لوله مانیسمان، لوله ای فولادی که با نام‌های متفاوت من جمله لوله مانیسمان، لوله بدون درز و لوله سیم لس شناخته می‌شود. لوله مانیسمان به عنوان یکی از پر استفاده ترین لوله های فولادی در صنعت است که کاربرد لوله های بدون درز زیاد و متفاوت نیز بوده اند. این لوله دارای رده های مختلف و کاربردهای مختلفی هستند که شما می‌توانید لیست قیمت لوله مانیسمان را جهت آگاهی از قیمت انواع لوله مانیسمان از طریق سایت آهن پرو مشاهده نمائید و خرید خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه انجام دهید.

لوله سیملس چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره داشتیم لوله سیملس نام دیگر لوله مانیسمان است که به لوله های بدون درز نیز اطلاق می‌شود ما در صنعت لوله های فولادی دو نوع لوله مختلف داریم لوله های بدون درز و لوله های با درز، امروز قصد داریم در مورد لوله های بدون درز با شما صحبت داشته باشیم این نوع لوله ها بر اساس ساختار و طرز ساختنی که دارند به شکلی ساخته می‌شوند که در بدنه خود هیچگونه درز و نقطه جوشی ندارند. دقیقاً به خاطر همین خصوصیت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی من جمله مقاومت خارق العاده در برابر دما و فشار زیاد هستند.

کاربرد لوله سیملس چیست؟

لوله مانیسمان یا همان لوله سیم لس به دلیل اینکه در ساختار خود درز و یا نقطه اتصال ندارند، همانطور که گفته شد دارای مقاومت بیشتر و استحکام بیشتر در مقابل فشارهای بیرونی هستند از این رو در صنایع حساسی نظیر صنعت نفت و گاز، صنعت ساخت مواد شیمیایی و یا حتی خطوط انتقال آب و همچنین صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارند اما با توجه به مشخصات فنی و کاربرد لوله مانیسمان باید این محصول را به کار بگیرید چرا‌که انواع رده‌های مختلف لوله مانسمان دارای سایز‌های متفاوتی هستند که هر یک از سایز های لوله مانیسمان تنها برای مکان‌های تعریف شده، مناسب هستند.

مزایای لوله سیملس:

  • استحکام و قدرت بیشتر
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • عمر طولانی تر
  • بدون نیاز به آزمایش

لوله سیملس چه ویژگی هایی دارد؟

تا اینجای مطلب به دو ویژگی اصلی لوله های سیملس که یعنی بدون درز بودن و بدون نقطه جوش بودن اشاره کردیم در مورد موارد دیگری که جزو ویژگی های این نوع لوله به حساب می‌آید، می‌توانیم به عمر طولانی تر بر اساس قدرت و استحکام بیشتر، مقاومت در برابر خوردگی به دلیل عدم وجود درز اشاره کنیم. در ادامه به چند نمونه از ویژگی های بی نظیر لوله سیملس اشاره می‌کنیم که سبب افزایش مزیت های این نوع لوله های بدون درز شده اند.

استحکام بالا

کاربرد لوله های بدون درز بدون شک این روز ها بسیار زیاد شده است چرا که لوله سیملس هیچگونه درزی ندارد و عدم نبود درز سبب شده است تا قدرت و استحکام آن ها نیز افزایش پیدا کنند. این ویژگی لوله سیملس سبب شده است تا لوله های جوشی با لوله های بدون درز تفاوت پیدا کنند. این نوع لوله ها به گونه ای هستند که حدود ۲۰٪ مقاومت و توان بالاتری از لوله های جوش داده شده با همان متریال و مواد را دارند.

اتصال جوش لوله فولادی درزدار وابسته به حلقه ضعیفی است که می‌تواند در شرایط فشار سبب شسته شدن لوله بشود. اما توجه داشته باشید که کیفیت بالای جوش نیز تاثیر خیلی زیادی روی عملکرد کلی لوله ها خواهند گذاشت به گونه ای که اگر جوش نامناسب و بی کیفیت صورت گرفته باشد، کیفیت نهایی محصول پایین خواهد بود پس توجه کنید که نبود خط جوش خود باعث شده است تا لوله سیملس قدرت و کیفیت خود را حفظ کند.

مقاوم در برابر خوردگی

همانطور که گفته شد لوله بدون درز بسیار بهتر از لوله درزدار است و این درز زمانی به وجود می‌آید که خوردگی در ناحیه به وجود بیاید. پس توجه کنید که نبود درز جوش در لوله های بدون درز سبب می‌شوند تا مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و شروع خوردگی در لوله ها ایجاد شود. یعنی در این بازه فرصت کمتری برای ناخالصی ها وجود دارد تا از امتداد خط جوش باعث رسیدن آسیب به لوله شوند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سایت آهن پرو در مورد اینکه لوله سیملس چیست صحبت کردیم تا با این نوع لوله فولادی آشنا شوید. با توجه به اینکه در ایران تولید کنندگان زیادی هستند که به تولید لوله بدون درز می‌پردازند، به همین دلیل فروشگاه اینترنتی آهن پرو نیز از دسته فروشندگان مستقیم و بدون واسطه در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات است که بدین منوال به راحتی می‌توانید از طریق آهن پرو نسبت به خرید بدون واسطه اقدام نمائید. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان و خرید لوله مانیسمان از طریق سایت و یا با شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ تماس گرفته و خرید خود را به آسانی و بدون اتلاف وقت انجام دهید.

سوالات متداول:

1- لوله سیملس چیست؟

لوله مانیسمان، لوله ای فولادی که با نام‌های متفاوت من جمله لوله مانیسمان، لوله بدون درز و لوله سیم لس شناخته می‌شود. لوله مانیسمان به عنوان یکی از پر استفاده ترین لوله های فولادی در صنعت ها کاربرد دارد

2- مهم ترین مزایای لوله سیملس چیست؟

استحکام و قدرت بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس