لوله مانسیمان رده 40 چیست، این محصول از جمله انواع لوله های بدون درز و جوش است که براساس استانداردها و ویژگی های خود در این دسته بندی قرار گرفته اند. ضخامت لوله رده 40 در حد متوسط می باشد پس فشار کاری نسبتا متوسطی را می تواند تحمل کند. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با ضخامت، جدول و قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه آشنا می کنیم.

جدول رده لوله چیست؟

در بازار آهن آلات از اصطلاح رده بندی برای ضخامت لوله ها استفاده می کنند که مقدار اسکجول لوله است و با واژه لاتین SCH به همراه یک عدد یا واژه نشان می دهند و در برخی از موارد به عنوان شاخص استاندارد ضخامت لوله می شناسند. از طریق ای نوع تقسیم بندی های دیگر خرید لوله مانسمان متناسب با کارکرد و نوع رده بسیار آسان است. ضخامت دیواره ها در لوله یکسان نمی باشد و انواع رده ها حاوی 5، 10، 20، 40، 60، 80، 100، 120 و 160 است که در بین تمامی آن ها لوله مانیسمان رده 40 پرکاربردترین است.

لوله مانسیمان رده 40 چیست: خوب است بدانید که هر چه عدد رده بالاتر برود، ضخامت لوله نیز بیشتر می شود و فشار کاری بیشتری را نیز تحمل می کند. پس تحمل فشار کاری لوله مانیسمان رده 20 کمتر از رده 40 است چون ضخامت لوله مانیسمان رده 40 بیشتر است. در ضمن سنگین بودن لوله روی قیمت لوله مانیسمان تاثیر مستقیمی دارد.

انواع روش های رده بندی لوله بدون درز

3 روش زیر از جمله رایج ترین شیوه های رده بندی لوله مانیسمان می باشد:

  • با توجه به روش وزنی بوده که خود در دسته بندی های استاندارد (STD) و سنگین (XS) و فوق سنگین (XXS) قرار می گیرند.
  • براساس استاندارد ANSI می باشد.
  • براساس ضخامت لوله و استاندارد API 5L و یا ANSI B36 می باشد.

لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

این محصول با نام دیگری مانند لوله رده 40 بدون درز و sch40 نیز در بازار وجود دارد. از این محصول برای کاربردهای با حساسیت و فشار بالا مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می کنند.

لوله مانیسمان از جنس کربن استیل و استنلس استیل بوده و براساس استانداردهای آلیاژی به روش های گوناگونی تولید می شوند. به دلیل مقاومت بالا و بدون درز بودن آن، از آن ها در خطوط آتش نشانی یا برج ها استفاده کرده و در میان انواع رده های آن از رده های 40 و 80 برای کارهای ساختمانی نیز استفاده می کنند. در ضمن استفاده از لوله مانیسمان رده 40 برای مصارف ساختمانی بیشتر است.

*برای آشنایی با «لوله مانیسمان چیست» روی لینک داده شده ضربه بزنید.*

مهم ترین مشخصات لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

در ادامه مقاله لوله مانسیمان رده 40 چیست، شما را با ویژگی های این محصول بیشتر آشنا می کنیم.

  1. دارای وزن بیشتری نسبت به لوله های درزدار هستند.
  2. برای خرید لوله های مانیسممان رده 40 باید حتما به ضخامت و وزن آن توجه کرد.
  3. قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه به دلیل این که نسبت به سایر رده ها حد وسط است، دارای نرخ مناسب تری است.
  4. دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر فشارکاری بوده که از آن ها در صنایع کشتی رانی، پالایشگاه ها، ساخت و ساز و … استفاده می کنند.

تفاوت لوله بدون درز رده 40 و رده 80

  • لوله های بدون جوش رده 80 دارای استحکام بالاتری نسبت به رده 40 هستند.
  • از هر دو در مصارف ساختمانی می توان استفاده کرد.
  • وزن لوله مانیسمان رده 40 کمتر است.
  • برای تولید لوله بدون درز رده 80 از مواد اولیه بیشتری استفاده می کنند و در نهایت موجب افزایش قیمت آن ها می باشد.
  • در کاربردهای که نیاز به انتقال مواد با دما یا فشار بالا است، از لوله های فولادی رده 80 به دلیل داشتن ضخامت بالا استفاده می کنند.
  • از لوله های رده 80 بیشتر در مواردی که لوله روی سطح جاگذاری می شود، استفاده می کنند. اما در صورتی که نیاز به قدرت اضافی نبوده باشد، می توان از لوله بدون درز 40 نیز استفاده کرد.

نتیجه گیری

شما برای خرید لوله فولادی مانیسمان رده 40 باید شناخت دقیق از سایزبندی، ویژگی ها و انواع آن ها داشته باشید. تا بتوانید یک محصول مناسب با توجه به قطر و جنس انتخاب کنید. داشتن انتخاب درستی موجب می شود تا شما لوله ای با عملکرد خوب و کاربرد مناسب تان بخرید. شما برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن پرو مراجعه کنید. بسیار عالی که تا پایان مطلب لوله مانیسمان رده 40 چیست، ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس