انواع فولاد ضد سایش از جمله بهترین محصولات هستند که به عنوان فولاد مقاوم به ضربه و سایش شناخته می شوند. به فولاد مقاوم به سایش به اختصار AR نیز می گویند که از ورق آلیاژی با درصد کربن بالا تولید می شوند. البته استیل ضد سایش از ترکیب های دیگر برای افزایش میزان مقاومت خود استفاده می کند. شما می توانید از طریق سایت آهن پرو از قیمت ورق ضد سایش ck45، ورق ضد سایش st52 و قیمت ورق ضد سایش هاردوکس 400 مطلع شوید و همچنین خرید ورق هاردوکس را با قیمت مستقیم درب کارخانه نیز انجام دهید.

ورق ضد سایش چیست؟

لغزش یک ماده یا یک سطح بر روی سطح دیگری موجب کاهش ذرات سطحی می شود و این نوع مکانیزم نوعی کار مکانیکی به حساب می آید که به سایش گفته می شود. فولاد مقاوم به سایش از جمله ورق های فولادی آلیاژی است که دارای سختی بالای است و این نوع سختی موجب افزایش مقاومت به سایش می شود.

زمانی که سختی سطحی فولاد بالا بوده در تماس با مواد دیگر، سطح خراش برنمی دارد. از دیگر وِیژگی های فولاد مقاوم به ضربه و سایش این است که مقاومت به خوردگی نیز دارد و دارای مقاومت خمشی، جوش پذیری، فواید ماشینکاری و چقرمگی بالای در هر شرایطی است.

خواص انواع ورق هاردوکس یا فولاد ضد سایش

ورق ضد سایش از دسته ورق های با مقاومتی بالا می باشد که برای نگهداری در شرایط سخت بسیار مناسب می باشند که دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر لغزش، ضربه، و خراش نیز هستند. به دلیل وجود مقدار زیادی کربن که در ساختار خود، آلیاژ سختی فولاد را افزایش می دهد و فولاد را تبدیل به ماده ای می کند که نیازمند مقاومتی بالا در برابر سایش و یا ضربه هستند.

در شرایطی نیز ممکن است فولاد کربنی با سختی بالا نیز به دست بیاوریم تا فولاد مقاومت خیلی خوبی در برابر نفوذ داشته باشد. سرعت سایش در مقایسه با ورق های آلیاژ حرارتی بیشتر بوده چرا که فولاد کربن شکننده می باشد پس از فولاد های کربن برای کاربرد های پوششی بالا استفاده نمی شود.

انواع فولاد ضد سایش موجود در بازار

فولاد از جمله پرکاربردترین فلزهای ترکیبی می باشد که ازترکیب شدن آهن با انواع آلیاژهای گوناگون دیگر به دست می آید. استیل ضد سایش نوعی از فولادهای آلیاژی است که در برابرسایش و سختی دارای مقاومت بالای است. در ادامه شما را با انواع فولاد مقاوم به سایش آشنا می کنیم.

ورق ضد سایش هاردوکس

این محصول در سختی های گوناگونی در بازار موجود است. سختی های 400، 450، 500، 550، 600 برینل یا بالاتر وجود دارند. هزینه ای که برای خرید انواع ورق هاردوکس می کنید با توجه به سختی آن متفاوت است. به عنوان مثال قیمت ورق هاردوکس 400 با 500 متفاوت است.

ورق Hardox 450 و 500 در صنایع داخلی بیشترین کاربرد را دارد. این نوع دارای میزان کربن بالای بوده و سختی آن افزایش یافته و استحکام آن کمتر است. از این رو در پروژه های ساختمانی مثل تیرستون یا پل ها مناسب نبوده؛ ولی در تماس با مواد ساینده مقاوم هستند.

ورق ضد سایش st52، بهترین فولاد ضد سایش در بازار

در صنعت ساختمان سازی به طور گسترده از این محصول استفاده می کنند. به دلیل داشتن 16 درصد منگنز در تولید این نوع فولاد مقاوم به ضربه و سایش، مقاومت بالای در برابر خمش دارد. از طریق جوشکاری می توان تمامی مقاطع فولادی با درصد کربن پایین مانند A517، A516، ST37 و A283 را به یکدیگر متصل کرد.

برای تشخیص آن از شیوه های تست شیمیایی، تست UT و تست کشش استفاد نمایید. تولید آن در کارخانه فولاد سپاهان در دمای بالیا 1700 درجه فارنهایت است و این محصول به عنوان انواع فولاد ضد سایش با نام فولاد 1.0570 نیز شناخته می شود.

فولاد مقاوم به ضربه و سایش ولدوکس

این نوع استیل ضد سایش به دلیل داشتن عناصر آلیاژی کمتر، دارای استحکام بالای است و در صنعت عمران و خودروسازی از آن استفاده می شود. این محصول جز انواع فولاد ضد سایش می باشد که در گریدهای گوناگون در بازار موجود است و دارای ضخامتی بین 4 تا 1400 میلی متر می باشد. از مهم ترین خصوصیت آن می توان به جوش پذیری مناسب آن اشاره کرد.

فولاد مقاوم به سایش راک استار

نحوه تولید آن از طریق عملیات حرارتی کوئنچ تمپر می باشد و مهم ترین گرید آن 400 است. به دلیل داشتن درصد کم کربن دارای خواص جوشکاری بالای است و برای خرید ورق ضد سایش راک استار می توانید آن ها در ضخامت های 6 تا 75 میلی متر تهیه کنید.

کاربرد انواع فولاد ضد سایش:

  • تجهیزات و ملحقات خاک برداری؛
  • ساخت و ساز، تخریب و بازیافت؛
  • معدن و استخراج معادن؛
  • سیمان و سایر کارخانه های صنعتی؛
  • ماشین آلات کشاورزی؛
  • کامیون، تریلر و سایر وسایل نقلیه.

قیمت انواع ورق ضد سایش باکیفیت

فولاد مقاوم به ضربه و سایش عمدتاً با مقاومت بالا در برابر اصطکاک سایش، جوش پذیری، شکل پذیری خوب و ماشین کاری مشخص می شوند. نقطه ضعف فولاد مقاوم به سایش، مقاومت کم در برابر خوردگی است که می تواند کاربرد آن ها را در محیط های تهاجمی محدود کند. قیمت انواع استیل ضد سایش با توجه میزان سختی، نوع گرید و … مشخص می شود. در این مطلب شما را با قیمت ورق ضد سایش ck45، ورق ضد سایش st52 و قیمت ورق ضد سایش هاردوکس 400 اشنا کردیم. برای خرید آنلاین انواع فولاد ضد سایش با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

کلام آخر:

فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فوشگاه های اینترنتی در زمینه فروش انواع ورق هاردوکس، انواع ورق آلیاژی، آهن آلات صنعتی و ساختمانی می باشد که به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه شما می توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب نیز خریداری کنید. همانطور که می دانید انواع ورق هاردوکس در بازار موجود هستند که کیفیت آن ها را نوع ترکیب ساختاری که دارند مشخص می کند که شما می توانید از محصولات فروشگاه اینترنتی آهن پرو اطمینان خاطر داشته باشید. جهت اطلاع از قیمت ورق هاردوکس می توانید با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس