به لوله گالوانیزه سرد، لوله الکترو گالوانیزه نیز می گویند. در خط تولید گالوانیزه سرد استفاده از لوله از طریق الکترولیز چربی زدایی و قرار دادن در محلولی متشکل از روی و کاتد متصل به دستگاه الکترولیتی است که در مقابل روی لوله قرار می گیرد.

صفحه متصل به الکترولیز تجهیزات قدرت مثبت، استفاده از جریان الکتریکی از جهت مثبت به منفی حرکت خواهد بود در یک لایه روی رسوب بر روی اتصالات لوله، اتصالات آبکاری سرد پس از پردازش اول گالوانیزه می شود. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با لوله کاندوئیت و لوله فولادی برق گالوانیزه سرد آشنا می کنیم.

لوله گالوانیزه سرد چیست؟

فرآیند گالوانیزه سرد برای انواع خوردگی محصولات فولادی و سازه ها مناسب است. اصطلاح گالوانیزه سرد بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است تا یک فرآیند واقعی. گالوانیزه سرد به سادگی رنگ آمیزی یک قطعه فولاد با رنگ غنی از روی است. گالوانیزه سرد یک نوع گالوانیزه الکتریکی است. از این روش گالوانیزه برای محافظت از فلزات برای جلوگیری از خوردگی استفاده می شود، لوله گالوانیزه سرد با توجه به محافظتی که در برابر خوردگی دارد، بسیار پراستفاده است.

لوله فولادی برق گالوانیزه سرد چیست؟

به طور کلی لوله گالوانیزه سرد برق نوعی از لوله است که برای محافظت و هدایت سیم کشی برق در ساختمان و سازه قابل استفاده است. ساختار آن از فلز یا پلاستیک می باشد. از لوله های فولادی گالوانیزه به عنوان یک سیستم رسانا استفاده می شود که ضخیم ترین دیواره لوله های برق و سنگسن ترین وزن را دارد. رنگ آن تیره است و به صورت سبک و سنگین می باشد. برای اطلاع از قیمت لوله برق گالوانیزه سرد با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

کاربرد لوله گالوانیزه سرد

لوله های گالوانیزه سرد در تامین گاز و تامین آب و همچنین سایر وسایل حمل و نقل و گرمایش سیالات مورد استفاده قرار می گرفتند. اکنون لوله فولادی گالوانیزه سرد اساساً از انتقال سیال خارج شده است و در برخی از چارچوب های آب آتش نشانی استفاده می شود. در ضمن به دلیل داشتن قابلیت جوشکاری خوب پرکاربرد می باشد.

خط تولید لوله گالوانیزه سرد

بهبود سطح فولاد جدید

در انجام گالوانیزه سرد باید از بلاست مکانیکی (سند بلاست، شات بلاست و …) استفاده شود. تمیزی سطح فولادی به ISO 85O1-1 Sa 2.5 می رسد. در همین حال، یکی دیگر از شاخص های کیفی عملیات سطح لوله های گالوانیزه سرد ، زبری است.

مواد مختلف لوله گالوانیزه سرد دارای نیازهای متفاوتی از زبری هستند. در دستورالعمل ساخت Zinga، متوسط ​​زبری مورد نیاز است که Ra=12.5 باشد، یعنی Rz بین 55 تا 75 میکرون باشد. در حالی که در دستورالعمل ساخت روال، نیاز به زبری کمتر است. یعنی Rz بین 40 تا 60 است.

بهبود سطح فولاد قدیمی

بهتر است از روش سندبلاست برای از بین بردن لایه های رنگ قدیمی و لکه های زنگ زده استفاده شود تا سطوح فولادی دارای زبری خاصی باشند. در صورت محدود بودن شرایط می توانیم از روش آسیاب دستی، بادی یا برقی نیز برای زدودن زنگ استفاده کنیم. این نوع روش می تواند به ISO 8501-1 Grade St 3 برسد که می تواند زنگ زدگی را به طور کامل با دست و ابزار برقی از بین ببرد.

لوله گالوانیزه سرد با مارک های مختلف دارای درجه های متفاوتی بر اساس نیازهای عملیات سطح هستند. به عنوان مثال، حدود پنج درصد از سطح کمی زنگ زده روی سطح فولاد قدیمی قبل از پوشش Zinga بلژیک مجاز است. وقتی فولاد سطوح s توسط ROVAL پرداخت می شود و به درجه st3 می رسد، پوشش های ROVAL با ضخامت 60 تا 80 میکرون (ضخامت لایه های خشک) نیروی چسبندگی خوبی برای فولاد دارند.

بهبود سطح جوش الکتریکی

جوشکاری خورنده ترین قطعات برای اعضای فولادی هستند. مشخص شده است که گالوانیزه سرد روشی موثر و مقرون به صرفه برای وصله درزهای جوشکاری پس از نصب اعضای فولادی است که با روی (آلومینیوم) پاشش قوس الکتریکی و روی گرم به روش جوشکاری پوشش داده شده اند.

قیمت لوله گالوانیزه سرد

برای ساخت گالوانیزه سرد یا الکتروگالوانیزه از مقدار گالوانیزه بسیار کم (فقط 10-50 گرم در متر مربع) استفاده می شود. مقاومت در برابر خوردگی آن پایین تر از لوله های گالوانیزه گرم است. تولید کنندگان لوله گالوانیزه معمولی، برای اطمینان از کیفیت، اکثر آنها از الکترو گالوانیزه (آبکاری سرد) استفاده نمی کنند.

فقط شرکت های کوچک با تجهیزات کوچک و تجهیزات قدیمی از فولاد الکترو گالوانیزه استفاده می کنند، البته قیمت آن ها نسبتاً ارزان تر است. در خانه های نوساز استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه سرد به عنوان لوله آبرسانی ممنوع است. در این مطلب از سایت آهن پرو شما را با لوله فولادی برق و کاندوئیت لوله گالوانیزه سرد آشنا کردیم.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس