ورق هاردوکس اکسین از جمله محبوب ترین ورق های ضد سایش هاردوکس می باشد که به دلیل استفاده از کربن زیاد در فرایند تولید خود موجب سختی و مقاومت بالای ورق hardox در برابر سایش و فرسایش می شود. شما برای خرید ورق هاردوکس تولید شده از کارخانه اکسین اهواز می توانید به وبسایت آهن پرو مراجعه کنید. در ضمن در ادامه این مطلب شما را با ویژگی های ورق مقاوم به سایش اکسین بیشتر آشنا می کنیم.

آشنایی با مشخصات ورق هاردوکس اکسین

با افزایش مقدار کربن در ساخت ورق ضد سایش اکسین اهواز، موجب افزایش مقاومت آن نیز می شوند. این نوع محصول دارای سختی های متفاوتی می باشد از جمله: 400، 450، 500، 550 و 600 که نام گذاری آن ها نیز براساس همین میزان سختی می باشد.

ورق هاردوکس اکسین از فولادهای CK60، CK45 و CK75 به صورت شیت و فابریک تولید شده است. ضخامت های آن ها از 1.5 تا 20 میلی متر بوده و ابعاد گوناگونی نیز دارند. از ویژگی های ورق ضد سایش کارخانه اکسین اهواز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مقاومت بالا در برابر سایش، فرسایش و سختی
  • شکل پذیری و استحکام بالا
  • عمر طولانی و بالا در شرایط سخت

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

انواع ورق مقاوم به سایش اکسین اهواز

برای این که ورق hardox را تقسیم بندی کنند، موارد مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال با توجه به کارخانه تولیدکننده می توان آن را در دسته بندی ورق ضد سایش سیدور، دوستات، دیلیدور و … تقسیم بندی نمایید. نوع دیگر براساس درجه سختی می باشد که به انواع 400، 500، 600 و … دسته بندی می شود. در ادامه این مقاله از شما را با انواع ورق هاردوکس اکسین آشنا می کنیم.

ورق ضد سایش 400

این نوع دارای ترکیب شیمیایی 0.3 تا 0.4 درصد عنصر کربن، 0.7 درصد سیلیسیم، 0.6  درصد مولیبدن، 1.5 درصد نیکل و 1.6 درصد منگنز می باشد. همچنین دارای مقدار گوگرد و بور هست. از جمله ویژگی های ورق هاردوکس اکسین می توان به قابلیت خوب شکل پذیری، جوشکاری و ماشین کاری آن اشاره کرد.

ورق های ضد سایش اکسین 450

از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع ورق مقاوم به سایش می توان به طول عمر بالا، خاصیت جوش پذیری و اتصال پذیری خوب اشاره کرد.

ورق ضد سایش CK45

این نوع ساخته شده از فولادی به اسم ck45 است که دارای 0.45 درصد کربن می باشد. مقاومت کششی آن بالا بوده ولی مقاومت به سایش آن زیاد نیست.

کاربرد ورق هاردوکس اکسین

به طور کلی از ورق hardox در صنایعی که نیاز به ورق های فلزی با مقاومت بالا است، استفاده می شود. از این رو قیمت ورق ضد سایش از جمله پارامترهای مهم برای قیمت گذاری پروژه های صنعتی می باشد. نمونه ای از کاربردهای ورق مقاوم به سایش اکسین به شرح زیر است:

  1. صنایع ساختمان سازی؛
  2. صنعت معدن؛
  3. تولید تجهیزات (مانند نوار نقاله)؛
  4. صنعت حمل و نقل؛
  5. فولاد سازی؛
  6. ماشین سازی؛
  7. تولید سیمان؛
  8. تولید ابزارهای کشاورزی؛
  9. ساخت لایروب ها؛
  10. تولید شوت ها؛
  11. احداث سیلوها؛
  12. ساخت فن ها؛
  13. پیچ و مهره ها؛
  14. تولید محورها و شفت های عمومی؛
  15. و … .

نتیجه گیری

هدف از ساخت ورق مقاوم به سایش، مقاومت آن ها در شرایط سخت و افزایش طول عمر مفید سازه های آن هاست. پس این محصول از سایش و خوردگی جلوگیری می کند. در داخل ایران کارخانه های زیادی همچون فولاد مبارکه اصفهان و … اقدام به تولید ورق hardox می کنند.

در این میان کارخانه اکسین اهواز یکی از تولیدکنندگان مطرح ورق ضد سایش هستند. این نوع به دلیل داشتن مقدار بالای کربن دارای مقاومت زیادی است. با توجه به ابعاد و اندازه، نوسان قیمت فولاد و … قیمت ورق هاردوکس اهواز متغییر است. از این رو برای استعلام قیمت ورق هاردوکس اکسین می توانید به سایت آهن پرو مراجعه کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس