لوله مانیسمان استیل 304 چیست؟ فولاد ضد زنگ 304 انعطاف پذیرترین و متداول ترین فولاد ضد زنگ موجود در بازار و یکی از آلیاژهای رایج در نوع خود است. لوله ها به دو دسته کلی لوله بدون درز و لوله درزدار تقسیم می شوند. لوله های مانیسمان (بدون درز) بدون درزجوش بوده و از این قیمت لوله بدون درز بالاتر از نوع درزدار است. شما برای اطلاع دقیق از قیمت لوله مانیسمان استیل 304 بدون درز با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید. در ادامه شما را با این نوع لوله بیشتر آشنا می کنیم.

لوله مانیسمان استیل 304 چیست؟

لوله استیل 304 از جمله رایج ترین گریدهای انواع لوله استیل است که یک آلیاژ کروم آستنیتی است که به عنوان ضد زنگ “18/8” نیز شناخته می شود زیرا ترکیب فولاد 18٪ کروم و 8٪ نیکل است. اگرچه فولاد ضد زنگ 304 در برابر خوردگی توسط جایگزین های کلرید آسیب پذیر است. سوراخ شدن یا ترک خوردن ممکن است توسط یون های کلرید ایجاد شود که اساساً مناطق خوردگی موضعی هستند.

لوله فولادی ضد زنگ آلیاژی 304 استحکام و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و می تواند برای انواع فرآیندهای ساخت، به ویژه آن های که در شرایط محیطی در فضای باز قرار دارند، استفاده شود. البته لوله مانیسمان استیل 304 به دلیل این که دارای درز جوش نیست، کاربرد بیشتری نسبت به نوع درزدار است.

*برای اطلاع از «لوله مانیسمان چیست» روی لینک کلیک بزنید.*

مشخصات لوله مانیسمان 304

در ادامه مطلب لوله مانیسمان استیل 304 چیست، توضیح می دهیم که لوله استیل 304 دارای ویژگی های جوشکاری برجسته برای تمام فرآیندهای همجوشی استاندارد، با یا بدون فلزات پرکننده است. جوشکاری قطعات سنگین فولاد ضد زنگ 304 ممکن است برای حداکثر مقاومت در برابر خوردگی نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشد.

در طول عملیات حرارتی، فولاد ضد زنگ 304 را می توان تا 1010-1120 درجه سانتیگراد گرم کرد و سپس به سرعت خنک کرد. این گریدها را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد. عملیات حرارتی یک فرآیند مهم در تولید لوله های فولادی ضد زنگ است. برای ایجاد استحکام و دوام بالا در لوله های فولادی ضد زنگ 304 بسیار مهم است. در ضمن لوله مانیسمان 304 دارای ماشینکاری خوبی است.

  • دارا بودن محدوده بازپخت بین 1010 تا 1121 درجه
  • دامنه تنش بین 204 تا 400 درجه
  • مقاومت کششی از 700-500 مگاپاسکال
  • مقاومت مناسب در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر ضربه و سایش
  • غیر مغناطیسی بودن
  • انعطاف‌پذیر بودن در عملیات حرارتی
  • قابلیت جوشکاری
  • قابلیت ماشینکاری
  • خاصیت مهر‌زنی و شکل‌پذیری عالی
  • مقاومت بالای کششی و فرم‌پذیری در کارهای سرد
  • دارا بودن ظاهری زیبا
  • قابلیت بازیافت
  • قابلیت شستشو به آسانی
  • مقاومت در برابر مواد شوینده
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی.

مشخصات لوله مانیسمان ویکی پدیا:

لوله های مانیسمان به نام لوله های بدون درز نیز مشهور هستند. در فرایند تولید این لوله های هیچ گونه جوش در بدنه آن ها انجام نمی‌گیرد. به دلیل یکدست بودن بدنه این لوله ها ، لوله مانیسمان تبدیل به یک لوله محکم شده است. از لحاظ قیمت نیز از سایر لوله ها گران تر محسوب میشود زیرا در آن جوش وجود ندارد و آسیب پذیری سیار کمی دارند. برای تولید لوله مانیسمان برخلاف سایر لوله ها از شمش استفاده می شود.

مزایای لوله های فولادی ضد زنگ بدون درز 304

لوله مانیسمان استیل 304 چیست: لوله فولادی ضد زنگ 304 مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و به راحتی ضدعفونی می شود و برای طیف گسترده ای از کاربردها در صنایع مختلف به خصوص صنایع غذایی ایده آل است. از آن جایی که ساخت آن ارزان تر و آسان تر است، لوله مانیسمان استیل 304 پرمصرف ترین محصول لوله فولادی زنگ نزن آستنیتی در جهان است. مزایای لوله استیل 304 عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خوردگی عالی؛
  • در برابر مواد شیمیایی آلی مقاوم است؛
  • مقاوم در برابر ضربه؛
  • ارزش زیبایی شناختی افزایش یافته است؛
  • به راحتی قابل بازیافت است.

کاربرد لوله مانیسمان استیل 304 چیست؟

لوله های SS 304 را می توان در مبدل های حرارتی، نیروگاه ها، ظروف مواد شیمیایی و خطوط لوله یافت. می توان از آن به عنوان یک ماده تولید شده در مخازن تحت فشار برای ذخیره بخار یا بخارات نفتی با دمای بالا استفاده کرد.

لوله های فولادی 304 در زمینه های مختلف به خصوص در فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا این لوله ها در معرض خوردگی اسیدی موجود در غذاهای معمولی نیستند. این فولاد برای محصولاتی مانند سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، پل های پایه فولادی ضد زنگ، تجهیزات تجاری پردازش مواد غذایی و یخچال ها مناسب است. لوله مانیسمان استیل 304 کاربردهای متعددی دارد که برخی از رایج ترین آن ها عبارتند از:

  1. صنایع کاغذسازی
  2. صنایع شیمیایی
  3. تولید ابزارآلات
  4. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  5. صنایع معماری و دکوراسیون
  6. ساخت تجهیزات معادن و حفاری
  7. خودروسازی
  8. استفاده در خطوط انتقال مواد غذایی
  9. صنایع غذایی و لبنی
  10. صنایع دارویی
  11. سیستم گرمایشی و سرمایشی.

جان کلام

لوله فولادی ضد زنگ 304 عملکرد بهداشتی عالی دارد. مقاوم در برابر خوردگی، زیبا و درجه یک است و عمر مفید آن بیش از 70 سال است. لوله استیل 304 با عدم زنگ زدگی، عملکرد شیمیایی پایدار، بدون آلودگی مشخص می شود و برای حفاظت از محیط زیست سبز یک انتخاب عالی است. در ضمن با توجه به بالا بودن کیفیت و عمر لوله های بدون درز، استفاده از لوله مانیسمان استیل 304 دارای دوام بالاتری است. از این رو شما می توانید برای پروژه های خود اقدام به خرید لوله مانیسمان استیل 304 از وبسایت آهن پرو کنید. در ضمن برای ارتباط با دیگر خوانندگان این مطلب نظرات خود را در مورد “لوله مانیسمان استیل 304 چیست” در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع: www.twmetals.com

سوالات متداول

1.لوله مانیسمان استیل 304 چیست؟

لوله‌های استیل 304 از رایج ترین گریدهای انواع لوله استیل بوده که یک آلیاژ کروم آستنیتی است که به دلیل ترکیب فولاد 18٪ کروم و 8٪ نیکل به عنوان فولاد ضد زنگ “18/8” شناخته می شود.

2.کاربرد لوله استیل 304 چیست؟

در خودروسازی، سیستم‌های برودتی، سیستم‌های گرمایشی و قاب دوچرخه استفاده می‌شود.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس