اتصالات سازه های گلخانه ای شامل انواع اشکال اتصالات سازه ای پرکاربرد در صنعت گلخانه های صنعتی و کشاورزی هستند. برای درست کردن سازه های گلخانه، محل تلاقی نایلون پوشش گلخانه و قرار دادن پنجره‌ها و باقی تجهیزات بر روی سازه ها از انواع بست گلخانه و لوله گلخانه استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با اتصالات گلخانه فلزی، پایه فلزی گلخانه، بست پلاستیکی گلخانه و قیمت لوله و اتصالات گلخانه آشنا می‌کنیم.

انواع اتصالات سازه های گلخانه ای چیست؟

اتصالات گلخانه اصفهان، مشهد، تهران و … در شکل های گوناگون یو، نیم دایره، مستطیل و … در بازار موجود است. ضخامت انواع اتصالات گلخانه ای در 1 میلی متر، 1.5 میلی متر، 2 میل برای سقف ها و ضخامت 2.8 میلی متر و 3 میلی کتر برای ستون هاست. همچنین از نظر وزن در انواع سبک و نیمه سنگین است. انواع اتصالات سازه گلخانه های شامل موارد زیر است:

  1. اتصالات سازه های سبک گلخانه ای
  2. اتصال سازه های گلخانه کشاورزی
  3. اتصالات سازه های گلخانه ای صنعتی
  4. اتصال های گلخانه سنگین

مزیت استفاده از سازه گلخانه ای گالوانیزه

لوله گلخانه ای چیست؟ همانطور که می‌دانید امروزه برای ساخت گلخانه ها، از محصولات گالوانیزه استفاده می‌کنند چرا‌که این محصولات دارای مقاومتی بسیار بالا هستند و دارای تحمل وزن خیلی خوبی می‌باشند. تمامی این ویژگی ها سبب شده اند که عموم مردم گلخانه های خود را با لوله گالوانیزه گلخانه ای درست کنند. در واقع تولید لوله و اتصالات ساخته شده با گالوانیزه سرد و گرم به گونه ای است که با فلز روی و یا قلع پوشانده شده اند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای و یا اتصالات آن ها به دو روش گالوانیزه سرد و گرم به تولید می‌رسند که طول عمر محصولات گالوانیزه تولید شده با نورد گرم بالا‌تر از گالوانیزاسیون سرد است. عمر مفید لوله گلخانه ای ۲۵ الی ۳۰ سال است که طول عمر مفید لوله گالوانیزه گلخانه ای سرد نهایت ۸ سال خواهد بود. همچنین قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه گرم بیشتر از نوع سرد آن است اما شما یکبار هزینه ای گران تر پرداخت می‌کنید اما محصول را تا سال‌های زیادی خواهید داشت.

تولید این لوله های گالوانیزه گلخانه ای در دمای ۴۲۰ درجه سانتی‌گراد صورت می‌گیرد که پیوندی محکم میان فلز آهن و روی ایجاد می‌شود که بر اساس همین مبنا لوله گالوانیزه سرد دارای مقاومتی پایین تر خواهد بود.

انواع بست گلخانه:

از بست های گلخانه برای اتصال دادن و مهار لوله های گلخانه استفاده می‌کنند. بیشتر بست ها از جنس فولاد ضدزنگ بوده و دارای استحکام و مقاومت بالای است. در میان انواع مختلف آن، بست گلخانه ای گالوانیزه نسبت به بست پلاستیکی گلخانه ای یا نوع فلزی آن بهتر است. برای اتصالات سازه های گلخانه ای مدل های مختلفی از آن در بازار موجود است که دارای ویژگی های خاص به خود و اندازه های گوناگون هستند. پرکاربردترین بست ها شامل موارد زیر است:

  • بست سرتاج
  • بست لامپی
  • بست های تسمه ای
  • بست چهار پیچ

انواع مختلف دیگری از این محصول نیز برای اتصال لوله های گلخانه وجود داشته که هر کدام دارای اتصالات مخصوص به خود مانند کمان، ناودان، ستون گلخانه است و وظیفه تمامی آن‌ها نگهداشتن لوله های گلخانه است و براساس استانداردهای مورد نیاز تولید می‌شود. فروش بسته گلخانه از طریق بهترین مراکز مانند سایت آهن پرو امکان پذیر است.

اجزای اساسی سازه گلخانه ها

تکیه گاه عمودی عمده گلخانه ها بسته به استحکام مورد نیاز توسط تیرهایی که بر روی دو تا چهار مرکز پا قرار می‌گیرند، تامین می‌شود. بسته به عرض سازه از تیرهای خرپایی یا قوسی منحنی استفاده می‌شود.

روکش ها به صورت افقی چیده شده اند و تیرها را به هم متصل می‌کنند. بسته به اندازه گلخانه از فاصله چهار تا هشت قوسی استفاده می‌شود. در مناطقی که بادهای شدید رخ می‌دهد، پرلین ها در حفظ یکپارچگی ساختاری گلخانه مهم هستند.

جنس اتصالات گلخانه ای از چیست؟

به طور کلی هر نوع اتصالی مورد استفاده در یک سازه قطعا تحت اعمال بالاترین نیروها و فشارها است. از این رو به هیچ وجه نمی‌توان اتصالات سازه های گلخانه ای اسپانیایی و کوچک و بزرگ را از مواد و متریال کم چگالی و ضعیف ساخت. آلیاژهای فولادی کربنی از جمله مهم ترین آلیاژی است که برای تهیه آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع مواد دارای چگالی بالای بوده و تحت نیروهای فزاینده ناشی از بار سازه قرار گرفته اند.

با توجه به این که این نیروها به طور طولانی مدت روی اتصالات وارد شده، اما باز هم تغییری در ساختار منسجم سازه به وجود نمی‌آید و این یک مزایای عالی به حساب می‌آید.

جان کلام

لوله و اتصالات گلخانه ای جز عناصر فلزی مهم در ساخت گلخانه به حساب می‌آیند و در زمان خرید لوله گلخانه ای باید اقدام به تهیه انواع بست گلخانه، پایه فلزی گلخانه و اتصالات گلخانه اصفهان، تهران و … کنید. برای خرید بست ها خوب است بدانید که قیمت بست پلاستیکی گلخانه ای نسبت به دیگر انواع دارای قیمت پایین تری است. شما برای خرید اتصالات سازه های گلخانه ای خانگی، کوچک، صنعتی و اسپانیایی به فروشگاه اینترنتی آهن پرو مراجعه کنید.

منبع: aggie-horticulture.tamu.edu

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس