اتصالات لوله گالوانیزه از جمله رایج‌ترین اتصالات در صنایع گوناگون مانند ساختمان‌سازی و کشاورزی است. برای تولید آن‌ها از روکش گالوانیزه استفاده کرده که موجب مقاوم کردن آن در برابر خوردگی در هر موقعیت آب و هوایی می‌شود. قیمت انواع اتصالات لوله گالوانیزه با توجه به مدل آن متفاوت و متغییر است که شما توانسته برای اطلع از قیمت اتصالات گالوانیزه با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

اتصالات گالوانیزه چیست؟

اتصالات لوله گالوانیزه به دلیل دارا بودن یک لایه گالوانیزه بر روی سطح آن از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و خوردگی برخوردار است. فرایند گالوانیزیسیون موجب شده تا اتصالات در هر موقعیت آب و هوایی توانسته از زنگ‌زدگی جلوگیری کند. انواع اتصالات لوله گالوانیزه برق، آب و گلخانه به طور گسترده در صنایع نفت و گاز، ساختمان‌سازی، آب و فاضلاب استفاده می‌شود. این استفاده از این اتصالات در لوله کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض را در پی دارد.

انواع اتصالات لوله گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه براساس معیارهای گوناگون همچون کاربرد آن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از مدل‌ها ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند که در ادامه شما را با آن آشنا می‌کنیم.

اتصالات جوشی گالوانیزه

اتصالات جوشی گالوانیزه توانسته برای اتصال به لوله پای پینگی استفاده کرد و برای وصل کردن اتصالات به لوله‌ها از جوشکاری بهره می‌گیرند.

اتصالات فلنج‌دار گالوانیزه

نحوه استفاده از انواع اتصالات لوله گالوانیزه این است که به صورت دنده‌ای یا جوشی اتصال فلنجی را به لوله متصل کرده و از طریق پیچ و مهره آن را به لوله می‌بندند. این نوع از بهترین مدل‌ها برای استفاده در لوله گالوانیزه است.

اتصالات دنده‌ای گالوانیزه

در این نوع اتصالات گالوانیزه، محصول از طریق دنده‌ای که بر روی لوله یا اتصال ایجاد می‌کند، توانایی اتصال را فراهم می‌کند. با توجه به این‌که اندازه اتصالات لوله گالوانیزه دنده‌ای در سایز 10 تا 12 سانتی‌متری موجود است، استفاده از این نوع از نظر سایز و ابعاد محدودیت دارد.

اتصالات سه راهی گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه سه راهی برای ترکیب یا جداسازی جریان‌های سیال استفاده می‌شود. این نوع اتصال مقاوم در برابر خوردگی، راه حل مناسبی برای افزودن به سیستم‌های لوله‌کشی برای اتصال لوله‌هایی با قطرهای مختلف یا زمانی که لوله‌ها باید در جهات مختلف کار کنند، هستند.

اتصالات زانویی گالوانیزه

زانویی گالوانیزه در دو اندازه مختلف 45 درجه و 90 درجه موجود است. از آن‌ها برای تغییر جهت جریان آب استفاده می‌شود که اتصالات لوله گالوانیزه زانویی مستقیماً به لوله متصل خواهد شد.

اتصالات لوله گالوانیزه درپوش

از این مدل از اتصال‌ها برای مسدود کردن انتهای مسیر لوله‌کشی استفاده می‌شود و نوع مسدودیت آن دائم خواهد بود.

اتصال چپقی گالوانیزه (STREET ELBOW)

چپقی‌ها از نظر شکل ظاهری مانند زانویی بوده ولی اتصالات چپقی گالوانیزه از بیرون دنده شده و از سمت دیگری از داخل دنده می‌شوند و در دو نوع 45 و 90 درجه در بازار وجود دارد. هدف از خرید اتصالات لوله گالوانیزه از نوع چپقی این است که برای تغییر جهت جریان از آن استفاده کرده و در صورتی که یک سمت اتصال از داخل دنده شده باشد، باید بجای زانویی از چپقی استفاده شود.

مغزی گالوانیزه

هر دو طرف مغزی (NIPPLE) از بیرون دنده شده و برای اتصال در بین دو شیر فلکه که هر دو طرف آن از داخل دنده شده‌اند، قابل استفاده است. در ضمن از مغزی توانسته برای تغییر مادگی به نری زانو یا سه راهی بهره گرفت.

روپیچ و توپیچ گالوانیزه

از روپیچ_توپیچ برای ادامه خط لوله‌کشی استفاده کرده که در یک طرف دارای مادگی و از طرف دیگر نری دنده دارد.

مزایای اتصالات لوله گالوانیزه

انواع اتصالات گالوانیزه در صنایعی که نیاز به استقامت داشته از جمله نفت، گاز و پتروشیمی قابل استفاده است. مزیت‌های انواع اتصالات مقاوم در برابر خوردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • پایین بودن هزینه تعمیرات
  • دارا بودن هزینه کم برای ساخت و فروش
  • دارا بودن مقاومت مکانیکی در برابر ضربات
  • کم بودن ضریب انبساط طولی
  • مقاومت بالا در برابر آتش و نفوذ هوا به بدنه لوله
  • قابلیت استفاده برای دماهای بالا
  • مقاومت در برابر فشار زیاد.

جان کلام

اتصالات گالوانیزه از مهم‌ترین نوع اتصال در صنعت بوده با دارا بودن پوشش گالوانیزه توانسته از انواع اتصالات لوله گالوانیزه برق، گلخانه و آب در صنایع کشاورزی، نفت و گاز و ساختمان‌سازی استفاده کرد. این محصول با توجه به این که در انواع گوناگون از جمله اتصالات فلنج دار، دنده‌ای و جوشی گالوانیزه در بازارموجود است، دارای قیمت متفاوتی است. از این رو شما که شما خریدار اتصالات گالوانیزه هستید، توانسته لیست قیمت اتصالات گالوانیزه را از کارشناسان وبسایت آهن پرو درخواست نمایید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس