طلای آتشخوار چیست: به طور کلی ورق های آتشخوار به دلیل داشتن ویژگی های همچون مقاومت بالا و استحکام در بین انواع ورق ها دارای محبوبیت بیشتری است. صنعت پتروشیمی از جمله مهم ترین صنایعی است که از ورق آلیاژی آتش خوار استفاده می کند. دلیل استفاده از آن توانایی آن تحمل فشار و گرمای زیاد است. در ادامه این مطلب از وبسایت آهن پرو شما با این نوع ورق بیشتر آشنا می شوید و می توانید نسبت به خرید انواع ورق اقدام کرده و از قیمت ورق آلیاژی نیز مطلع شوید.

طلای آتشخوار چیست؟

ورق های آتشخوار به شکل رول و شیت در بازار موجود است. به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت، این اسم را برای آن گذاشته اند. از جمله تولید کنندگان طلای آتشخوار می توان به فولاد مبارکه اصفهان و کشورهای چین و کره جنوبی اشاره کرد.

*برای اطلاع بیشتر در مورد ورق‌های آلیاژی می‌توانید به صفحه «ورق آلیاژی چیست» مراجعه کنید.*

انواع گریدهای طلای آتشخوار چیست؟

مقدار حرارتی که می تواند تحمل کند 585 و 1250 می باشد و در گریدهای مختلف تولید می شود. با بالا رفتن گریدها، کارایی آن نیز افزایش می یابد. فولاد آتشخوار ساخته شده از انواع آلیاژهای است که توانایی عبور مایعات و گازها را با درجه حرارت بسیار بالا دارد. در ادامه شما را با گریدهای آن آشنا می کنیم.

ورق A516

طلای آتشخوار چیست: این نوع از مدل ورق کربنی است که به دلیل تحمل فشار، 25 برابر وزن خود در تولید مخزن های کروی به استحکام، اتصالات و مبدل های فشار نیاز دارد. از تولیدکنندگان برتر ورق A516 می توان به شرکت ایلیج اکراین، دوفرکو بلژیک و پوسکو کره جنوبی اشاره کرد. این نوع ورق در گریدهای گوناگون 55، 60، 66 و 70 است که گرید 60 و 70 آن جز طلای آتشخوار هستند.

ورق آلیاژیِ ST52

ورق st52 دارای کوین های کربن فولاد st52.3 است که در دماهای بالا از آن استفاده می شود. در برابر سایر ورق های فولادی در حفظ خواص فیزیکی و دما رتبه بهتری دارند. به طور گسترده از آن در صنایع پتروشیمی و تولید برق استفاده می کنند.

ورق مخزنی آتشخوار

در ادامه مطلب طلای آتشخوار چیست به این موضوع می پردازیم که ورق آتشخوار مخزنی برای تولید مخازن دیگ های بخار و دیوارهای مخزن مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های A516 در گریدهای 60 و 70 ورق مخزنی آتشخوار گفته می شود. البته با استاندارد ASTM تولید می شود.

ورق A36

از جمله مهم ترین کارخانه های تولیدکننده آن می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین اشاره کرد. از تامین کنندگان خارجی نیز هیوندای استیل کره جنوبی، دوفرکوبلژیک و اورال استیل روسیه می باشد. ویژگی های این ورق شامل موارد زیر است:

  1. قابلیت جوشکار
  2. شکل پذیری
  3. چقرمگی مناسب
  4. خمشی بالا
  5. استحکام بالامقاومت در برابر آب شور و املاح دریایی

ورق الیاژی Mn417

ورق ۱۷Mn4 در استاندارد DIN آلمان با نام ۱۷۱۷۵ تولید می شود. از آن برای تولید مخازن، لوله های انتقال مایعات داغ، پالایشگاه ها و پتروشیمی استفاده می شود.

کاربردهای ورق آتشخوار

در ادامه مطلب طلای آتشخوار چیست؛ به کاربردهای این ورق اشاره می کنیم که شامل موارد زیر است:

  • از جمله ورق های پرکاربرد برای جابه جایی مایعات و گازهای فوق العاده گرم است.
  • در صنایع نفت، پتروشیمی، گاز و پالایشگاه ها استفاده می شود و در زمان مواجه با بخار آب، حرارت و فشار بالا دارای مقاومت بالای است.
  • به دلیل تحمل دمای 1250 درجه سانتی گراد در بیشتر صنایعی که با دمای بالا مواجه هستند، استفاده می شود.
  • در مخازن کروی، مبدل های تحت فشار، مخازن تحت فشار، اتصالات و تجهیزات انرژِ تجدید پذیر کاربرد دارد.

جان کلام

در این مطلب از وبسایت آهن پرو با پرکاربردترین و با ارزش ترین ورق های آلیاژی، ورق آتشخوار آشنا کردیم. مقاومت آن در دمای 1250 درجه سانتیگراد موجب خاص شدن آن می شود. با تغییر دادن میزان و نوع آلیاژها در آن موجب به وجود آمدن گریدهای گوناگون در آن می شود. بسیار متشکریم که تا پایان مطلب طلای آتشخوار چیست؛ ما را همراهی کردید. همچنین فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه های بی نظیر در زمینه فروش انواع ورق و ورق آلیاژی می باشد که بدین طریق می توانید نسبت به خرید ورق آلیاژی اقدام نمائید.

سوالات متداول:

ورق آتشخوار چقدر دما را تحمل می کند؟

ورق آتشخوار قابلیت تحمل حرارت تا دمای ۵۸۵ و ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد را دارد وابسته به نوع ترکیب آلیاژی موجود در خود!

منظور از ورق آتشخوار مخزنی چیست؟

یکی از کاربردهای مهم ورق آتشخوار در صنعت مخزن سازی در صنعت پتروشیمی می‌باشد. ورق‌های آتشخوار در گریدهای A516-Gr60 و A516-Gr70 بیشترین کاربرد را در صنعت مخزن سازی دارد.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس