یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف لوله بدون درز مانیسمان می باشد. این محصول بسته به نوع استفاده می تواند به روش های مختلفی تولید شود. به طور کلی، لوله های بدون درز برای انتقال سیالات از یک نقطه یا مکان به نقطه دیگر استفاده می شود. دانستن بیشتر در مورد عملکرد لوله های مانیسمان بدون درز برای درک کاربرد آن در این صنایع خاص ضروری است. به دلیل کیفیت بالا خرید لوله مانیسمان بدون درز نیز افزایش یافته است و به همین دلیل فروشگاه اینترنتی آهن پرو نیز یکی از فروشندگان بی رقفیب در زمینه فروش لوله مانیسمان می باشد که از طریق این سایت می توانید خرید لوله مانیسمان بدون واسطه انجام دهید.

به دلیل فراگیر بودن و تطبیق پذیری آن، کاملاً بدیهی شده است. هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که این مواد چقدر به فرآیند کلی یک شرکت بزرگ صنعتی کمک می کند. پس تا انتها با ما همراه باشید که قرار است اطلاعات مفیدی درمورد آنها به شما بدهیم.

تفاوت لوله فولادی بدون درز و لوله درز دار:

لوله فولادی بدون درز که به آن لوله مانیسمان و یا لوله سیم لس نیز می گویند، در مرحله تولید خود تحت جوشکاری قرار نمی گیرند و بدین صورت برای فرایند تولید این دسته از محصولات از روش جوشکاری استفاده نمی شود و همچنین برای تولید مقاطع فولادی اعم از شمش از حرارت و کشش استفاده کرده و فرایند تولید لوله فولادی صورت می گیرد. همچنین مواد اولیه برای ساخت لوله مانیسمان با لوله بدون درز متفاوت می باشد.

فرایند تولید لوله درزدار نیز به این صورت می باشد که برش کاری روی ورق ها صورت می گیرد و برای شکل دهی آن از فرایند جوشکاری استفاده می کنند. در اصل کیفیت تولید و مواد اولیه ساخت لوله مانیسمان بدون درز بهتر از لوله سیاه درزدار می باشد که این عامل سبب شده است تا قیمت لوله فولادی بدون درز گران تر از لوله درزدار باشد.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

مزایای لوله بدون درز مانیسمان:

جدا از فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی پر فشار، لوله‌ های بدون درز نیز در طیف وسیعی از مصارف تجاری به کار می ‌روند؛ زیرا یک ماده قوی است، شکل یکنواخت دارد و می ‌تواند فشار زیادی را تحمل کند.

اگرچه فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی پیچید ه‌تر دیگری نیز در این امر دخیل هستند، تولید لوله‌ های بدون درز به سادگی از طریق کشش یک ماده قابل کار مانند فولاد انجام می ‌شود. از طریق این فرآیند، یک محصول استوانه ای بلند و توخالی ساخته می شود. سپس از یک سوراخ کننده نوک تیز و گلوله ای شکل برای یکنواخت کردن حفره در سازه استفاده می شود.

لوله فولادی بدون درز در چه صنایعی استفاده می شود؟

قبل از اینکه با کاربردهای متعدد لوله های بدون درز آشنا شوید، ابتدا و مهمتر از همه این است که بفهمید این لوله دقیقاً چگونه به نظر می رسد. بر اساس نام خود محصول، لوله بدون درز یک لوله توخالی پیوسته است که می تواند از کربن یا فولاد ضد زنگ ساخته شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، این محصول فلزی برای انتقال سیالات از یک منطقه به منطقه دیگر استفاده می شود. به منظور تسهیل این انتقال سیالات، لوله های بدون درز هیچ شکستگی، دندانه یا شکافی در ساختار خود ایجاد نمی کنند و اجازه می دهند سیالات جریان آزاد داشته باشند. فقدان شکاف برای جلوگیری از آلودگی احتمالی موادی که حمل می کند ضروری است.

صنایع پتروشیمی:

به طور معمول، صنعت پتروشیمی در استفاده از نفت و گاز برای پردازش طیف وسیعی از محصولات منشعب شده است. این محصولات شامل لاستیک، دارویی، چسب است که در بسیاری از زمینه های پزشکی و همچنین صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل توانایی لوله بدون درز برای مقاومت در برابر فشار زیاد، ابزار مفیدی برای صنعت پتروشیمی است که شامل بسیاری از فرآیندهای پیچیده تبادل حرارتی است.

کشتی سازی:

لوله کشی یک کشتی برای اجرای روان عملیات ضروری است. با این حال، این ممکن است لزوماً برای تماشاچی که ممکن است تصور کند که یک کشتی عمدتاً از طریق فرآیندهای مکانیکی مانند فرمان ساده و ناوبری نیرو می گیرد، آشکار نباشد. از طریق لوله‌های بدون درز، سیستم‌های کنترل کشتی می‌توانند همانطور که در نظر گرفته شده‌اند عمل کنند. این محصولات فلزی قادر به انتقال موثر مایع از یک منطقه به منطقه دیگر هستند. ساختار محصول همچنین از مشکلاتی مانند انفجار خط لوله که می تواند منجر به نتایج فاجعه بار شود جلوگیری می کند.

صنایع بویلر:

به عبارت ساده، دیگ بخار یک ظرف بسته است که در آن بخار گرم شده و تولید می شود تا انرژی الکتریکی، سوختی یا هسته ای تولید کند. به دلیل فرآیندهای پرفشار و دمای بالا که در این فرآیند دخیل هستند، از انواع ضخیم‌ تر لوله ‌های بدون درز مانیسمان استفاده می ‌شود. عدم وجود شکاف در شکل گیری آنها از مشکلات عمده بالقوه مانند انفجار خطوط لوله جلوگیری می کند.

کلام آخر:

لوله فولادی بدون درز مانیسمان در درجه اول توسط بسیاری از صنایع مانند صنایع پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ بخار برای بسیاری از فرآیندهای پیچیده تبادل حرارتی استفاده می شود. با دانستن بسیاری از عملکردهای لوله های بدون درز، صنایع می توانند به طور مداوم به پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی برای بهبود مواد و استفاده از آن به روش های بی سابقه تری دست یابند. شما می توانید برای خرید لوله مانیسمان بدون درز و استعلام از قیمت آن، با کارشناسان مجموعه آهن پرو در تماس باشید چرا که قیمت لوله مانیسمان در این فروشگاه اینترنتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز بوده است.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس