از جمله مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی این است که با ورق گالوانیزه ساخته شده و فرایند تولید آن مشابه لوله مبلی، لوله صنعتی و لوله تست آب است. از جمله کاربرد‌های آن این بوده که خیلی کم برای انتقال آب و بیشتر برای پروژه‌های ساخت و ساز از آن استفاده می‌کنند.

وزن لوله گالوانیزه صنعتی با توجه به ضخامت آن متفاوت است و تغییر در وزن و ضخامت لوله سفید باعث متغییر بودن قیمت لوله صنعتی گالوانیزه می‌شود. از این رو برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه صنعتی توانسته از طریق صفحه “قیمت لوله گلخانه ای” با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

لوله گالوانیزه صنعتی چیست؟

لوله گلخانه ای چیست؟ لوله فولادی گالوانیزه صنعتی در دسته لوله جدار نازک است که از ورق گالوانیزه نازک و به‌صورت درزجوش تهیه می‌کنند. وجود عنصر روی موجب افزایش کیفیت و طول عمر محصول شده است و در کارخانه‌ها از آن به‌عنوان مسیری مطمئن برای سیم‌کشی استفاده کرده که به آن لوله برق می‌گویند. اما لوله گالوانیزه صنعتی بیشتر در مصارف کشاورزی و ساختمانی استفاده می‌شود.

مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی

  • از انواع لوله درزدار
  • با ورق گالوانیزه ساخته می‌شود.
  • درز لوله گالوانیزه صنعتی مورد تست قرار نگرفته و به‌صورت چشمی تایید می‌کنند.
  • قابلیت خم‌کاری، حدیده‌کاری، برش و اتصال و رزوه به‌صورت جوشی دارد.
  • از آن برای انتقال آب استفاده نمی‌کنند.

نحوه ساخت لوله‌های گالوانیزه صنعتی

لوله فولادی گالوانیزه صنعتی به دو روش گالوانیزه گرم و سرد ساخته شده که در شیوه گالوانیزه گرم، لوله را با هدف آماده‌سازی، چربی‌گیری کرده تا زنگ آهن از آن رفع شود. سپس با محلول فلاکس آغشته کرده و وارد دستگاه گالوانیزه می‌کنند تا در کوره، دمای لوله به 120 درجه سانتی‌گراد برسند. بعد از خشک شدن لوله در کوره، وارد حمام فلز روی به دمای 450 درجه سانتی‌گراد می‌کنند و بعد از آغشته شدن به فلز روی، آن را از حمام بیرون می‌آورند.

در شیوه گالوانیزه سرد برای تولید لوله گالوانیزه صنعتی، فلز روی را به روش‌های گوناگون از جمله الکترولیتی، مکانیکی، رنگ و اسپری کردن روی لوله قرار می‌دهند. ولی ضخامت پوشش در روش گالوانیزه گرم بیشتر از روش سرد است. از این رو با توجه به مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی گرم از جمله زنگ زدگی و پوسیدگی، در کاربردهای صنعتی بیشتر استفاده می‌کنند.

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه صنعتی

با توجه به این که قیمت لوله صنعتی گالوانیزه نسبت انواع لوله استفاده از لوله گالوانیزه صنعتی از ساخت و ساز صنعتی تا در آبیاری کشاورزی وسیع است و در زمینه های ساخت انواع سازه‌ها استفاده از این محصول بیشتر از لوله سیاه و مانیسمان است. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ساخت سازه‌های فلزی برای برق و مخابرات
  2. سیستم‌های تهویه
  3. تولید محافظ کابل‌های برق یا کاندوئیت (لوله گالوانیزه صنعتی سایز 1.2 و برای سقف کاذب، فونداسیون باغچه و بتنی از سایز 3.4 استفاده می‌کنند.)
  4. فنس

عمر لوله گالوانیزه صنعتی

در ادامه مطلب مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی توضیح می‌دهیم که عمر مفید لوله های گالوانیزه صنعتی سرد در زیر خاک از 3 تا 4 سال است و روی خاک در شرایطی که با هدف لوله گالوانیزه گلخانه نصب شود، تا 5 سال عمر می‌کند. البته در مکانی که خشک و رطوبت بالا نباشد، تا 8 سال عمر دارد. لوله‌های گالوانیزه گرم به‌دلیل آبکاری و واکنش شیمیایی مولکول آهن و زینک در دمای 420 درجه سانتی‌گراد، عمر بالاتری دارد.

سخن آخر

به طور کلی بعد از تولید ورق گالوانیزه، ایده تولید لوله‌های گالوانیزه صنعتی از ورق‌های گالوانیزه به‌صورت مستقیم مطرح شد و با توجه به مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی، این محصول در تولید محصولات فولادی ساختمانی بسیار محبوب شد. خم‌کاری، حدیده‌کاری، برش و اتصال و رزوه به‌صورت جوشی از قابلیت‌های آن است که میزان کاربرد لوله صنعتی گالوانیزه را بسیار گسترده کرده است.

امروزه می‌توان حضور آن‌ها را در صنعت برق و مخابرات، ساخت گلخانه و … مشاهده کرد. قیمت لوله صنعتی گالوانیزه با توجه به نوع تولید، برند تولید کننده، سایز، ضخامت و … متفاوت است. از این رو برای اطلاع از نرخ این محصول توانسته به صفحه “خرید لوله گلخانه ای” از وبسایت آهن پرو مراجعه کنید. اگر شما هم نظری در مورد مشخصات لوله گالوانیزه صنعتی دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس