ورق استیل از کجا بخرم؟ این سوال خیلی از افرادی است که برای خرید انواع ورق های استیل در بین فروشگاه های آنلاین و حضوری سردرگم شدند. ورق استیل کوچک، نازک و … از جمله کاربردی ترین مواد مهم در صنایع گوناگون به حساب می آید. اما برای داشتن بهره وری بالا و کاربرد مفید باید این محصول را از جای معتبر تهیه کرد. در ادامه از این مطلب سایت آهن پرو شما را با ابعاد، فروش و قیمت ورق استیل بگیر، خشدار، اصفهان و تهران آشنا می کنیم.

ورق استیل از کجا بخرم؟

ورق های استنلس استیل بسیار بادوام و مقرون به صرفه است. شما برای خرید انواع گوناگون ورق های استیل و مشاهده به روز ترین لیست قیمت ورق های ضدزنگ استیل در گریدهای مختلف می توانید به صفحه خرید ورق استیل سایت آهن پرو مراجعه کنید.

ورق های استیل چیست؟

این محصول در واقع آلیاژهای مبتنی بر آهن را  گروه بندی می کند. یعنی فلزی است که دارای ترکیب دو یا چند عنصر است. به دلیل وجود 10.5 درصد کروم در آن، موجب مقاومت آن در برابر خوردگی می شوند. کروم به صورت یک لایه نازک روی استیل قرار می گیرد و به عنوان لایه غیرفعال شناخته می شود.

ورق استیل از کجا بخرم؟ کربن نیز به مقدار 1.2 درصد در این آلیاژ وجود دارد تا استاندارد درستی از استنلس استیل را تشکیل دهد. البته جدای از این عناصر دارای ترکیب های دیگری مانند تیتانیوم، سیلیکون، نیتروژن، مولیبدن، نیوبیم و نیکل است.

ابعاد ورق استیل چیست؟

ورق استیل حد وسط فلزی ضخیم از فویل و نازک تر از ضخامت صفحه است. ضخامت یا گیج مشخص می کند که از ورق استیل در کجاها استفاده کنیم. ضخامت آن حداکثر بین 0.5 و حداکثر بین 6 میلی متر است. البته لازم به ذکر است که ضخامت آن در قیمت ورق استیل بگیر، نگیر، خشدار و … تاثیر مستقیم دارد.

انتخاب کردن گیج فلزی مناسب برای کاربرد مورد نظر شما بسیار مهم است. به عنوان مثال گیجی که ضخیم تر باشد و در برابر ساخت مقاوم تر باشد، دارای تاثیر منفی در پروژه شما است. عدد گیج کوچکتر نشان دهنده ورق فلزی ضخیم بوده و اعداد گیج از 7 تا 28 متغییر می باشد.

روش های تولید انواع ورق استیل چگونه است؟

در ادامه مقاله ورق استیل از کجا بخرم، توضیح می دهیم که برای ساخت ورق های استنلس استیل می توان از روش های نورد گرو یا نورد سرد استفاده کرد. در ادامه به توضیح این دو فرایند می پردازیم.

ورق فلزی نورد گرم

مقرون به صرفه بوده و موجب افزایش چقرمگی و شکل پذیری استیل می شود. از ورق های استیل تولید شده با نورد گرم برای کاربردهای اکستروژن، خمشی و آهنگری استفاده می کنند. در ضمن برای تولید لوله ها، ساخت و ساز، کاربردهای که نیاز به تلرانس تنگ نبوده و قاب های خودرو استفاده می شود.

ورق های استیل تولید شده با نورد سرد

در ادامه مطلب ورق استیل از کجا بخرم، توضیح می دهیم که استحکام ورق های ساخته شده با این روش بالاتر از استیل نورد گرم است. از این رو از آن برای کاربردهای که نیاز به ابعاد دقیق و استحکام بالا است، استفاده می شود. به دلیل داشتن سطح صاف، برای کاربردهای از جمله مبلمان فلزی، لوازم خانگی و قطعات ساختاری استفاده می کنند.

 قیمت ورق استیل موجود در بازار

ورق های ضد زنگ استیل از جمله ورق های از مقاطع استیل است که به صورت قطعات مستطیل یا مربع و یا این که به صورت رول در ابعاد گوناگون در بازار موجود است. آهن، کروم و نیکل از جمله مهم ترین عناصر تشکیل دهنده برای این محصول است. ورق استنلس استیل با توجه به نیاز خاص هر صنعت در انواع گوناگون مانند ضد سایش، ضد اسید، ضد خش، نازک و ضخیم، براق و مات تولید می شود. همچنین در گریدهای مختلف چون ورق استیل 309، 304، 310، 316، 410، 420 و 430 در بازار موجود است.

 قیمت ورق های استیل ضدزنگ به توجه به مسائلی چون تحریم های، قیمت عناصر تشکیل دهنده این محصول و … متغییر است. شما برای اطلاع از به روزترین لیست قیمت ورق استیل خشدار، بگیر، نگیر و … می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید. بسیار عالی که تا پایان مطلب ورق استیل از کجا بخرم، ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس