برش لیزری ورق هاردوکس یک راه سریع و مقرون به صرفه برای به دست آوردن قطعات بسیار دقیق ورق ضد سایش است. هیچ تفاوتی در برش لیزری فولاد هاردوکس در مقایسه با فولاد نرم وجود ندارد. فرآیند به همان صورت است و با افزایش ضخامت، پرداخت لبه نیز به همان ترتیب است. به طور مشابه، می توان به همان سطح از جزئیات طراحی و اندازه سوراخ ها دست یافت.

تحمل بالای برش لیزری به این معنی است که آخرین جزء خارج شده از دستگاه با قطعه اول یکسان خواهد بود. در حال حاضر خدمات برش لیز فلزات از جمله خدمات برش ورق استیل و آهن و برش ورق با لیزر بسیار مرسوم شده است. در ادامه از این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با این نوع برشکاری بیشتر آشنا می کنیم همچنین از طریق اهن پرو می توانید نسبت به خرید ورق هاردوکس اقدام نمائید.

برش لیزری ورق هاردوکس چگونه است؟

به طور کلی برش لیزری یک فناوری بسیار کارآمد است که امکان برش ورق فلز را با پرتو لیزر پرقدرت که توسط کامپیوتر کنترل می شود را فراهم می کند. مزیت اصلی برش لیزر عدم وجود اثرات مکانیکی بر روی قطعه کار و حداقل تأثیر حرارتی بر روی آن است. این عملاً تغییر شکل را در حین تولید قطعه حذف می کند. برش لیزر به دلیل بهره وری بالا و کیفیت برش عالی به طور گسترده ای در صنعت فلزکاری استفاده می شود. به دلیل داشتن خاصیت ضدسایش بودن نمی توان از هر نوع برشی برای آن استفاده کرد. از این رو برش لیزری ورق هاردوکس یک راه عالی می باشد. برش لیزر به دلیل بهره وری بالا و کیفیت برش عالی به طور گسترده ای در صنعت فلزکاری استفاده می شود.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

نحوه کار برش لیزری ورق هاردوکس به شرح زیر است:

پرتو برش با استفاده از یک میدان الکترومغناطیسی و مولکول های دی اکسید کربن تشکیل می شود. این نوع برش قدرت بالایی دارد و با بیرون آمدن از تشدید کننده با قطر 12 میلی متر، روی سطح فلز متمرکز می شود و انرژی را در یک پرتو با قطر 0.15 میلی متر متمرکز می کند. این روش موجب می شود که فلز را فورا سوراخ کرده و آن را با سرعت بالا برش دهد و در عین حال به دقت برش بالا و لبه کاملاً صافی دست پیدا کند.

برش استیل با لیزر چگونه است؟

به طور کلی خدمات برش لیزر فلزات بر روی انواع ورق ها امکان پذیر است. خدمات برش ورق استیل کی از آن ها می باشد. دستگاه های سی ان سی مناسب برای برش ورق های استیل از طریق تولید لیزر لامپ های ویژه و انعکاس با آینه های مخصوص برای قدرت دادن به لیزر و تابش به لنر در سر دستگاه موجب متمرکز شدن لیزر برای برش دادت قطعات با ضخامت های گوناگون است. مزیت های برش لیزری ورق استیل:

  • سرعت فوق العاده بالا
  • دقت و ظرافت بالا
  • حداقل پرتی و کاهش ضایعات
  • دقت یکسان در برش های تکراری
  • برش به صورت سری
  • حذف شدن چند مرحله ای بودن برشکاری قطعات
  • برش همزمان قطعات گوناگون با یک ضخامت
  • کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه بودن
  • خلاقیت و انعطاف در طراحی محصول

نتیجه گیری

هاردوکس بیشتر برای ماشین‌آلات کشاورزی و ساختمانی استفاده می‌شود، جوش‌پذیری خوبی دارد و می‌توان آن را مشابه فولاد ملایم تا کرد، اما می‌تواند در مقایسه با فولاد معمولی، سایش و پارگی سخت‌تری را تحمل کند و عمر مفید آن را افزایش دهد.

هاردوکس می تواند ضربه های سنگین را بدون تغییر شکل یا ترک دائمی تحمل کند. برای کامیون های کمپرسی، سطل بازوی جرثقیل و کانتینر مناسب است. این فولاد 3 برابر فولاد با کشش بالا معمولی است اما وزن آن کمتر است. برشکاری ورق هاردوکس به دلیل داشتن ویژگی ضدسایش به راحتی و با هر روشی امکان پذیر نیست. از این رو در این مطلب از وبسایت آهن پرو در مورد برش لیزری ورق هاردوکس توضیح دادیم و شما را با خدمات برش لیزر فلزات، خدمات برش استیل و آهن آشنا کردیم.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس