزه ساخت گلخانه با لوله برق، با لوله داربست، گلخانه پی وی سی و استفاده از انواع لوله برای ساخت گلخانه رواج دارد.

خیلی از افراد به دلیل مناسب بودن قیمت لوله پی وی سی گلخانه، از PVC استفاده می کنند. در مقابل برخی از افراد بدون نگرانی در مورد هزینه ها به دنبال کیفیت بوده، از این رو به دنبال آموزش ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه هستند. ما در این مطلب از سایت آهن پرو شما را با ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای آشنا کردیم. اگر شما نیز تجربه ای دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس