اطلاع از مشخصات فنی لوله های استیل باعث شناخت بهتر شما نسبت به این محصولات می شود. ورق استیل بر پایه آهن ساخته شده و عناصر متفاوت دیگر در تولید آن استفاده می شوند. همین عنصرها باعث شده تا میزان مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری، استحکام و … بیشتر شود.

لوله های استیل یک جسم استوانه ای می باشد که مثل ورق استیل در پروژه های ساخت و ساز و خطوط انتقال گاز و سیالات مثل نفت و آب کاربرد دارند. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را با لوله بدون درز استنلس استیل، سایز اتصالات استیل، جدول وزن لوله کربن استیل و مشخصات لوله استیل 304 آشنا می کنیم.

مشخصات فنی لوله های استیل چیست؟

لوله های استنلس استیل مطابق با استاندارد اینچ کشورایالات متحده آمریکا در دنیا شناخته شده است. استاندارد ASTM و قوانین آلیاژی کشور آمریکا، سایز لوله ها را براساس جدول اینچ و با توجه به استانداردهای اصلی در سازمان استاندارد آمریکا برای همه جهان الزام آور می کند. لوله های استیل از آلیاژهای گوناگونی ساخته می شوند و در انواع مختلف وارداتی در بازار ایران می باشد. وارد کردن این محصول از کشورهای چین، کره، هندوستان، آلمان و کشورهای اروپای غربی به ایران بسیار مرسوم است.

استیل یا فولاد از جمله آلیاژی است که براساس آهن می باشد و کمتر از 2 درصد کربن است. با توجه به نوع و میزان عناصر موجود دیگر در آن خواص مکانیکی مانند سختی و شکل پذیری تعیین می شود. افزایش میزان کربن موجب افزایش سختی و مقاومت آن می شود که به راحتی در لوله های استیل مشخص است ولی از میزان شکل پذیری آن کم می شود. این محصول در گریدهای گوناگون تولید می شوند که هر کدام مشخصات مختص به خودشان را دارند، در ادامه شما را با آن آشنا می کنیم.

مشخصات لوله استیل 304

آلیاژ استنلس استیل 304 براساس اصلاحات صورت گرفته بر روی آلیاژ معروف 302 ساخته می شود. این نوع اصلاحات از جمله افزودن کروم و کاهش میزان کربن می باشد. میزان کربن پایین، ته نشینی کاربید کروم را کم کرده که روی جوش پذیری و مقاومت در برابر خوردگی مرزدانه ای تاثیر مستقیمی دارد. نوع لوله استیل 304L با میزان کربن کمتر هستند. این نوع آلیاژها به استنلس استیل نگیر معروف می باشند. پس دارای خواص غیرمغناطیسی به دلیل دارا بودن زمینه و ساختار آستینی هستند.

مشخصات فنی لوله استیل 316

از اولین مشخصات فنی لوله های استیل 316 این است که به عنوان ورق ضداسید در صنعت معرفی می شود و به دلیل داشتن عناصر آلیاژی بالای مثل کروم و نیکل دارای این عنوان می باشد. مواد اولیه آن موجب تشکیل لایه ای از اکسید کروم بر روی سطح ورق استیل 316 می شود و از نفوذ کردن عامل های خورنده مثل اسیدهای رقیق به لایه زیرین استیل می شود. لوله های استیل ۳۱۶ در استاندارد دین DIN با ۱,۴۴۰۱ و استیل ۳۱۶L در استاندارد دین آلمان DIN با ۱.۴۴۰۴ مشخص می شوند.

فرایند پرداخت لوله های استیل چگونه است؟

پرداختن لوله استنلس استیل یک فرایند مهم برای تولیدات و برنامه کاربردی معماری می باشد. در پرداخت لوله فولادی ضد زنگ یک سطح یکنواخت را به وجود می آورد و از آن برای تولید مخازن و OEM استفاده می شود. در صنایع شیمیایی و داروسازی از آن استفاده می کنند.

کاربرد انواع ورق استیل

  • تولید کردن مخازن تحت فشار صنعتی
  • تولید لوله های درزدار
  • تولید اتصالات درزدار
  • تویلد دیگ ها و مخازن برای نگهداری مواد غذایی و شیر

جان کلام

استیل یا فولاد از جمله آلیاژهای است که از آهن و کربن به وجود آمده است و دارای درصد کمی از عنصرهای دیگری مانند نیکل، کروم، آلومینیوم و … می باشد. میزان کربن در استیل موجب تفاوت در انواع آن می شود. ولی استیل کم کربن کاربرد بیشتری دارد. در این مقاله از وبسایت آهن پرو شما را با مشخصات فنی لوله های استیل آشنا کردیم.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس