ورق ضد سایش سیدور از محصولات تولید شده کشور اسلونی اروپای شرقی است. برای ساخت آن از عناصری مانند: کربن، منگنز، سیلیسیوم، گوگرد و … استفاده می‌کنند. ورق SIDUR از ضخامت 8 میلی‌متر به بالا و با مقدار سختی 400 تا 500 برینل است از این رو در انواع گرید ورق مقاوم به سایش 400، 450 و 500 در بازار موجود است. از آن‌ها برای ساخت تجهیزات ضد سایش و با استحکام بالا استفاده می‌شود. شما در صورتی که نیاز به خرید ورق سیدور دارید، توانسته با مشاوران سایت آهن پرو در تماس بوده یا مستقیما به صفحه «قیمت ورق هاردوکس» مراجعه نمایید.

ورق ضد سایش سیدور چیست؟

ورق آلیاژی سیدور (SIDUR) از جمله ورق‌های ضد سایش بوده که در کشور اسلونی  تولید می‌شود. شرکت سازنده این ورق مقاوم به سایش با نام تجاری SIJ فعالیت خود انجام می‌دهد و به عنوان برندی مطرح و شناخته شده معروف است.

ورق ضد سایش سیدور از ضخامت 8 میلی‌متر به بالا با درجه سختی 400 تا 500 برینل در بازار موجود است. این محصول از جمله ورق‌های کم آلیاژ بوده که جدای از مقاومت در برابر سایش در برابر حرارت هم مقاومت از خود نشان می‌دهد. ورق های ساخته شده از این برند دارای چقرمگی بالا و قابلیت خوب جوشکاری نیز می باشند.

انواع ورق ضد سایش سیدور

ورق سیدور از عناصری همچون: کربن، سیلیسیوم، منگنز، گوگرد، فسفر، کروم، نیکل، مولیبدن و بور به وجود آمده است. این محصول به دلیل داشتن ساختار شیمیایی منحصر به فرد، دارای خواص مکانیکی مانند خواص ماشینکاری، شکل‌پذیری، خمشی و جوشکاری است. بر اساس میزان تفاوت در هر کدام از عناصر شیمیایی، ورق ضد سایش سیدور به انواع گریدهای زیر با مقدار سختی متفاوتی تقسیم می‌شود:

  • گرید 400: این نوع در محدوده سختی HB 360 -440 وجود دارد که یک فولاد ریزدانه با مقدار استحکام بالا و مقاوم در برابر سایش است.
  • ورق سیدور گرید 450: دارای سختی HB 420 -470 هست.
  • ورق مقاوم به سایش سیدور گرید 500: در محدوده سختی HB 460-540 ساخته می‌شوند.
  • ورق ضد سایش سیدور 3401: از جمله فولادهای ضد سایش غیر مغناطیسی بوده که به دلیل داشتن استحکام بالا، در برابر ضربه و سایش مقاوم هستند. سختی آن تا HB 600 بوده ولی در برابر خوردگی مقاومت خوبی ندارند.

کاربرد ورق سیدور

ورق SIDUR به دلیل دارا بودن سختی متوسط، استحکام، ضربه‌پذیری مناسب و همچنین تعادل بین خواص مکانیکی و خواص شیمیایی آن موجب ارتقا فرایند خمکاری، نورد، جوشکاری، سوراخکاری و ماشین‌کاری می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها از ورق ضد سایش سیدور در صنایع زیر استفاده می‌کنند:

  1. بولدوزر
  2. سنگ شکن
  3. خردکن
  4. باکت شاول
  5. دامپ تراک
  6. کف کامیون
  7. کانتینر حمل مواد معدنی
  8. ماشین آلات معدنی
  9. ساخت تیغه برشی
  10. چرخ دنده
  11. تیغه لودر
  12. باکت
  13. لاینر عبور مواد
  14. فیدرها
  15. سیستم‌های انتقال مواد
  16. دیواره شات بالاست.

نتیجه‌گیری

ورق سیدور (SIDUR) به دلیل داشتن ساختار شیمیایی خاص خود دارای استحکام بالا، ماشینکاری مناسب، مقاومت در برابر سایش و ضربه‌پذیری بالا هستند. از این رو از آن در ساخت تجهیزاتی که در برابر مواد ساینده و معدنی بوده، استفاده می‌کنند. شما برای خرید ورق ضد سایش سیدور توانسته به صفحه «خرید ورق هاردوکس» مراجعه کرده یا با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس