کیفیت بالا و مقاوم بودن ورق دورستات (Durostat) در برابر سایش، موجب کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت شده است. این محصول به‌عنوان بهترین فولاد ضد سایش در بین انواع ورق هاردوکس در دنیا شناخته می‌شود که در صنایع خوردوسازی، ساختمان‌سازی، کارخانه‌های تولید سیمان و … نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

ورق دورستات تا حدی باکیفیت ساخته شده که برخی از افراد عقیده دارند که بالاتر از حد استانداردهای بین المللی برای جلوگیری از سایش است. با توجه به این که این محصول از نوع وارداتی بوده قیمت ورق ضد سایش دورستات تحت تاثیر نرخ ارز می‌باشد و از این رو برای استعلام از نرخ آن توانسته به صفحه “قیمت ورق هاردوکس” در وبسایت آهن پرو مراجعه نمایید.

ورق ضد سایش دورستات (Durostat) چیست؟

ورق دورستات از جمله محصولات تجاری شرکت اتریشی وستالپاین است که جز چندین فولاد ضد سایش شناخته شده در جهان محسوب می‌شود. این محصول بالاترین درجه سختی یا نافنس را در بین انواع ورق هاردوکس دارد و درجه سختی 400 تا 600 برینل را در برابر فشار مکانیکی و سطح سایشی  دارا است.

سختی ورق مقاوم به سایش دورستات تا حدی بوده که خیلی از افراد آن را مانند الماس می‌دانند و از این رو استفاده و کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت بسیار گستره است. به طور کلی از آن در صنایعی که نیاز به درجه سختی بالا، مقاومت در برابر شرایط نامتعادل محیطی و خاص هست، استفاده می‌شود.

برای اطلاع بیشتر در مورد ورق‌های ضد سایش هاردوکس می‌توانید به دسته “مقالات ورق هاردوکس” مراجعه کنید. 

معرفی ویژگی‌های ورق دورستات به عنوان بهترین فولاد ضد سایش

دوام، ماندگاری و مقاومت به سایش و خوردگی از مهم‌ترین خصوصیات این ورقه‌هاست که در طول زمان دچار پوسیدگی و فرسودگی نمی‌شوند. جدای از آن دارای مشخصات دیگری همچون: جوش پذیری عالی، چقرمگی بالا در دمای پایین، ماشینکاری عالی و … نیز هستند. در ادامه بیشتر در مورد خصوصیات این نوع ورق هاردوکس توضیح می‌دهیم.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

تولید شده در گرید‌های گوناگون

این نوع فولاد ضد سایش در انواع گریدها با درجه سختی متفاوت ساخته شده و از این رو برای استفاده و کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت باید با توجه به نوع کاربرد، گرید مناسب را انتخاب نمایید. وجود طیف گسترده‌ای از گریدها باعث گردیده تا تا دشوارترین شرایط مقاومت بالای داشته و ماندگاری بالای از خود نشان دهد.

داشتن ضخامت پایین

ورق مقاوم به سایش دورستات دارای ضخامت کمی نسبت به ورق‌های فولادی معمولی بوده و همین ویژگی موجب گشته تا با داشتن مقاومت و پایداری بالا در برابر شرایط سخت، باعث کاهش وزن نهایی پروژه شود.

شکل پذیری ورق دورستات

شکل پذیری سرد ورق Durostat عالی است و شیوه سخت کاری در آن تاثیری ندارد. این خصوصیت به‌دلیل ساختارهای ریز دانه و همگن و یا درجه خلوص بالای بافت ایجاد شده و کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت به دلیل این ویژگی بسیار آسان‌تر شده است.

صافی بالای ورقه Durostat

صافی فوق العاده بالای ورق‌های دورستات به‌دلیل فرایندهای نورد بسیار دقیق و واحدهای تسطیح‌سازی و یا هم‌سطح سازی مدرن ایجاد می‌شود. از این رو برای فرایند برش و دستیابی به دقت ابعادی بالا برای تولید قطعات و تجهیزات گوناگون، نسبت به دیگر ورق‌های فولادی مزیت بالای داشته باشند.

تمیزی سطح

استفاده از فرایند نورد گرم پیشرفته در کارخانه وستالپاین موجب ایجاد یک لایه محافظ طبیعی بر روی ورق‌ فولادی ضد سایش دورستات می‌شود. این نوع تمیزی سطح باعث جلوگیری از آسیب دیدگی در زمان حمل و نقل و حتی حذف آن از طریق فرایند سندبلاستینگ شود.

کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت

ورق دورستات تولیدشده براساس استانداردهای بین المللی و جهانی بوده که کیفیت بسیار عالی داشته و به‌دلیل سختی و مقاومت بالا در برابر سایش به‌عنوان بهترین فولاد ضد سایش شناخته می‌شود. با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای ورق Durostat، کاربردپذیری آن بسیار بالا هست و در صنایع زیر حضور دارند:

  • بدنه کمپرسی
  • ناودان‌ها
  • ماشین‌های لایروبی
  • سطل لودر
  • صنایع معدن
  • ماشین آلات کشاورزی
  • صنایع تولید سیمان
  • سوپراستراکچرهای کامیون
  • ماشین آلات بارگیری و نقل و انتقالات
  • تولید محفظه‌های نگهداری آهن آلات و فلزات اوراقی و ضایعات.

سخن آخر

ورق ضد سایش دورستات نسبت به انواع ورق هاردوکس و ضد سایش دارای جوشکاری و ماشین‌کاری بالاتری است و به‌دلیل سختی بالا به‌عنوان بهترین فولاد ضد سایش شناخته می‌شود. قیمت ورق دورستات تحت تاثیر عوامل گوناگونی همچون: سختی برینل، نوسانات ارزی، میزان تقاضای بازار، حجم سفارش و … هستند.

از این رو نرخ آن ثابت نبوده و شما برای استعلام قیمت ورق مقاوم به سایش دورستات توانسته به صفحه “خرید ورق هاردوکس” مراجعه کرده و با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید. در صورت اطلاع بیشتر در مورد کاربرد ورق ضد سایش دورستات در صنعت با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس