لوله های مانیسمان دارای کاربرد های زیادی است که به تعدادی از آنها در مقالات لوله مانیسمان سایت آهن پرو و همینطور خرید اینترنتی لوله مانیسمان پرداختیم و اما در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت لوله مانیسمان نورد گرم و سرد صحبت کنیم.

تفاوت لوله مانیسمان نورد گرم و سرد در چیست؟

برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم به بررسی هر دو فرایند تولید به صورت جداگانه می پردازیم و در نهایت با مقایسه و جمع بندی به جواب این سوال میرسیم، ولی به صورت کلی تفاوت این دو محصول در موارد قابل استفاده از آنهاست، با ما در ادامه ای متن همراه باشید تا با ذکر مثال بهتر متوجه تفاوت بشویم.

لوله مانیسمان نورد گرم

فرایند ساخت این نوع لوله مانیسمان به این شکل است که بیلت را گرما می دهند و سوراخ کاری می کنند و در ادامه به مرحله اکستروژن می رسیم و بعد از آن فرایند کشش فولاد را ادامه می دهند تا به حد مناسب برسد و نورد گرم بعد از این مرحله شروع می شود تا از ضخامت کم شود و بعد از آن به مرحله ای سرد کردن میرسیم در  مراحل پایانی نیز صاف کردن و انجام آزمایشات لازم و بسته بندی را داریم. بر اساس این مراحل لوله مانیسمان نورد گرم ساخته می شود.
لوله های مانیسمان با نورد گرم در دمای بالاتر از تبلور مجدد آبکاری می شوند. از جمله نمونه های این نوع لوله می توان اشاره کرد به لوله های تقطیر نفت، لوله های زمین شناسی، لوله های بخار با فشار پایین و… . در مورد مشخصات فنی لوله های مانیسمان با نورد گرم می توان گفت که اکثر آنها قطر خارجی بیشتر از 32 میلی متر دارند و ضخامتی ما بین 2/5 الی 75 میلی متر را شامل می شوند.

لوله مانیسمان نورد سرد

این لوله ها عملا با روش آبکاری سرد به وجود می آیند و برای استفاده در سطوح مناسب می باشند و کارایی خوبی را روی سطح از خود نشان می دهند. لوله مانیسمان با نورد سرد دارای دقت چند بعدی می باشد. از جمله لوله هایی که در این دسته قرار می گیرند می توان به لوله بخار با فشار بالا، لوله تقطیر نفت، لوله مانیسمان کربنی نازک و… اشاره کرد. مشخصات فنی این نوع محصول شامل کالیبری با اندازه 6 میلی متر می شود و ضخامتی معادل 25/0 دارد.

هر آنچه که باید در مورد تفاوت لوله مانیسمان نورد گرم و سرد بدانید!

  • لوله مانیسمان نورد سرد به صورت دستی قابلیت خم شدن دارد اما لوله مانیسمان با نورد گرم همچین قابلیتی را ندارد.
  • در لوله های مانیسمان نورد گرم مقاومت بیشتری را در مقابل فشار پیچشی نسبت به نورد سرد شاهد هستیم.

نتیجه گیری

در یکی دیگر از مقالات علمی کاربردی فروشگاه اینترنتی آهن پرو در سری مقاله های خرید آنلاین لوله مانیسمان به بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد گرم و سرد پرداختیم و به صورت جامع به فرایند هر دو روش نیز اشاره کردیم و امیداوریم برای شما مفید باشد.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس