استیل نسوز 20 درصد چیست؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید، ما را در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو همراهی کنید.  به طور کلی ورق های استیل نسوز از جنس فولاد ضدزنگ هستند که به دلیل دارا بودن آلیاژهای مانند کروم و نیکل دارای مقاومت بالای در برابر حرارت است. گریدهای 300 و 400 از جمله گریدهای ورق استیل نسوز می باشد. از جمله کاربردهای آن می توان به تولید برق و تورین های گازی و فرآوری شیمیایی که به مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون نیاز دارد؛ اشاره کرد. در ادامه شما را با انواع استیل نسوز، فولاد نسوز 310، تفاوت استیل 304 و 310 آشنا می کنیم.

استیل نسوز 20 درصد چیست؟

فولاد مقاوم به حرارت یا آلیاژ استیل نسوز از جمله های فولادهای زنگ نزن هستند. استنلس استیل یا فولاد ضدزنگ دارای 150 گرید است که ترکیب شیمیایی و خواص هر کدام از آن ها گوناگون است. تمامی این نوع گریدها بین 12 الی 20 درصد کروم داشته که هر چه مقدار کروم آن افزایش پیدا کند؛ مقاومت به خوردگی آن بیشتر می شود. پس استیل نسوز 20 درصد دارای بیشترین مقدار کروم است.

بیشترین دمای مناسب برای استیل نسوز با توجه به شرایط محیطی می باشد که در آن استفاده می شود. با این وجود حداکثر دمای کاربری این نوع استیل نسوز تا 1200 درجه سانتی گراد می باشد.

انواع استیل نسوز در بازار

در ادامه مطلب استیل نسوز 20 درصد چیست، توضیح می دهیم که به طور کلی ورق های استیل نسوز با توجه به آلیاژ، میزان تحمل حرارت و سطح پایداری در برابر حرارت و … تقسیم بندی می شود. از مهم ترین ویژگی های آن ها این است که در برابر تغییرات واکنش نداده و تغییر شکل پیدا نمی کند. به همین دلیل در بیشتر سازه ها از آن ها استفاده می کنند. در ادامه شما را با انواع گوناگون آشنا می کنیم.

فولاد نسوز 310

این محصول که با نام دقیق 1/4841 شناخته می شود جز فولادهای آستینی هستند. به دلیل داشتن درصد بالای از کروم نیکل در دماهای بالا و خوردگی مقاوم هستند و در محیط های مایع از آن استفاده می کنند. چگالی استیل 310 تا دمای 1150 درجه سانتی گراد است. به دلیل داشتن مقاومت بالا حتی به آن استیل نسوز 20 درصد می گویند. از ویژگی های آن چقرمگی، انعطاف پذیری بالا و قابلیت جوشکاری است. از جمله کاربردهای ورق نسوز 310 شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات نیروگاهی
  • روکش اجاق گاز
  • ساخت موتورهای هواپیما جت
  • مخازن جابه جایی اسیدهای ترکیبی
  • ساخت کوره

ورق 310s

استیل نسوز 20 درصد چیست: از جمله معروف ترین گریدهای فولاد نسوز 310 می توان ورق نسوز 310s را نام برد. این ورق با نام دقیق1/4845 دارای میزان کربن کمی بوده و در دماهای بالا مقاومت کمتری نیز دارد. اما داشتن قابلیت بالای جوشکاری آن موجب شده تا در سازه های گوناگون مانند سیم جوشکاری و کوره پخت سیمان استفاده شود.

ورق استیل نسوز 309

این محصول توانایی تحمل حرارت تا 1100 درجه را دارد. مقاومت در برابر خوردگی در آب های شور و محیط های دریایی از مهم ترین ویژگی های آن است. از ترکیب شدن عناصری چون آلومینیوم، قلع، سرب، فولاد، روی، منگنز و نیکل فولاد زنگ نزن 309 به وجود می آید. نام دقیق این نوع ورق استیل، 1/4828 است که در مواقعی که نیاز به استحکام برای ساخت و ساز است از آن استفاده می کنند.

کاربردهای ورق استیل نسوز 20 درصد چیست؟

به دلیل داشتن مقاومت بالای ورق های فولادی نسوز از آن ها در صنایع مختلف استفاده می کنند. از کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تولید میلگرد
  2. تولید لوله های احتراق
  3. اگزوز وسایل نقلیه
  4. صنعت کشتی سازی
  5. صنعت تولید کاشی و سرامیک
  6. کارخانه تولید ظروف چینی
  7. تولید خطوط گاز
  8. ساخت قطعات موشک و هواپیما
  9. تولید کارخانه های سیمان
  10. تجهیزات نیروگاهی
  11. تولید لوازم خانگی

قیمت ورق های استیل نسوز

با توجه به این که این کالا از جمله کالاهای وارداتی بوده، محاسبه قیمت آن کمی دشوار بوده و تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی زیادی است. از جمله این موارد می توان به روند افزایشی و کاهشی قیمت دلار اشاره کرد که تاثیر مستقیمی در نرخ ورق های فولادی نسوز دارند. از این رو شما برای اطلاع از جدیدترین قیمت انواع استیل نسوز و فولاد نسوز 310 و 310s می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی آهن پرو در ارتباط باشید. بسیار متشکریم که تا پایان مقاله استیل نسوز 20 درصد چیست، ما را همراهی کردید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس