در ساخت گلخانه‌ها، لوله‌ گلخانه ای برای ساخت‌بندی و سیستم گرمایش و تهویه مناسب استفاده می‌شوند. برای خم‌کردن این لوله‌ها به شکل دقیق و منظم، از دستگاه خم کن لوله گلخانه استفاده می‌شود. در این مقاله از سایت آهن پرو به معرفی دستگاه لوله خمکن، عملیات خم لوله‌های فلزی و نکات مهم در استفاده از این دستگاه پرداخته خواهد شد.

دستگاه خم کن لوله گلخانه چیست؟

این محصول، دستگاهی است که برای خم‌کردن لوله‌های فلزی به شکل دقیق و منظم در ساخت گلخانه‌ها، استفاده می‌شود. این دستگاه از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بخش برش و بخش خم کن. در بخش برش، لوله‌های فلزی به‌اندازه موردنیاز بریده می‌شوند و سپس در بخش خم کن، با استفاده از قالب‌هایی که به‌اندازه خم موردنظر طراحی شده‌اند، لوله‌ها به شکل دقیق و منظم خم می‌شوند.

عملیات خم لوله‌های فلزی:

برای خم‌کردن لوله‌های فلزی در دستگاه خم کن لوله گلخانه، ابتدا لوله‌ها به طول موردنیاز بریده می‌شوند و سپس در دستگاه وارد مرحله خم‌کردن می‌شوند. در این مرحله، ابتدا قالبی که به‌اندازه خم موردنظر طراحی شده است، در دستگاه قرار می‌گیرد. سپس لوله فلزی در دستگاه قرار گرفته و توسط تراشه‌هایی که در قالب وجود دارد، به شکل دقیق و منظم خم می‌شود. نکات مهم در استفاده از دستگاه خم کن لوله گلخانه:

  •  در استفاده از دستگاه لوله خمکن، باید به‌دقت ابعاد و قطر لوله‌های فلزی را در نظر گرفت و قالب‌های مناسب برای هر نوع لوله را در دستگاه قرارداد.
  • برای خم‌کردن لوله‌های فلزی به شکل دقیق و منظم، باید به‌دقت و با کنترل دمای مناسب، فشار هوا و سرعت خم دادن لوله‌ها را تنظیم کرد.
  • درصورتی‌که لوله فلزی در حین خم‌شدن، از شکل موردنظر خارج شود، باید به‌سرعت عملیات خم‌کردن را متوقف کرد و لوله را جایگزین کرد.
  • در هنگام استفاده از دستگاه خم کن لوله گلخانه، باید از ابزارهای ایمنی مانند دستکش، کلاه، عینک محافظ و لباس ایمنی استفاده کرد.
  • پس از خم‌کردن لوله‌های فلزی با این دستگاه، باید لوله‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه خطا یا تغییر شکل غیر مناسب، اقدام به تعمیر و یا تعویض لوله کنید.

مزایای دستگاه خم کن لوله گلخانه چیست؟

استفاده از دستگاه لوله خمکن برای خم‌کردن لوله‌های فلزی در ساخت گلخانه‌ها، به دلایل زیر مزایایی دارد:

  1. دقت بالا: این دستگاه با استفاده از قالب‌هایی که به‌اندازه خم موردنظر طراحی شده‌اند، لوله‌های فلزی را به شکل دقیق و منظم خم می‌کند. به‌این‌ترتیب، دقت بالایی در خم‌کردن لوله‌ها به دست می‌آید که در نتیجه، باعث افزایش کیفیت و دقت در ساخت گلخانه می‌شود.
  2. کارایی بالا: دستگاه خم کن لوله گلخانه با سرعت بالا و به‌صورت اتوماتیک، لوله‌های فلزی را خم می‌کند. به‌این‌ترتیب، زمان و هزینه تولید کاهش می‌یابد و کارایی بالایی در ساخت گلخانه به دست می‌آید.
  3. افزایش دوام: با استفاده از این دستگاه، لوله‌های فلزی به شکل منظم و دقیق خم می‌شوند و ازاین‌رو، دوام و مقاومت آنها در برابر شکستن یا تغییر شکل غیر مناسب افزایش می‌یابد.
  4. انعطاف‌پذیری: با استفاده از دستگاه لوله خمکن، می‌توان لوله‌های فلزی را به شکل‌های مختلفی خم کرد و بر اساس نیاز و شرایط مختلف، از آنها در ساخت سیستم گرمایش و تهویه مناسب استفاده کرد.
  5. صرفه‌جویی در هزینه: با استفاده از دستگاه خم کن لوله گلخانه، هزینه‌های تولید و نگهداری لوله‌های فلزی به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و در نتیجه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دست می‌آید.

جمع‌بندی

در نتیجه، استفاده از دستگاه لوله خمکن برای خم‌کردن لوله‌های فلزی در ساخت گلخانه‌ها، به شکل دقیق و منظم و باکیفیت بالا انجام می‌شود. با رعایت نکات مهم در استفاده از این دستگاه، می‌توان به‌راحتی لوله‌های فلزی را به شکل دلخواه خم کرد و برای ساخت سیستم گرمایش و تهویه مناسب در گلخانه‌ها استفاده کرد. شما قبل از خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای توانسته برای استفاده از آن در موقعیت‌های گوناگون از دستگاه خم کن لوله گلخانه استفاده نمایید.

منبع: www.buildmyowngreenhouse.com

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس